BiH
18

Direktor Fuad Husić: Dom zdravlja Otoka u funkciji do početka školske godine

Piše: M. N.
Dom zdravlja na Otoci (Foto: Arhiv/Klix.ba)
Dom zdravlja na Otoci (Foto: Arhiv/Klix.ba)
Dr. Fuad Husić nedavno je preuzeo funkciju v. d. direktora JU Dom zdravlja KS i počeo analizu stanja u ovoj ustanovi kako bi utvrdio koje segmente treba poboljšati. U razgovoru za Klix.ba kazao je kako je stanje trenutno zadovoljavajuće, ali ne u onoj mjeri koliko je potrebno da bi bili zadovoljni pacijenti i uposlenici.

"S obzirom na tradiciju i niz priznanja koja smo dobili i na svjetskom nivou smatram da ovo što imamo vrijedi. Rekao sam da ću zadržati sve ono što su moji prethodnici uradili, a pozitivno je, dok ćemo sve ono što smatram da stvara tešku situaciju pokušati otkloniti. To ću raditi s timom menadžmenta koji je iskusan i zna šta treba raditi. Prvenstveno ćemo se orijentisati na reorganizaciju u sklopu reforme zdravstvenog sistema koju je usvojila Vlada KS. Uz dogovor s kantonalnom ministricom zdravstva Zilhom Ademaj i premijerom Elmedinom Konakovićem ispoštovat ćemo sve smjernice koje su nam date", rekao je dr. Husić za Klix.ba.

Preraspodjela kapaciteta

Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba
Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba

Nakon urađene detaljne analize izradit će se strateški plan prema kojem će se raditi. Cilj je prilagoditi se zahtjevima građana i ponuditi efikasnost u ostvarenju zdravstvenih usluga. Reorganizacijom će se izvršiti i preraspodjela kapaciteta pa će tako u pojedinim ustanovama biti povećan broj ljekara i medicinskog osoblja. Kada je riječ o Domu zdravlja Otoka, dr. Husić nam je rekao kako će ova zdravstvena ustanova biti u funkciji građana do početka nove školske godine, ako ne i ranije.

"Tako su nam obećali i mislim da će se to ispoštovati. Ubrzano se radi, što možete vidjeti na terenu. Češći sastanci su urodili plodom. Sada čekamo fasadu koja je iz Holandije jer nemamo takvog kvaliteta u BiH. Novi objekat će sadržavati sve ordinacije koje su već postojale i trudit ćemo se da ih dodatno proširimo i moderniziramo. Moramo misliti i na to da se iza doma gradi jedno naselje pa će potražnja biti veća, ali prilagođavat ćemo se i insistirati da poboljšamo kvalitet", istakao je Husić dodavši kako žele napraviti moderni objekat koji "vrijedi".

Zahvalni kritičarima, drage pohvale

Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba
Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba

Novi v. d. direktora kazao je kako će prihvatiti sve kritike i žalbe građana, istražiti ih i iskoristiti u pozitivnom smislu te poboljšati usluge ako je njihova greška.

"Žalbi će uvijek biti. Nekad zavisi od raspoloženja, nekad smo strpljivi, a nekad nam se žuri. Treba imati na umu da su naši uposlenici strogi profesionalci i znaju kada je u pitanju hitan slučaj i šta su njihove odgovornosti. Pacijenti trebaju znati da, kada uđu, nisu sami i da su tu i teški pacijenti. Mi smo kao Dom zdravlja prvi na udaru i radimo na prevenciji. Svaka pohvala nam je također draga i primamo ih puno, samo ne budu u pisanoj ili elektronskoj formi. Oni nisu toliko aktivni na internetu i nekada imamo pogrešnu sliku, ali imamo više pohvala nego kritika. Zahvalni smo i kritičarima iako nas nekada znaju zvati pogrdnim riječima i slati prijeteće poruke za čim nema potrebe jer cilj svih nas je od upisa zdravstvenih škola/fakulteta human i takav će ostati", naglasio je Husić.

Elektronsko unošenje podataka korisno

Kada su u pitanju eventualne žalbe na duže čekanje zbog elektronskog unošenja podataka, dr. Husić je rekao kako pacijenti još nisu svjesni prednosti ovog projekta koji će itekako olakšati rad ljekarima i liječenje pacijentima.

"Mi planiramo ne samo elektronsko unošenje već i arhiviranje podataka. Vidjeli ste šta se dešava kada se dogodi požar i sve nestane. Mi to elektronski spasimo na više mjesta i moći će se koristiti u bilo kojoj situaciji. U početku to usporava rad, ali imat će mnogo veće koristi, pogotovo kod hroničnih bolesnika gdje ljekar više ne mora tražiti 'torbu' nalaza već jednim klikom pregleda sve nalaze poredane po datumima. To je korisno, pogotovo u oblasti porodične medicine i stariji pacijenti su zadovoljni jer ih receptura čeka svaka tri mjeseca i uputnica. Kod pedijatrije je problem što je riječ o akutnim stanjima koja se moraju unositi, ali sad već imamo podatke djece koja su vakcinisana i kada im bude trebala potvrda za nekoliko godina dobit će je jednim klikom bez traženja papira po arhivi", kazao je.

Privatna praksa kao zdrava konkurencija

Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba
Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba

U privatnom zdravstvenom sektoru koji raste iz godine u godinu, kako je rekao, vidi zdravu konkurenciju koja vodi pozitivnom. Istakao je kako poštuje privatni sektor jer uz njegovo postojanje "tjeraju jedni druge na pružanje kvalitetnijih usluga".

"Volio bih da ima više privatne prakse, ali da bude sve u skladu sa zakonom i da se privatnicima omogući ulazak u sistem zaštite zdravlja građana. Bit će mi drago i da Nijemci jedan dan dođu i otvore svoju malu kliniku. Sve to ide u korist pacijenata da ne čekaju predugo. Smatram da treba uvesti konkurenciju i u smislu zdravstvenih osiguravajućih kuća koje će aktivno sklapati ugovore s osiguranicima. Ključni je problem što imamo samo jedan Zavod zdravstvenog osiguranja i on nema konkurenciju", rekao je v. d. direktora JU Dom zdravlja KS.