Izazovi javnog prijevoza u Sarajevu: Klime često nema, vozi se i sa otvorenim vratima...
U posljednje vrijeme često možemo čuti brojne zamjerke i nezadovoljstvo građana na usluge javnog prijevoza, posebno kada znamo da trenutno nema tramvaja u centralnom dijelu grada - od Baščaršije do Čengić Vile pa građani moraju kombinovati prijevoz.
Jedan od najučestalijih zamjerki je svakako održavanje tih prijevoznih vozila. Građani su često svjedoci situacija, posebno tokom ovih vrućih ljetnih dana, da klime često ne funkcionišu, u vremenu kada bi klimatizacija trebala biti najučinkovitija. Putnici, "stisnuti" u punim tramvajima, autobusima i trolejbusima, zbog toga trpe nelagodu.
Vozači su također često izloženi kritikama. Nedisciplinovana vožnja, kao što je vožnja s otvorenim vratima, naglo kočenje i preskakanje stajališta, česta je kritika građana.
Jedan od izazova je svakako i onaj koji se dešava tokom ljetnih raspusta jer je smanjen broj dostupnih linija, a smanjenje broja linija dovodi do pretrpanosti, stvarajući dodatne neugodne situacije.
Kako nam je jedan od nezadovoljnih građana poručio, nedavno se vozio novim trolejbusom na relaciji Skenderija - Hrasno, gdje nam je rekao da je bio mnogo razočaran vožnjom.
"Mogu vam reći da sam baš razočaran. Vozač priča na telefon i puši, iznutra prljavo kao i sa vana, klima ne radi, iako su ih najavljivali da su klimatizovani", kazao nam je razočarani putnik.
Jedna od pritužbi nezadovoljnih građana je i ona da, kada trebaju da se otvore vrata, vozači to ne rade dok ne uđu svi putnici sa stanice na prva vrata.
"Oni ne otvaraju vrata uopće, čekaju da svi uđu na prva vratada bi se platila karta, a to stvara gužve, ljudi čekaju, što oni unutra, što oni vani i samim tim kasne gdje trebaju stići. Nastaje kolaps u saobraćaju i svi su nezadovoljni. Kartu treba kupiti, ali mislim da postoje drugi načini da se to reguliše”, poručila nam je jedna od nezadovoljnih građanki.
Ističe da vozači traže od ljudi da se pritišće dugmad za otvaranje vrata, koja često ne rade kako treba te nemaju nikakvu funkciju.
"Tramvaj uvijek otvara sva vrata po dolasku na stanicu, to je nešto na šta smo navikli, a sada je to moguće samo ako se pritisne dugme, koje često i ne radi. Od tranzicije s tramvaja na bus, znalo se desiti i da vozači istjeruju putnike. Na Skenderiji ili Vijećnici 'vrište' da je zadnja stanica, a onda s Baščaršije opet kreću. Ima neko ko bi se vozio do tamo, ali oni sve putnike istjeraju", neka su od iskustava građana.
Ovakve stvari dodatno povećavaju nezadovoljstvo kod korisnika javnog prijevoza i ukazuju na potrebu za boljim odnosom prema samim putnicima.
U svjetlu ovih problema, dok Sarajevo "mami" turiste svojom ljepotom, javni prijevoz ostavlja dojam neuređenog sistema grada. Budući da dosta ljudi ovisi o istom, tema je to koja bi se trebala naći u fokusu kako bi se osigurala kvalitetna i ugodna mobilnost prvenstveno za sve građane, a zatim i posjetitelje glavnog grada BiH.