GRAS u pogonu ima svega 17 tramvaja, zbog toga građani jako dugo čekaju na stanicama
Problem je izraženiji nakon što je nedavno u promet puštena rekonstruisana tramvajska pruga od Ilidže do Čengić Vile, tj. od kada su tramvaji počeli ponovo saobraćati od Ilidže do Baščaršije. Građani dugo čekaju na dolazak tramvaja, ponekad i duže od 20 minuta. I kada vozilo dođe na stanicu dešava se da nije moguće ući u njega, jer se u njemu već nalazi veliki broj putnika.
To je slučaj uprkos tome što autobusi saobraćaju od Ilidže do Baščaršije. Razlog za to jeste i to što se mnogi odluče za prijevoz tramvajem da bi izbjegli gužve u saobraćaju motornih vozila i zbog toga što se uglavnom koriste tramvaji s dva vagona koji nisu odgovarajući trenutnom broju putnika. Navedeni problemi postojali su i prije početka rekonstrukcije pruge, ali nisu bili toliko izraženi.
Direktor GRAS-a Senad Mujagić je u izjavi za Klix.ba ukazao da od Ilidže do Baščaršije trenutno saobraća 17 tramvaja te da to nije dovoljno, odnosno da su potrebna 44 vozila. To je istakao kao razlogom zašto na spomenutoj liniji saobraćaju i autobusi.
Naglasio je da se radi na rješavanju ovih problema, i to nabavkom rezervnih dijelova iz Turske za tramvaje koje je donirao turski grad Konya, a koji imaju tri vagona i koji su najduži u odnosu na ostale GRAS-ove tramvaje. Napomenuo je da je to trenutno, privremeno rješenje do dolaska novih tramvaja. Podsjetio je da su postojeći tramvaji vrlo stari.
"To je trenutno rješenje do isporuke novih tramvaja, a koje očekujemo sljedeće godine. Prosječna starost tramvaja je 35 godina i zbog toga se često kvare. Nemamo dovoljno vozila za liniju od Ilidže do Baščaršije", izjavio je.
Podsjećamo, Kanton Sarajevo je prošle godine potpisao ugovor o kupovini 15 novih tramvaja švicarskog proizvođača Stadler, a čija je ukupna cijena 34 miliona eura. Najavljeno je da bi isporuka prvih vozila, koja će imati tri vagona, trebala početi u novembru sljedeće godine, a novac za njihovu kupovinu je osiguran kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Tramvaji se proizvode prema potrebama Kantona Sarajevo. Razmatra se dodatna kupovina novih tramvaja.
U međuvremenu se nastavlja rekonstrukcija tramvajske pruge, što košta 20 miliona eura, a novac je također osiguran kreditom EBRD-a. Nakon što je završena rekonstrukcija od Ilidže do Čengić Vile, sljedećih dana trebala bi početi rekonstrukcija od Čengić Vile do Marijin Dvora, tj. do Željezničke stanice. Tokom izvođenja radova, tramvaji će saobraćati od Ilidže do Čengić Vile, a od Čengić Vile do Baščaršije autobusi.
Izvođač radova je konzorcij kineskih kompanija China Shandong International Economic & Technical Cooperation Group Ltd. i China Railway No.10 Engineering Group. Rok za završetak radova je do septembra sljedeće godine, a radovi su počeli krajem augusta prošle godine.
Tokom sljedeće godine trebala bi početi izgradnja tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice, i to nakon što je prošli mjesec odlučeno da će ovu dionicu pruge graditi konzorcij turskih kompanija Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi A.S. i Yapiray Demiryolu Insaat Sistemleri ve Ticaret. Izgradnja će koštati više od 20 miliona eura, a i za ovaj projekat je novac osiguran kreditom EBRD-a.
Za očekivati je da će nakon realizacije spomenutih i drugih najavljenih projekata, kao što je adaptivno upravljanje saobraćajem, javni prijevoz biti znatno bolji nego što je sada.