Ministar je to izjavio nakon današnjeg međuresornog sastanka stručnog Savjeta za projekt predstudije povezivanja teritorija RH i mogućnost financiranja prometnog rješenja iz fondova EU, na kojem su sudjelovali predstavnici ministarstava prometa, regionalnog razvoja i fondova EU, vanjskih i evropskih poslova, predstavnici Ministarstva prometa BiH, Hrvatskih cesta i konzultantske kuće SAFEGE, angažirane od strane Evropske komisije za izradu predstudije.
Predstavnici te konzultantske kuće iznijeli su zaključak kako je Pelješki most najbolje rješenje za prometno povezivanje teritorija Republike Hrvatske. Konzultatni će sada svoj zaključak predstaviti Evropskoj komisiji, a koja će u roku petnaestak dana, najvjerojatnije donijeti i službeno rješenje o Pelješkom mostu kao najpovoljnijoj opciji za povezivanje hrvatskoj juga, izvijestili su iz resornog ministarstva.
Prema riječima ministra Hajdaš Dončića, hipotetski, u što, kako je rekao vjeruje, kada bude završena studija izvodljivosti i kada počnu pregovori s Europskom komisijom o sufinanciranju, Vlada to jest Hrvatske ceste bile bi spremne početkom 2015. godine za početak radova.
Dodao je da bi Hrvatska tada, za razliku od dosadašnjih pokušaja pokretanja gradnje, imala za to osigurana sredstva.
Radi se o iznosu većem od 220 miliona eura, kaže ministar, ali dodaje kako ne može do konca sljedeće godine reći koliko bi i na koji način u financiranju sudjelovala Evropska komisija.
Idealno bi po njegovim riječima bilo kada bi Hrvatska mogla dobiti 75 posto sufinansiranja iz EU.
Na pitanje je li Bosna i Hercegovina odustala od rezervi koje je imala u pogledu gradnje Pelješkog mosta, odgovorio je da su predstavnici BiH dali određene komentare, te da su preostale formalnosti tehničke naravi.
"Mogu nježno reći da će vjerojatno za 15-ak dana kada konzultanti predaju završno izvješće, most biti najbolje ocijenjena opcija. Nakon toga, slijedi izrada studije izvodljivosti pri čemu će se Hrvatskoj ostaviti na izbor hoće li u toj studiji imati jedno ili više rješenja", objašnjava Hajdaš Dončić.
Dodaje da je prema svim analiziranim podacima u studiji predizvodljivosti most dobio najviše ocjene tako da će se Hrvatska vjerojatno odlučiti za studiju izvodljivosti samo za izgradnju mosta. To je postupak koji traje šest do devet mjeseci, a nakon toga počinju pregovori s Evropskom komisijom o modalitetima sufinanciranja.
"Znam da to nekima možda izgleda dugo, ali to je u evropskoj praksi jedino moguće rješenje, ni kraće ni dulje od sličnih projekata", rekao je Hajdaš Dončić.
Pomoćnik ministra za komunikaciju i transport BiH Izet Bajrambašić je, odgovarajući na pitanja novinara nakon sastanka je li BiH odustala od rezervi u pogledu Plješkog mosta, rekao kako su se sudionici današnjeg sastanka "jako dobro razumjeli" oko toga da studija predizvodljivosti mora biti profesionalno izrađena.
"Postoji dosta zajedničkih primjedbi i mi smatramo da konzultant od danas doživljava vrlo teške trenutke jer sve to mora napraviti kako treba. Bavili smo se biti stvari to jest jesu li ulazni podaci studije onakvi kakvi trebaju biti", kaže Bajrambašić.
Dodao je kako je novina sa strane BiH, da su njezini predstavnici danas postavili pitanje primjene Konvencije UN-a o pravu mora te da će to konzultant uzeti u obzir.
Na pitanje kako komentira tvrdnju ministra Hajdaša Dončića kako je utvrđeno da je most najbolje rješenje te da bi radovi mogli početi 2015. godine, ponovio je kako BiH želi da studija izvodljivosti bude stručno izrađena.
Na pitanje hoće li BiH imati nešto protiv gradnje Pelješkog mosta, podsjetio je na izjavu predsjedavajućeg Vijeća ministara BiH Vjekoslava Bevande da se most nalazi na teritoriju Hrvatske i da ga Hrvatska može graditi, poštujući zahtjeve i prava Bosne i Hercegovine.