Dionica puta u Banjoj Luci privukla pažnju, postavljena tri saobraćajna znaka koja zbunjuju vozače
To možda i ne bi bilo toliko neobično da u jednom dijelu, dugom blizu 30 metara, ne postoji po mišljenju struke potpuno besmisleno smanjenje ograničenja sa 70 na 50 na sat.
Iako u tom dijelu nema škole, pješačkog prelaza, autobuskog stajališta niti nekog drugog razlogha za smanjenje ograničenja, ipak postoji znak.
Prije i poslije toga stoje dva ograničenja od 70 na sat što znači da na dionici od blizu 100 metara postoje tri takva znaka.
Kako pišu Nezavisne, to je posljedica rješenja Republičke saobraćajne inspekcije Republike Srpske, kojim je Javnom preduzeću "Putevi Republike Srpske" Banja Luka naloženo da na ovom potezu u dužini od 50 metara smanji ograničenje brzine.
"Ovo rješenje još je na snazi, i eventualne izmjene su moguće samo ako Republička saobraćajna inspekcija Republike Srpske donese neko novo ili drugačije rješenje", kazali su iz preduzeća Putevi Republike Srpske.
Ovim putem su napomenuli da je ovo jedinstven slučaj na teritoriji grada Banja Luka.
Prema riječima Nikole Ćopića, inženjera za sigurnost saobraćaja, ova nelogična ograničenja brzina zbunjuju vozače.
"S obzirom na to da predmetnu dionicu nazivamo zapadni tranzit, po prirodi stvari ovaj put bi trebalo prvenstveno da služi za daljinska putovanja, a naročito da izmjesti tranzitni i teški teretni saobraćaj iz centra grada", rekao je Ćopić.
Kako dodaje, već godinama je na ovaj tranzitni put omogućen veliki broj priključaka, a samim tim su se i operativne brzine smanjile, tako da danas na svega nekoliko stotina metara imamo nelogična ograničenja brzina koja zbunjuju vozače.
"Da bi ograničenja brzine imala smisla, potrebno je, između ostalog, da za vozače nakon znaka postoji određena opasnost, kao kada se krećete magistralnim putem Banjaluka - Prijedor, gdje je ograničenje brzine 80 kilometara na sat, prilikom približavanja dijelu puta gdje se nalazi autobusko stajalište ili obilježen pješački prelaz, vidjećete ograničenje brzine od 50 kilometara na sat. Nakon prolaska ovog lokaliteta ova obaveza biće ukinuta, što predstavlja logičan slijed. Kada na svega stotinak metara imate tri znaka obaveze u pogledu ograničenja brzine, bez adekvatnog razloga, ne samo da takva signalizacija zbunjuje vozače, nego sam i mišljenja da vozači s vremenom prestaju i da postupaju po njoj", zaključio je on.