SNSD prednjači
53

Koliko su stranke potrošile na Facebook oglašavanje: Neki su uvidjeli značaj, dok drugi nisu dali ni marke

V. K.
Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba
Do početka Općih izbora u Bosni i Hercegovini ostala su još dva dana, a tokom predizborne kampanje stranke su se oglašavale kako online tako i u medijima i drugim kanalima komunikacija.
Ipak, neke od stranaka su na online oglašavanje potrošli znatno više sredstava od drugih. Ukoliko se analizira posljednjih 30 dana oglašavanja na Facebooku, što je period unutar kojeg je trajala i kampanja, može se primijetiti kako je na oglašavanje na ovoj društvenoj mreži najveći iznos potrošio SNSD Milorada Dodika.

Prema zvaničnim podacima, stranka je tokom 30 dana na oglašavanje putem Facebooka potrošila 32.916 KM.

Jedina stranka, odnosno pojedinac koji se može uporediti sa SNSD-om kada je riječ o online oglašavanju jeste Nenad Nešić, predsjednik DNS-a, koji je na oglašavanje putem Facebooka potrošio 23.833 KM.

Ostali politički subjekti ili pojedinci na ovu vrstu promocije potrošili su znatno manje novca. Primjera radi, Naša stranka se nalazi na trećem mjestu, a na online oglašavanje potrošili su 13.006 KM.

Gradonačelnik Banje Luke Draško Stanivuković potrošio je 11.663 KM, a među pet stranaka ili pojedinaca koji su potrošili najviše novca za ovaj segment nalazi se i Hrvatska republikanska stranka koja je za online oglašavanje izdvojila 8.442 KM.

Od pojedinaca, za političko oglašavanje novac je trošila i kandidatkinja za predsjednicu RS-a Jelena Trivić (6.503 KM) kao i kandidat za Skupštinu Kantona Sarajevo Irfan Čengić (SDP) koji je za ovu svrhu izdvojio 4.494 KM.

Premijer Kantona Sarajevo Edin Forto za svrhu online oglašavanja izdvojio je 2.412 KM.

Nešto manji iznos za oglašavanje izdvojila je sama stranka SDP (1.621 KM), Za nove generacije (1.539 KM), kao i HDZ (1.210 KM).

Interesantno, Stranka demokratske akcije se prema podacima Facebooka nije oglašavala online, ali zato jesu njihove podružnice. SDA u Zenici je za potrebe online oglašavanja izdvojila 792 KM što predstavlja ujedno i najveći iznos koji je ova stranka izdvojila za ovu vrstu aktivnosti.

Inače brojne stranke i politički zvaničnici su su bili iznenađeni početkom septembra kada je Facebook počeo odbijati njihove oglase. Kao razlog naveden je da sadržaj oglasa ima politički karakter i da je neophodno da prođu proces verifikacije.

Naime, Facebook od političkih subjekata/pojedinaca od ove godine traži da pošalju svoju ličnu kartu ili drugi identifikacioni dokument (pasoš, vozačka dozvola...) kako bi izvršili proces verifikacije svog profila.

Pored toga, neophodno je da dostave podatke o sebi ili kompaniji, agenciji koja će voditi njihove oglase. I broj telefona je potrebno verifikovati, tako što ih "pozovu" iz Facebooka i izdiktiraju jedinstveni kod kojim potvrđuju njegovu vjerodostojnost.

Podaci o osobi ili agenciji koja vodi profil, a odnosi se na naziv, broj telefona, grad, bit će javno dostupni svim korisnicima Facebooka.

"Facebook je počeo uvoditi red u oglašavanje. Mnogo ranije su to uradili sa oglasima političkog karaktera u drugim zemljama. Mi smo došli na red. Cilj je da se onemogući zloupotreba oglašavanja u svrhe u koje to ne bi trebalo da se radi. Prije ste mogli napraviti lažni profil, postaviti lažnu informaciju i oglasiti je milionima korisnika Facebooka. Sada to više nije moguće, jer niko te informacije neće prikazivati preko svog profila i imena", rekao je početkom septembra za Klix.ba stručnjak za društvene mreže i političko komuniciranje Admir Velić.