Javni prijevoz
30

Centrotrans odgovorio na primjedbe grupe roditelja na pojedine autobuske linije u KS

B. R.
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Nakon što se grupa građana požalila na neodgovarajući javni prijevoz na pojedinim autobuskim linijama u Kantonu Sarajevo, oglasili su se iz kompanije Centrotrans koja je jedna od dvije kompanije koje pružaju usluge javnog prijevoza u ovom kantonu.

Naime, oglasili su se nakon što su se grupa roditelja pismeno požalila javnim prijevoznicima, među kojima je preduzeće GRAS, Ministarstvu saobraćaja Kantona Sarajevo i medijima. Grupa građana je to učinila zabrinuta da li će njihova djeca imati adekvatan javni prijevoz tokom predstojeće školske godine.

U Centrotransu su u odgovoru napomenuli da na području Kantona Sarajeva pružaju usluge na 73 linije (radnim danom 2.199 polazaka), za koje tvrde da ih održavaju u skladu s registriranim redovima vožnje, osim u vanrednim okolnostima (zastoj u saobraćaju, kvar na autobusu/minibusu, isl.). Za redovan prijevoz na navedenom broju linija, kako su naveli, svakodnevno angažiraju 89 autobusa/minibusa.

Istakli su podatke za koje su procijenili da slikovito pokazuju da u skladu s propisima pružaju usluge autobuskog prijevoza.

"Kao ilustraciju o redovnosti prijevoza, kojeg izvršava Centrotrans, navodimo da je u periodu od 1. januara do 31. jula ove godine od ukupno registriranog 397.231 polaska/povratta, uredno izvršeno 396.877 ili 99,91 posto, a iz određenih razloga (najčešće opravdanih) nije izvršeno 354 polaska/povrataka ili 0,09 posto", uvjeravaju.

Posebno su se osvrnuli na primjedbe na njihove autobuske linije Nedžarići - Aerodromsko naselje i Ilidža - Hadžići:

  • Linija Nedžarići - Aerodromsko naselje ima registrirano devet obrta (polazaka i povrataka). Tvrde da sve polaske održavaju u cijelosti, s prosječno dva putnika po polasku;
  • Liniju Ilidža - Hadžići se održava u sklopu registrirane linije Ilidža - Drozgometva, za koju su napomenuli da ima četiri obrta do Hadžića i 10 obrta do Drozgometve (preko Hadžića). Također tvrde da sve polaske izvršavaju u skladu sa registriranim redom vožnje. U navedenom periodu, na ovoj liniji su imali 5.069 polazaka od ukupno 5.072 registrirana polaska.

Dakle, u navedenom periodu, kako su istakli, riječ je o tri neobavljena polaska. To su polasci 20. maja u 14:15 sati iz Drozgometve i u 14:40 sati sa Ilidže, kao i 22. jula polazak u 15:15 sati iz Hadžića. Kao razloge za ova tri neobavljena polaska istakli su saobraćajne gužve, uzrokovane radovima na saobraćajnicama.

  • Osim prethodno spomenute linije, podsjetili su da imaju registrirane linije u pravcu Hadžića, i to AS Sarajevo - Raštelica i Ilidža - Vukovići, za koje također tvrde da ih obavljaju u skladu s registriranim redom vožnje.

U Centrotransu su napomenuli i na to da za vrijeme školske godine obavljaju prijevoz učenika 13 osnovnih škola, a sve po osnovu tzv. ugovorenog prijevoza đaka, za šta je angažiran 21 autobus/minibus. Odgovorili su i na mogućnost povećanja broja polazaka.

"Vezano za upit o eventualnom povećanju broja polazaka, želimo ukazati na propisanu proceduru koja podrazumijeva dostavu zahtjeva mjesne zajednice, na bazi koje se vrši cjelovita analiza broja postojećih polazaka, broja prevezenih putnika po polasku te ostalih parametara koji mogu utjecati na donošenje odluke o povećanju broja polazaka", objasnili su.

Nakon toga, kako su naveli, Komisija za modifikaciju linije, u čijem sastavu su predstavnici Ministarstva saobraćaja, općine na čijem području se obavlja prijevoz te prijevoznika razmatra sve elemente te eventualno predlaže ministru modifikaciju predmetne linije.

U Centrotransu također uvjeravaju da su njihovi komunikacijski kanali prema putnicima otvoreni 24 sata dnevno i da im se svaki putnik može obratiti u vezi bilo kojeg problema koji nastane u toku održavanja linija ili ako neka linija nije saobraćala.

"Ovlaštene službe u najkraćem mogućem roku dostavljaju odgovore te angažiraju ekipe koje otklanjaju nastale probleme u odvijanju saobraćaja. Na kraju želimo naglasiti da se, do sada, Centrotransu niko od putnika, niti predstavnika mjesnih zajednica, nije obratio u vezi problema s redovnošću održavanja naših linija", naglasili su.

Poručili su da za sva druga pitanja ostaju otvoreni za dodatne informacije.