Pripreman dvije godine
34

Konzervativno NiP-ovo ideološko usmjerenje ili reforma? Usvojen novi zakon o obrazovanju KS

A. Ku.
Ilustracija: Shutterstock/FPN UNSA
Ilustracija: Shutterstock/FPN UNSA
Zastupnici u Skupštini Kantona Sarajevo (KS) usvojili su na današnjoj sjednici Prijedlog Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi u Kantonu Sarajevo.

Međutim, ovim zakonskim rješenjem nisu zadovoljni svi u prosvjetnoj zajednici.

Jedan od njih je i Namir Ibrahimović iz Centra za obrazovne inicijative Step by Step, koji ističe da zakon suštinski ne donosi promjene koje su neophodne obrazovnom i odgojnom sistemu u Kantonu Sarajevo, već kontroliše obrazovanje te se zanemaruju prosvjetni radnici.

Ibrahimović je za Klix.ba kazao da mu je žao što je skupštinska većina usvojila Prijedlog Zakona o osnovnom i srednjem obrazovanju KS u ovakvom tekstu.

"Nažalost, trenutna obrazovna vlast propustila je priliku da donese obrazovni zakon, koji će se u prvi mah baviti onim što jeste nužna promjena obrazovnog sistema u KS na kojem, kako govori resorno ministarstvo, rade već dvije godine. No, zakonske odredbe u samom ovom tekstu ne odmiču puno od postojećih zakonskih propisa i zapravo suštinski ne stavljaju nastavnike u fokus, ne propisuju šta su standardi nastavničke profesije, a samim tim zapravo pokazuju i da im nije važna stvarna reforma obrazovanja u KS", kaže nam Ibrahimović.

Dodaje da se ostvaruje ono što je ranije najavljivao, a to je, kako kaže, zakon koji će omogućiti resornoj ministrici da preko Pravilnika usmjerava obrazovnu politiku u nekom potpuno drugom pravcu.

"Odnosno, riječ je o ideološkom usmjeravanju, onome što su bliske konzervativne političke ideje uz naravno sjajnu asistenciju, odnosno nikakvo kritičko promišljanje koalicionih partnera SDP-a, Naše stranke i ZNG-a, koji ili ne vide ili su potpuno saglasni s onim što je konzervativna obrazovna politika NiP-a", stava je Ibrahimović.

Ističe da se, prema njegovom mišljenju, trebalo odmaći od ustaljenih obrazaca kontrola škola.

"Trebao je uključiti mnogo više fleksibilnosti, koja će omogućiti i školama i nastavnicima da krenu u neko drugačije poučavanje unutar same učionice, trebao je jasno definirati nastavničku profesiju, trebalo je drugačije postaviti okvir organizacije školskog dana kao takvog", zaključuje Ibrahimović.