Hota-Muminović: Novim pravilnikom za prijem nastavnika u škole popravit ćemo šanse mladih kandidata
S obzirom na to da se Pravilnik u prethodnim godinama redovno mijenjao promjenom vlasti ili dolaskom novih kadrova na čelo ministarstva, pitali smo ministricu koliko je to štetno za kandidate.
"Moj je stav da se pravilnik, ovaj i svi drugi, trebaju mijenjati, ukoliko u praksi proizvode komplikacije i probleme. Ovaj pravilnik u praksi je proizvodio niz problema, koji nisu direktno vidljivi na prvi pogled. Naprimjer, liste uspješnih kandidata budu skoro iste po školama, jer je nesrazmjer između bodova na intervjuu i bodova po drugim osnovama veliki. Te homogene liste u situaciji kada se konkursi provode u isto vrijeme u školama, kao što je slučaj u augustu, proizvode niz problema, među kojima je najizraženiji taj da učenici veoma kasno dobiju nastavnika, jer izjašnjenje o tome da li uspješan kandidat prihvata radno mjesto ili ne, traje dugo", rekla je Hota-Muminović.
Također, istakla je da je jedan veliki problem neekonomičnost, jer konkurs skupa s objavom i s troškovima pošte košta jednu školu oko 4.000 KM. U poređenju s troškovima interneta, koji na godišnjem nivou iznose oko 600 KM, tu se može puno učiniti promjenom Pravilnika u tom dijelu. Ministrica ističe da nema posebnog roka za usvajanje Pravilnika, ali da bi trebao biti usvojen do kraja juna ove godine te će isti biti korišten tokom augustovskog konkursa.
Primjetno je da po novom pravilniku kandidati gube veliki broj bodova koje su ranije dobijali za vrijeme provedeno na birou. Hota-Muminović tvrdi da je smanjenje u tom smislu rezultat primjene "čiste logike" da se ne može identično bodovati rad i vrijeme provedeno na službi za zapošljavanje.
"To su dva različita smjera i dva suprotna kriterija. Favorizuje se iskustvo i ono je veoma važno za bilo koji posao, a posebno iskustvo u struci. Istina, možemo razmisliti da li je ovo zaista veliko umanjenje broja bodova po tom osnovu. Tu smo već primili određene sugestije, pa ćemo to uzeti u obzir".
U kontekstu pojedinih prijedloga da se nastavnicima koji rade na nepunoj radnoj normi treba povećati broj bodova koje dobijaju na radni staž, ministrica ističe da "ima i suprotnih mišljenja u kojima se naglašava da pola radnog angažmana nije isto što i cijeli radni angažman, jer puni angažman često podrazumijeva izloženost mnogim drugim normiranim i nenormiranim pedagoškim poslovima".
U vezi s odnosom ministarstva i sindikata Hota-Muminović tvrdi da obavlja konsultacije s njihovim predstavnicima.
"Bili su dio komisije koja je dala prijedlog ovog nacrta pravilnika, koji je bio osnova za utvrđivanje ovog prijedloga koji je sada u našoj internoj javnoj raspravi. Prijedlog je poslan na konsultacije i zaprimili smo sugestije sindikata koje ćemo svakako vrlo pažljivo analizirati".
Ministrica naglašava da ne trpi bilo kakve pritiske od direktora škola ili sindikata, niti bi to bio dobar način za postizanje bilo kakvog cilja.
"Vodimo korektne razgovore o ovoj temi s ciljem da popravimo sve što treba unaprijediti u odnosu na ovaj prijedlog pravilnika. Ministarstvo na kraju ima naglašenu odgovornost za konačne odluke i uvijek ćemo biti otvoreni da nastavimo unapređivati".
Osim toga, pitali smo je u kojoj mjeri je ministarstvo uzelo u obzir poziciju studenata koji će kroz određeni period biti u poziciji da se zaposle, jer se čini da ne postoji niko ko bi štitio njihov interes u ovom smislu.
"Mladi ljudi po postojećem dosadašnjem pravilniku nisu imali skoro nikave šanse da budu u vrhu rang-liste uspješnih kandidata. Sada, kada komisija za provjeru radnih i stručnih sposobnosti ima priliku da kandidatima dodijeli više bodova i procijeni ukupnu radnu i stručnu sposobnost, mladi kandidati mogu dobiti svoju priliku", rekla je Hota-Muminović, te dodala da je to zapravo i najveća promjena koju donosi Pravilnik.
"Integrisana je uredba koja boračkoj populaciji, ratnim vojnim invalidima, porodicama poginulih boraca i šehida dodjeljuje dodatne bodove. Troškovi konkursa će biti enormno smanjeni, a procedure skraćene. To će donijeti dobro našim učenicima, jer imaju šansu da na vrijeme dobiju svoju nastavnicu/nastavnika. Iskreno, ni ovaj način zapošljavanja nije idealan i ja vjerujem da će vrijeme pokazati da će trebati donijeti i neka bolja i hrabrija rješenja", zaključuje Hota-Muminović.