Brojni problemi
66

Elektronske knjižice otežale posao zdravstvenim ustanovama: Komplikovan unos dijagnoza

Piše: M. N.
Za ažuriranje podataka u sistemu elektronskih knjižica zaduženi su Zavod zdravstvenog osiguranja KS (ZZOKS), Porezna uprava te zdravstvene ustanove u kojima se pacijent liječi. Kako nam je rečeno u ZZOKS, za ažuriranje je zadužen svaki sudionik sistema unutar svojih nadležnosti.

Naime, ljekari su se žalili kako podaci u elektronskim knjižacama nisu ažurirani pa se dešavalo da neko ko je u penziji godinama bude upisan kao radnik firme u kojoj je radio prije penzije itd.

"Svi podaci su vlasništvo zavoda koji skrbi nad tim podacima te ih na dnevnoj bazi ažurira s krajnjim korisnicima - zdravstvenim ustanovama i drugim sudionicima u jedinstvenom sistemu. Naprimjer, nadležnost Porezne uprave FBiH je prijava/promjena/odjava za osiguranike, mjesečna prijava podataka o doprinosima po raznim osnovama i slično, status osiguranja ažurira zavod, a medicinske podatke u elektronskom kartonu pacijenta ažuriraju odgovarajuće zdravstvene ustanove itd.", kazali su nam iz ZZOKS.

Istakli su kako njihov informacioni sistem ezOblak ima više hiljada korisnika koji svakodnevno rade u njemu pri čemu bilježe brojke od blizu 45.000 propisanih i izdatih recepata dnevno, 1.100 radioloških snimanja dnevno, 12.000 prijema dnevno itd.

Također, ljekari su se žalili kako ne mogu spašavati unesene podatke jer nemaju opciju "spašavanja" (Save) te da zbog toga svaki put moraju tražiti karton ili pitati bolesnika o prethodnim dijagnozama i historiji bolesti. Također, pri unošenju podataka moraju otvoriti nekoliko "prozora", što ljekarima stvara komplikacije i usporava ih u radu. IZ ZZOKS kažu kako se dijagnoze u sistemu mogu evidentirati kroz opciju "hronične bolesti i riziko faktori" i da su ti podaci vidljivi na radnoj listi prilikom svakog prijema pacijenta.

"Prilikom prijema pacijenta medicinski profesionalac može unijeti prijemnu dijagnozu, a zatim u procesu medicinske obrade unositi dijagnoze relevantne za proces liječenja. Ta informacija, kao i ostala medicinska dokumentacija, vidljiva je svim medicinskim profesionalcima koji koriste sistem i koji za to imaju ovlasti u ovisnosti od radnog mjesta i nadležnosti u procesu liječenja pacijenta, također, oni unose i ažuriraju medicinske informacije u sistem. Dostupnost nekog medicinskog podatka u sistemu u potpunosti ovisi o medicinskom osoblju koje navedene podatke unosi u sistem", kazali su iz zavoda.

Poručili su kako su vlasnici sistema i licenci za korištenje te da je njihov zdravstveni sistem otvoren za dorade i izmjene, što i rade. Ističu da ne rade samo na uređivanju kako bi se otklonili eventualni postojeći problemi, već i kako bi se dodale nove funkcionalnosti.

"Kontinuirano se dorađuju i uvezuju pojedini moduli od različitih proizvođača i vrše se dorade i unapređenja već gotovih modula. Da to nije omogućeno zavod ne bi u prethodnom periodu napravio niz unapređenja koja su i zavodu i zdravstvenom sistemu KS donijela milionske uštede", kazali su iz ZZOKS.

Podsjetimo, novi sistem je napravljen za korištenje elektronskih knjižica koje će olakšati posao ljekarima i osiguranicima, ali su se prilikom puštanja sistema u rad pojavili razni problemi na terenu. Loptica se prebacuje s ustanove na ustanovu, a na kraju ponovo ispaštaju pacijenti.