Direktorica komunalnog preduzeća u Goraždu: Radnici zaslužuju veće plate, a građani bolje usluge
S druge strane, godinama su gomilani problemi, uslovi rada na niskom nivou, a elementarna potreba je mehanizacija.
"Ja vjerujem da je moguće napraviti mnogo više, za radnike prije svega i biti na usluzi građanima. Meni je to bio motiv kad sam prihvatila ovaj posao, jer radim u komunalnom preduzeću osam godina, a u posljednje dvije godine sam bila šef ljudima za koje moram reći da su posebni u svakom smislu. Ja sam ponosna na ovu dobru ekipu, a probleme rješavamo, ne uvijek na vrijeme, ali trudimo se", kaže Peštek-Mirvić.
Dobrim rukovođenjem, organizacijom posla i obezbjeđenjem boljih uslova rada koji diktiraju i učinak radnika, sve bi se moglo popraviti, smatra Peštek-Mirvić. Kaže da joj je dodatni izazov što je jedna od rijetkih koji su uopće željeli preuzeti ovu zahtjevnu poziciju.
"Moja želja je da napredujemo, i do sada sam se trudila i iznalazila rješenja, iako to nije bio moj posao, ali sam dosta vremena provodila sa radnicima i imala potrebu da jednostavno steknemo bolje uslove. Već smo krenuli sa izvjesnim koracima i od proljeća građani će vidjeti na ulicama brojne promjene. Nismo na nekom zavidnom nivou, ali ćemo stati na noge. Od prošle godine poslujemo pozitivno, dok smo prethodnih deset godina bili u gubitku jer nismo imali dovoljnu podršku gradske uprave. Povećanjem cijene vode i transfera grada popravili smo stanje. Prije dvije godine prvi put smo povećali plate, koje su bile minimalne, također kad sam preuzela funkciju povećala sam plate za 20 posto, ali to i dalje nije dovoljno, jer plate jedva pokriju osnovne životne potrebe. Potrudiću se da što prije dođe do povećanja toplog obroka. U konačnici svi dolazimo na posao zbog plate, njih niko ne pita da li im se radi ili ne radi, građane ne zanima da li rade na 40 stepeni ljeti ili na minusu zimi, ljudi traže da se odveze smeće ili pokosi trava", kaže Peštek –Mirvić.
Najavljuje realizaciju niza mjera i projekata koji će dovesti do smanjenja obaveza prema dobavljačima, obezbjeđenja boljeg standarda i usluga.
Izazovi i podrška
"Spremni smo na nove izazove i radove ali trebamo podršku. Osim toga Goražde treba preduzeće u kojem će ljudi željeti da rade, a ne da bježe iz njeg. Imamo trenutno 74 zaposlena, od kojih 54 u stalnom odnosu, ostali su angažirani preko programa i ugovora. Kako nismo poslovali pozitivno, prethodnih godina, tek od 2025. ćemo biti konkurentni na tržištu što će omogućiti dodatni dohodak. Čak i sa minimalnim sredstvima se može napraviti mnogo, da pokušamo urediti čaršiju", kaže ona.
Od aprila mjeseca rade na pripremi neophodne dokumentacije i akata preduzeća, te sistematiziranja radnih mjesta nakon čega će doći do novog povećanja plate.
"Nabavka mehanizacije je izazov, u dogovoru sa gradskom upravom plan je i nabavka određenih mašina. Imamo otvoreni kamion koji je pokvaren pa izdvajamo velika sredstva privatniku koji odvozi smeće srijedom i četvrtkom, prva stavka nam je nabavka otvorenog kamiona. Imamo dvije smećare i dva skipa, jedan je konstantno na deponiji, drugi na kvarovima kojih ima, ponekad, deset do 15 dnevno. Dizalicu je u kvaru, a 96 je godište. Otvoreni kamion i dizalica su nam prijeko potrebni", istakla je.
U zimskoj sezoni planirana je nabavka traktorskih kosilica posredstvom različitih projekata kako bi proljeće dočekali spremno.
"Naši momci na terenu svakodnevno rade, ali sa trimerom se ne može grad pokositi, imamo jednu kosilicu koja se stalno kvari i zato je neophodna nabavka moderne opreme. Osim toga najviše troškova imamo na kvarovima, nedavno smo imali kvar na glavnom vodovodu koji vodi na Površnicu, radimo nekad do kasno u noći, uspjeli smo u ovih nekoliko mjeseci izmijeniti i glavnu cijev u dužinu od 850 metara prema Hubjerima, okončali problem naselja Pragani koji su cijelo ljeto imali problem, zamijenili cijevi u naselju Kuta, svakodnevno imamo male kvarove koje je teško stići popraviti", kaže Peštek-Mirvić.
Dodaje kako je u planu izgradnja pumpne stanice kod tržnog centra Bingo za koju će biti potreban novac od viših nivoa, također revidira se i projekat glavnog bazena koji je napravljen 1990.
Kritike kao podstrek
"Imamo rezervoar od 1.000 kubika koji je nedovoljan, jer se grade kuće i zgrade, potreba za vodom je veća, trebaju nam još dva rezervoara sa 2.000 kubika vode kako ne bi imali restrikcije vode, također i riješili pitanje vodosnabdijevanja naselja Budići i Laleta, te omogućili vodosnabdijevanje građanima u visinskim zonama", pojasnila je.
Ističe kako joj ne predstavljaju problem kritike građane već je dodatno aktiviraju da radi više i bolje, te je često na terenu sa građanima.
"Probleme ne možemo preko noći riješiti, ali kontinuiranim radom da, i u dogledno vrijeme. Prvi put će naši zaposlenici će imati i jedinstvene uniforme. Radimo na uređenju parkova, odvozu smeća, ali trebamo modernizaciju i sredstva. Koliko budemo finansijski moćni bit će nam bolje, aplicirat ćemo i prema Fondu za zaštitu okoliša, već od proljeća raditi na cvjetnim dekoracijama, detaljima koji će uljepšati grad. Nadamo se konačnim rješavanju problema sa deponovanjem smeća. Nama je najvažnije da se ovaj problem riješi jer kad gori deponija naši radnici su izloženi, bila sam više puta kad dva metra od sebe ne vidite mašinu i koliko god razumjela građane prvi mi bi se radovali brzom rješenju", kaže Adisa Peštek-Mirvić.