Forto o Južnoj interkonekciji i Zakonu u BHANSA-i: "Rado ću se odazvati na saslušanje u parlamentu"
Govoreći o ovim zakonima, Forto je rekao kako je Naša stranka bila ključni akter kada je riječ o usvajanju Zakona o južnoj interkonekciji.
"Kada je riječ o Južnoj interkonekciji, bit će mi zadovoljstvo da sa pozicije predsjednika Naše stranke istaknem kako je upravo Naša stranka bila ključni akter usvajanja Zakona o Južnoj interkonekciji sa našim amandmanima koji su ga učinili provedivim i efikasnim", naveo je ministar Forto.
Naglasio je kako je riječ o presudnom koraku u osiguravanju energetske nezavisnosti BiH, odnosno gasne diverzifikacije na koju predugo čekamo zbog blokada sa jedne, i nedostatka kuražnosti, sa druge strane, da se učine koraci od strateškog interesa za sve građane BiH.
"O toj temi mogu govoriti kao lider Naše stranke, ali navedena tematika nema doticaja sa Ministarstvom komunikacija i prometa BiH. Podsjećam da u skladu sa Zakonom o ministarstvima i drugim tijelima uprave BiH, Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa je nadležno za obavljanje poslova i zadataka iz nadležnosti BiH koji se odnose na definiranje politike, koordiniranje djelatnosti i usklađivanje planova entitetskih tijela vlasti i institucija na međunarodnom planu u područjima: poljoprivrede, energetike, zaštite okoliša, razvoja i korištenja prirodnih resursa i turizma", naveo je ministar Forto.
Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa je i predlagač Okvirne energetske strategije BiH do 2035. godine, usvojene 2018., čije jedno od poglavlja tretira gas i jasno ukazuje na nadležne organe u oblasti transporta i distribucije gasa kao i izgradnje novih gasovoda, a koja su na preduzećima za snabdijevanje, transport i distribuciju gasom koja za svoj rad odgovaraju entitetskim ministarstvima energetike.
Kada je riječ o zahtjevu komisije za saslušanje o Zakonu o BHANSA-i, riječ je o Zakonu o Agenciji za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH (BHANSA) koji je usvojen 2008. i čije su izmjene neophodne i pripremljene u skladu s najboljim evropskim praksama i strateškim ciljevima za rast i razvoj BHANSA-e, a time i za doprinos ekonomskom napretku Bosne i Hercegovine.
"Nemam problem da ponovim razloge zbog kojih su nam izmjene postojećeg Zakona neophodne. Nama je posebno važno da se omogući razvoj aerodroma u Bihaću i Trebinju, uključujući osnivanje službi aerodromske i kontrole letenja. Tu je i pitanje upravljanja operacijama dronova putem U-Space usluga, pokretanja komercijalne obuke kontrolora letenja o čijem značaju govori podatak da na globalnom tržištu nedostaje 15.000 kontrolora, a izmjenom Zakona bi BHANSA-i stvorili priliku da zauzme ključnu poziciju na svjetskom tržištu u edukaciji kontrolora", poručio je Forto.