"Podnijeli smo inicijativu za stavljanje van snage Pravilnika o ispitivanju ispušnih plinova motornih vozila (EKO test) u stanicama za tehnički pregled vozila, koji je u suprotnosti sa ciljevima odluke Visokog predstavnika iz 1998. godine o jedinstvenim tablicama", navodi objašnjava predsjednik Kluba Nihad Čolpa.
Kako dodaje, Federalno ministarstvo prometa i komunikacija donošenjem Pravilnika o EKO testu suspendovalo je unificirani sistem entitetskih procedura za motorna vozila.
"Naime, prema Pravilniku o EKO testu, motorna vozila iz FBiH označena su naljepnicom na vidljivom mjestu, za razliku od motornih vozila iz entiteta RS koja nisu označena naljepnicom o EKO testu. Dakle, na osnovu toga da li ima ili nema naljepnicu za EKO test u Banja Luci ili Sarajevu možemo znati iz kojeg je entiteta motorno vozilo, što je nedopustivo ako gledamo svrhu odluke Visokog predstavnika iz 1998. godine", kazao je Čolpa.
U FBiH ima, u RS nema nameta
Kako dodaje, prije nekoliko mjeseci, Ministarstvo komunikacija i prometa BiH na čelu sa ministrom Vojinom Mitrovićem, donijelo je pomalo iznenađujuću, može se reći i državotvornu odluku koja stvara jedinstveni ekonomski prostor, na način da se tehnički pregledi iz oba entiteta priznaju na cijelom teritoriju BiH.
"Takvu odluku FBiH je dočekala nespremna i ugrozila poslovanje stanica tehničkog pregleda koje su u vrlo nepovoljnom položaju iz razloga što je prilikom registracije u FBiH potrebno platiti Eko test u iznosu i do 36 KM, dok u entitetu RS nema tog nameta. Bojim se da ukoliko ne poništimo Pravilnik o Eko testu, doći do masovnih zatvaranja stanica tehničkog pregleda u FBiH i radnih mjesta, jer će građani zbog jeftinije cijene tehnički pregled svojih vozila raditi u entitetu RS", naveo je Nihad Čolpa
Umanjiti cijenu za 36 KM
Stoga, pozivaju Parlament FBiH da podrži inicijativu za ukidanje Pravilnika o Eko testu, kako bi stanicama tehničkog pregleda u FBiH omogućili da budu konkurentne sa istim u entitetu RS i na taj način spase njihovo poslovanje i radna mjesta, a vlasnicima motornih vozila umanje cijenu registracije i do 36 KM.
"Na ovaj način ćemo zaustaviti entitetsko markiranje motornih vozila na osnovu kojeg se do uvođenja ove naljepnice nije moglo identifikovati iz kojeg entiteta dolaze. Nije mi jasno kako su ovu podjelu prespavali vladajući branitelji države iz Sarajeva", pita se Čolpa