I to zahvaljujući korištenju najsavremenijih prijenosnih simulatora za obuku, koji uz korištenje internetske veze omogućavaju provođenje obuke na bilo kojoj lokaciji, uz potpuno njeno prilagođavanje operativnom okruženju i zračnom prostoru jedinica kontrole letenja na koju se odnose.
Kako je istakao direktor Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi (BHANSA) Davorin Primorac, obuka se provodi na osnovu ugovora koji je BHANSA zaključila sa danskom trening organizacijom GATE Aviation Training.
"U Mostaru su instalirana tri prijenosna simulatora na kojima će se obučavati 14 kandidata za oblasne, devet kandidata za prilazne proceduralne i aerodromske kontrolore zračnog saobraćaja i dva kandidata samo za aerodromske kontrolore zračnog saobraćaja. Osim toga, na istim simulatorima će se provoditi i obuka osvježenja znanja za postojeća 73 kontrolora koji trenutno rade na aerodromima u Sarajevu, Banjoj Luci, Mostaru i Tuzli", obrazložio je Primorac.
Prema njegovim riječima, praktični dio obuke za kontrolore zračnog saobraćaja će provoditi instruktori GATE Aviation Traininga zajedno sa instruktorima BHANSA-e, što će omogućiti razmjenu znanja i dobre prakse, uz osiguranje najviših standarda kvaliteta i sigurnosti.
Istovremeno s obukom kontrolora zračnog saobraćaja, BHANSA je, također uz podršku organizacije GATE Aviation Training, započela i proces uspostave i certifikacije vlastite organizacije za osnovno osposobljavanje.
"Za razliku od dosadašnjeg načina osnovnog osposobljavanja u trening centrima u inostranstvu, BHANSA će nakon certifikacije biti u mogućnosti samostalno provoditi sve faze obuke kontrolora zračnog saobraćaja, što će omogućiti učinkovito upravljanje resursima i minimizirati rizik nedostatka obučenih kontrolora zbog masovnog odliva na sve otvorenije svjetsko tržište", istakao je Primorac.
Kako je rekao, uspostavom vlastite trening organizacije u potpunosti će se smanjiti ovisnost procesa obuke od eksternih pružatelja usluga, a BHANSA će biti u mogućnosti ostvariti i dodatne prihode pružanjem usluga obuke kontrolora zračnog saobraćaja za potrebe globalnog tržišta.
Smatra da ovaj, kako je izjavio, jedinstveni projekt predstavlja veoma važan iskorak u unapređenju poslovanja, jer će se njime omogućiti ne samo učinkovito upravljanje procesom obuke kontrolora zračnog saobraćaja, nego će se stvoriti i nove poslovne prilike za rast i širenje BHANSA-e.
Ovaj uspješni projekat BHANSA-e dodatno dobija na važnosti ako se zna da u cijeloj Evropi vlada deficit stručnih kadrova u oblasti kontrole zračnog saobraćaja.