GRAS u slijepoj ulici: Prijeti li urušavanje javnom gradskom prijevozu u Sarajevu?
KJKP GRAS je prvi na listi dužnika Uprave za indirektno oporezivanje BiH po osnovu PDV-a, od ukupno 2.604 preduzeća koliko ih se nalazi na listi. Ukupan dug GRAS-a po osnovu PDV-a iznosi 19.194.628,52 KM, a dug se svaki mjesec uvećava za blizu 300 hiljada konvertibilnih maraka i svakodnevnom kamatnom stopom od 0,004 posto na glavnicu.
Bivši direktor GRAS-a Avdo Vatrić dao je 2015. godine 36 vozila u zalog, kao hipoteku, u sporazumu s Upravom za indirektno oporezivanje BiH za neplaćeni iznos PDV-a. "Ta vozila nisu prodata jer je licitacija odgođena na zahtjev Vlade Federacije BiH", kazao je glasnogovornik UIO BiH Ratko Kovačević za Klix.ba.
S tim u vezi je zastupnik u Skupštini KS Rasim Lakota postavio zastupničko pitanje ministru saobraćaja Kantona Sarajevo Muji Fiši, na šta je dobio odgovor da su im problem i cilj obaveze za indirektne poreze te da za realizaciju ove mjere u narednom periodu treba iznaći sredstva u iznosu od 16.100.000,00 KM.
"Bez rješavanja ovog pitanja prijevoznik neće moći nastaviti poslovanje", napisao je u odgovoru ministar Fišo.
Iako su dugovi po osnovu PDV-a gorući za pitanje opstanka GRAS-a, treba imati u vidu da je, prema posljednjim podacima, ukupan dug tog preduzeća iznosio blizu 120 miliona KM.
Ratko Kovačević iz UIOBiH kazao je da je sudsko izvršenje, pokrenuto glede vozila koja su u zalogu, u međuvremenu odgođeno do kraja šestog mjeseca.
"Mi smo pokrenuli sudsko izvršenje kojim bi trebala biti vršena prodaja zaplijenjene imovine, a odgođeno je do 30. juna, na zahtjev Vlade. Treba uzeti u obzir da nije riječ samo o prvobitnih 36 zaplijenjenih vozila, nego je u međuvremenu zaplijenjeno još nekoliko vozila", zaključio je Kovačević.
Porezna uprava Federacije BiH blokirala je u međuvremenu račune GRAS-a, a radnici plaće čekaju tri mjeseca. Prijete da će zbog toga stupiti u štrajk, zbog čega se danas održava sastanak predstavnika sindikata i uprave Grasa.