Građanima obećana moderna cesta Tuzla - Dubrave, a sada se ne zna da li će se graditi
Na pompezno najavljivanu izgradnju moderne brze ceste koja će spajati Tuzlu s Međunarodnim aerodromom koji se nalazi na Dubravama vozači još uvijek čekaju, a da li će im obećanje koje je dato iz Direkcije regionalnih cesta TK koncem prošle godine biti ispunjeno odlučit će Skupština TK.
Na području naselja Dubrave u kojem se nalazi tuzlanski aerodrom ranije su izgrađena dva kružna toka koji vozačima prema Živinicama, Kalesiji i Tuzli osiguravaju bezbjedniju vožnju, odnosno sigurniji izlazak na magistralni put.
Novac obezbjeđen, radovi nisu počeli
Projekt izgradnje moderne brze ceste koji će Tuzlu spajati s Međunarodnim aerodomom na Dubravama trebao se finansirati iz kredita Razvojne banke Federacije Bosne i Hercegovine (FBiH) koji bi u iznosu od 20 miliona KM bio dodijeljen Direkciji regionalnih cesta TK, međutim, kako saznajemo, zbog nepovoljih uslova kreditnog aranžmana, Vlada TK odustala je od ovakvog modela finansiranja.
Ovo je za Klix.ba potvrdio ministar trgovine, turizma i saobraćaja TK Mirsad Gluhić, koji nam je rekao da je Kantonalna vlada Direkciji regionalnih cesta TK dala saglasnost da se zaduži kod komercijalnih banaka u iznosu od 20 miliona KM.
"Na osnovu projektne dokumentacije koju je direkcija imala, dosad smo povukli 19.100.000 KM i sredstva od komercijalnih banaka već su operativna. Ostao nam je još jedan lot od 900.000 KM i mislim da je i njegova realizaija pri kraju. Vlada TK je donijela odluku i dala saglasnost o utrošku sredstava koji sada idu na odobravanje Skupštini TK", rekao nam je Gluhić.
Kada je riječ o već spomenutoj modernoj brzoj cesti koja je iz Direkcije regionalnih cesta TK ranije najavljena kao jedan od najznačajnijih projekata, ministar Gluhić ističe da bi radovi mogli početi do kraja ovog mjeseca.
Još ništa od probijanja tunela, moderne ceste...
Dok ministar Gluhić navodi da bi radovi mogli početi do kraja ovog mjeseca, direktor Direkcije regionalnih cesta TK Agan Delibajrić u razgovoru za Klix.ba kaže da se još uvijek ne može govoriti u šta će kreditna sredstva konkretno biti utrošena.
"Na raspolaganju imamo 19.100.000 KM kreditnih sredstava i oko šest miliona maraka redovnih investicija. Da bi pričali o utrošku kredita moramo sačekati zvaničnu odluku Skupštine TK nakon koje ću pročitati gdje će sve biti utrošena sredstva, jer sve ovo sada je 'nabadanje'", rekao nam je Delibajrić koji je novembru prošle godine u zvaničnoj izjavi za naš portal za 2018. najavio izgradnju savremene brze ceste koja će voditi do aerodroma, a bit će finansirana iz kredita.
Iz ove direkcije ranije je najavljena i izgradnja kružnog toka u Gračanici, probijanje tunela ispod naselja Krojčica, koji bi vodio prema Tuzli, uklanjanje makadamskog zastora na Majevici i povezivanja općine Čelić i Brčko distrikta s TK.
"Mi se u konačnici naprije želimo riješiti makadamskih puteva, a onda krenuti u modernizaciju putne infrastrukture", dodao je Delibajrić.
Većim investicijama regionalne ceste u TK nisu obuhvaćene od predratne 1991. godine, zbog čega su stručnjaci stanje ocijenili nezadovoljnim.
Većina njih također ne zadovoljava ni osnovne kriterije propisane za regionalne ceste u pogledu širine cesta, tipa cestovne konstrukcije, vozno-dinamičnih karakteristika, saobraćajne signalizacije, objekata i slično.
Loša cestovna povezanost Međunarodnog aerodroma Tuzla sa većim gradovima u našoj zemlji jedan je od problema s kojima se susreće ova zračna luka u ekspanziji.
Kada će građani tuzlanske regije, ali i ostali korisnici usluga ovog aerodroma osjetiti benefite koje nude moderne brze ceste trebalo bi se znati nakon sjednice Skupštine TK.