Naopaka rabota
260

Kad vlast pravi put za nigdje: Autoput Svilaj-Odžak neće se moći naplaćivati dok se ne izgradi most

Klix.ba
Deset kilometara najsjevernijeg dijela Koridora 5C, dionica Svilaj-Odžak, jučer je zvanično završena, ali se korištenje autoceste neće moći naplaćivati do završetka izgradnje graničnog prijelaza i mosta preko rijeke Save. Ipak, ono što je najzanimljivije je što će izgrađena dionica u narednim godinama služiti samo lokalnom stanovništvu dok se ne izgradi granični prijelaz i most Svilaj.

Direktor preduzeća Autoeceste Federacije BiH Adnan Terzić objasnio je za Klix.ba da je jučer zvanično završena dionica autoputa, ali da zvaničnog otvorenja neće biti dok se ne napravi granični prijelaz i most Svilaj.

S pravom se nameće pitanje, zašto novac nije uložen u neku drugu dionicu, koja bi odmah građanima ove zemlje mogla biti na raspolaganju.

"Kad je planirano ulaganje u ovu dionicu, planirano je da sve bude završeno u isto vrijeme, dakle i cesta i granični prijelaz i most. To što imamo dva puta raspisivanje tendera za most Svilaj to nismo mogli kontrolisati. To su stvari koje su vodile komisije sastavljene od bosanskohercegovačkih i hrvatskih predstavnika i mi to nismo mogli da kontrolišemo. Istina, mi objektivno imamo problem jer ovih deset kilometara autoputa nećemo odmah moći naplaćivati upravo zbog tih procedura u vezi mosta na Svilaju", kazao je Terzić.

Adnan Terzić (Foto: FENA)
Adnan Terzić (Foto: FENA)

Napomenuo je da je dionica Svilaj-Odžak dio kompletne priče o povezivanju Bosne i Hercegovine i Hrvatske i da je Hrvatska već davno izgradila autoput do Osijeka, koji treba bit nastavljen do Budimpešte.

"Mi smo obilježili završetak onog dijela kojeg smo planirali u ovoj godini. Da smo na vrijeme imali dokumentaciju mogli smo završiti i pitanje graničnog prijelaza. Ali, ono što smo mogli uraditi to smo i uradili. Sad ide tehnički prijem i ostale aktivnosti", rekao je Terzić, dodavši da će dionica dobiti svoj puni smisao kad se uspostavi granični prijelaz i kad se premosti rijeka Sava.

Dodao je da očekuju da će jedan dobar dio saobraćaja sa Slavonskog Broda preći na taj carinski prijelaz, kad bude izgrađen.

"Dionica Svilaj-Odžak je sastavni dio cijelog Koridora 5C i to su sredstva koja su obezbijeđena, potpisana, ratificirana. Međutim, za povlačenje tih sredstava mi imamo problem sa akcizama, jer je uslov za efektivnost kredita povećanje akciza. Mi smo to isfinansirali iz sopstvenih sredstava i očekujemo da ćemo, kad prođu akcize, od EBRD-a dobiti taj kredit", istakao je Terzić za Klix.ba.

Naveo je da je riječ o prvom projektu za koji je Evropska komisija dala grant od 17,5 miliona eura, ali da ga još nisu povukli jer nije ratificiran u državnom parlamentu.

"Na redu je na sjednici u četvrtak", zaključio je Terzić.

Iz SDP-a BiH je saopćeno da je zbog evidentnog nedostatka bilo kojeg realiziranog projekta, aktuelna vlast u Federaciji BiH počela sa novom praksom, a to je da otvara dionice autoceste koje ne vode nigdje.

"Ovakva praksa vrhunac je bezobrazluka Vlade Fadila Novalića te slučaj koji je rijetko gdje zabilježen u svijetu. Nakon dosadašnjeg krajnjeg dometa u projektima oličenim u otvaranjima 60 metara trotoara, jučerašnje otvaranje dionice autoceste Svilaj-Odžak, pokušaj je zamazivanja očiju građanima o tome kako ova vlast zaista nešto radi", poručili su iz SDP-a BiH.

Napomenuli su da dionica Svilaj-Odžak, u mandatu prethodne Uprave Autocesta i Vlade FBiH, svjesno nije potpuno završena, a da je ostalo da se postavi asfalt i zaštitna ograda.

"To nije urađeno jer bi asfalt, zbog nekorištenja dionice, vremenom propao, dok bi se zaštitna ograda nelegalno otuđivala, što je čest slučaj na ostalim dionicama autoceste", stoji u saopćenju.

Ističu da ipak ključni razlozi zbog kojih ova dionica nije bila završena i otvorena, prije više od tri godine, leže u činjenici da nisu izgrađeni most preko Save i granični prijelaz ka Hrvatskoj, a koji ni do danas nisu izgrađeni.

"To znači da su građani jučer dobili autocestu koja je potpuno neupotrebljiva i nema nikakvu namjenu. Međutim, kako Vlada FBiH nije u stanju napraviti niti jedan metar nove autoceste, samoprozvani veliki reformatori odlučili su da još jednom, medijskim spinovanjem, svoju nesposobnost pretvore u veliki graditeljski pothvat", kategorični su u SDP-u.