Kako se navod u informaciji privremenog upravitelja koja je dostavljena Skupštini KS, nakon što je Vlada KS naredila svim javnim preduzećima da se naknada za prijevoz ostvaruje isključivo kupovinom mjesečnih ili godišnjih karata za prijevoz, zabilježeno je povećanje prodaje kupona. U odnosu na prosječan broj kupljenih pretplatnih karata od 1. do 9. mjeseca 2017. godine u oktobru je zabilježen porast prodaje za 1.091 kupon za zonu A, u novembru za 1.770, a u decembru za 3.745 kupona.
Analizom starosne dobi uposlenika, utvrđeno je da je starosna struktura veoma nepovoljna. U informaciji se navodi da čak 52 posto zaposlenih (772 radnika) čine zaposlenici starosne dobi preko 50 godina. Od ukupnog broja zaposlenih, 32 posto (479 radnika) su u dobi od 40 do 50 godina, a svega 16 posto (241 radnik) je u dobi od 18 do 39 godina.
Struktura zaposlenih po godinama ukupnog radnog staža pokazuje da najveći broj zaposlenih (853 ili 57 posto) čine zaposlenici s radnim stažom od 26 do 40 godina; 403 zaposlena (ili 27 posto) imaju radni staž u trajanju od 16 do 25 godina, a preostali broj zaposlenih ( 236 ili 16 posto) imaju radni staž u trajanju do 15 godina.
"U prijedlogu nove organizacije preduzeća i sistematizacije radnih mjesta planiran je manji broj uposlenika u odnosu na postojeći te će nakon usvajanja navedenog prijedloga biti dostavljen plan zbrinjavanja prekobrojnih uposlenih, čija je izrada u proceduri", stoji u Informaciji.
Također, smanjit će se broj radnika u magacinima jer će doći do njihovog ujedinjena.
U okviru smanjenja troškova smanjene su i plate za četiri posto, na što su radnici pristali. Privremeni upravnik ističe kako je racionalizacija uspješno završena u svim segmentima troškova, tako da su ukupni rashodi za period juni-decembar 2017. godine, u odnosu na isti period 2016. godine smanjeni za cca 3,7 miliona KM.
U proteklom periodu izvršeno je uniformisanje radnika, a prma etičkom kodeksu odijevanja radnika.
Nove prihode KJKP GRAS bi trebao ostvariti i od iznajmljivanja restorana, a radnici koji tu rade će biti ili preraspoređeni ili proglašeni tehnološkim viškom. Također, predloženo je i da se Stanica tehničkog pregleda da u najam.
Ono što najviše zanima građane Sarajeva koji su korisnici javnog prijevoza je da li će biti bolje regulisan red vožnje. Nažalost, tek se radi na tome i urađen je početni materijal Prijedloga modifikacije (optimizacije) redova vožnje, ali je potrebno uraditi dodatne konsultacije te izvršiti dodatne korekcije optimalizacije redova vožnje.
Urađen je plan ulaganja za narednih 15 godina. Nakon devet mjeseci predviđeno je da se Skupštini KS dostavi izvještaj u kojem će biti navedeno šta je sve od mjera sanacije urađeno te će u njemu biti prijedlog u kojem će navesti da li će se nastaviti sanacija ili pokrenuti postupak stečaja KJKP GRAS.
Ministar saobraćaja KS Mujo Fišo rekao je kako je napredak vidljiv, ali da još nisu zadovoljni jer građani Sarajeva još nemaju prevoz kakav zaslužuju.
"Od dolaska ove Vlade GRAS ima 220 manje uposlenika i 300 ih je penzionisano, a radnici imaju zdravstveno osiguranje koje nisu imali. Otkako su se počele provoditi mjere sanacije i dolaskom ove Vlade, dugovanja sa milion i 200.000 KM smanjena su na 300.000 KM", rekao je Fišo.