Dilberović pozvala Vladu KS da zajedno pristupe reformi obrazovnog sistema
Navela je to federalna ministrica obrazovanja i nauke Elvira Dilberović u današnjem saopćenju, te ističe da ovo ministarstvo već godinama upozorava na neujednačenost obrazovnih politika u Federaciji BiH i potrebu ujednačavanja nastavnih planova i programa zasnovanih na ishodima učenja.
Podsjeća da je 2015. godine formirano Stručno tijelo za izradu dokumenta Strateški pravci razvoja obrazovanja u Federaciji 2016.-2020., čemu je Koordinacija ministara obrazovanja i nauke, čiji član je i Ministarstvo obrazovanja, nauke i mladih KS, dala punu podršku.
FMON je izvršilo detaljnu, stručnu analizu obrazovnih politika u Federaciji BiH, a rezultat je zaključak da su evidentna odstupanja od Okvirnog zakona o osnovnom i srednjem obrazovanju u BiH. Nažalost, preporuke usvojene na Koordinaciji nikada nisu implementirane od kantonalnih ministarstava.
PISA istraživanje 2018. je, nažalost, potvrdilo da je nužna izrada Akcionog plana za implementaciju zajedničke jezgre nastavnih planova i programa, koji bi se definirali na ishodima učenja, na način da se nastavni planovi i programi kantona u Federaciji BiH međusobno usklade.
"Rezultati PISA istraživanja su skrenuli pažnju na to da promjene u obrazovanju ne mogu čekati i da trebaju biti postavljene kao prioritet u društvu svih nas, a ne kao parcijalni interes pojedinog kantona", ističe ministrica Dilberović.
Podsjeća da je na inicijativu FMON prije nego su bili poznati rezultati PISA istraživanja, održana 14. sjednica Koordinacije ministara obrazovanja i nauke u FBiH, na kojoj je donesen zaključak o formiranju Radne grupe i podgrupa za izradu Okvirnog kurikuluma za osnovnu školu zasnovanog na ishodima učenja.
Na tematskoj sjednici Koordinacije ministara obrazovanja i nauke u FBiH, održanoj 24. decembra, a na kojoj su isključivo analizirani rezultati i preporuke PISA istraživanja, jedan od temeljnih zaključaka bio je da ministarstva obrazovanja i nauke u Federaciji BiH trebaju sa pedagoškim zavodima raditi na razvoju i inoviranju programa stručnog usavršavanja direktora škola, nastavnika i stručnih saradnika u školama, kako bi se podigao kvalitet nastavnog procesa i uvele savremene metode odgojno-obrazovnog rada koje se više fokusiraju na razvoj kritičkog mišljenja, rješavanja problema i općenito funkcionalnih znanja i vještina kod učenika.
Zbog svega navedenog, FMON poziva nadležne u Vladi KS, Ministarstvo obrazovanja, nauke i mladih KS, kao i sva resorna ministarstva drugih kantona na zajednički pristup reformskom procesu obrazovnog sistema radi dobrobiti cijele zajednice, saopćeno je iz Federalnog ministarstva obrazovanja.