Vrijedne i skromne
38

Inovativne prakse nastavnica iz Goražda: Putujuće pozorište i sedam viteških vještina

E. A.
Među najinovativnije nastavnike i njihove prakse u BiH, Centar za obrazovne inicijative Step by Step ove godine je uvrstio i inovativne prakse dvije nastavnice iz Goražda.

Aziza Forto je učiteljica u četvrtom razredu Osnovne škole "Husein efendija Đozo", a Adisa Herak, nastavnica u Osnovnoj školi "Hasan Turčalo Brzi" u Ilovači.

Vrijedne, ali i skromne, prijavom na konkurs za inovativne nastavnike željele su samo da njihov rad postane vidljiv i posluži i drugom prosvjetnim radnicima u njihovoj plemenitoj profesiji.

"Zahvalne smo Centru što je uvrstio moju i inovativnu praksu kolegice tako visoko, jednostavno se nismo nadale da ćemo ući među top pet najboljih nastavnika u BIH. Bilo je 178 prijavljenih učesnika iz cijele BIH. Moja inovativna praksa se tiče putujućeg pozorišta, male dramske radionice naše osnovne škole, a taj rezultat nije došao preko noći već je plod dugogodišnjeg rada naše dramske radionice", ispričala je Adisa Herak.

Već desetak godina putujuće pozorište ove škole prisutno je na velikim pozornicama, poput dječjeg festivala drame u Gračanici, te takmičenjima Federalnog ministarstva kulture i sporta gdje su osvojili izvanredne rezultate.

Putujuće pozorište

"Tri puta smo osvojili prvo mjesto, dva puta drugo, tri puta treće mjesto. Mi smo mala škola, ali kada čujete da među 600 prijavljenih osvojite prvo mjesto to je za nas veliki uspjeh. Što se tiče naše prakse putujućeg pozorišta to podrazumijeva da mi kažemo ono što djeca mogu napravit u našim sredinama, lokalnim općinama, ono što djeca znaju i umiju, da proširimo naše znanje da i drugi mogu da se koriste onim što mi radimo", kaže Adisa.

Njena kolegica Aziza Forto tvorac je inovativne prakse "Sedam viteških vještina" koja je simbolički okvir koji se temelji na principima odgovornosti, hrabrosti, empatičnosti, samoaktualizaciji.

"Na ideju sam došla iz potrebe da integriram neke sadržaje u nastavu i tako dodatno osnažim učenike u vještinama koje su ključne za kvalitetniji život i suočavanje sa izazovima savremenog odrastanja. Teme sam prvobitno obradila na radionicama pričaonicima sa djevojčicama i dječacima u Udruženju Kevser i uočila veliku potrebu da to proširim i na učionicu, a sada i dalje, jer je djeci zaista potrebna podrška da se izbore sa izazovima svakodnevnice. Razmišljajući kako da to uobličim u neki koncept sjetila sam se srednjovjekovnih viteških vještina i tako sam došla na ideju da ih osavremenim. Uvrstila sam važne teme, kao što je aktivno slušanje i razumijevanje, emocionalna pismenost, moć govora, samopouzdanje i zahvalnost, osvještavanje o svim oblicima nasilja i razvijanje netolerancije prema bilo kom obliku nasilja, odgovornost i organizovanost, samosvjesnost i slika o sebi", ispričala je Aziza.

Objašnjava kako su se djeca uživila u uloge vitezova kroz igrokaze, diskusije, prezentacije, razredne projekte i kreativne radionice.

Vještine srednjovjekovnih vitezova

"Oživjeli su ove teme i mnogo napredovali. Inkorporirala sam pojmove u Nastavni plan i program pa smo prepoznali koliko su se počeli osnaživati u tim ključnim vještinama. Bolje su slušali i razumjeli i sebe i druge, razumijevali, zbližili se, uvažavali i poštovali, bolje su izražavali svoje potrebe i osjećaje, savladali neke strahove koje smo prepoznali kroz proces,naučili istaći svoje vrline i mane, izražavali potrebu da i sami budu predavači o temama. Prezentirali su teme na fenomenalan način i kroz cijeli projekat oni su mene također mnogo naučili. Izradili su svoje viteške bilješke, oklope i položili na kraju vitešku zakletvu", ispričala je mlada nastavnica.

Dodaje kako su u toku procesa napravili viber grupu Vitezovi i snimali inspirativne video snimke o temama koje su na kraju uvezalu u jedan video koji je predstavio projekat.

"Iskoristila sam tu online komunikaciju da treniramo pravopis i kulturu dopisivanja. Ove godine sam odlučila da moju inovativnu praksu predam na ovaj konkurs, da pokažem đacima da to što su radili je neprocjenjive vrijednosti", kaže Aziza.

Iz Sedam viteških vještina nastat će i priručnik za učitelje koji će ga moći primijeniti u svojim učionicama i u nastavi.

Inovativne prakse nastavnica iz Goražde io postignute rezultate pozdravila je i resorna ministrica obrazovanja Adisa Alikadić Herić koja je istakla kako je ovo jedna od najboljih načina promocije nastavničke profesije, te njihovog doprinosa odgoju i obrazovanju.