Košarac: Tražim od Bunoze da kaže dokle je SNSD-ov prijedlog o Ustavnom sudu i odlasku stranih sudija
On kaže da SNSD insistira na tome da zakoni o Ustavnom sudu BiH i prestanku važenja mandata stranim sudijama budu usvojeni u što skorijem vremenskom roku.
"Vodimo odgovornu nacionalnu politiku i znamo šta su nam prioriteti u zaštiti interesa Republike Srpske! Od toga nećemo odstupiti ni milimetar i to treba da bude jasno partnerima na zajedničkom nivou", dodao je.
Košarac ističe da su SNSD i Republika Srpska ponudili svoje rješenje.
"Na prošloj sjednici Vijeća ministara BiH predstavili smo kolegama naše prijedloge zakona o Ustavnom sudu BiH i prestanku važenja mandata stranim sudijama. Prijedlozi su dostavljeni radnoj grupi i očekujem od ministra pravde BiH, koji je na čelu te radne grupe, informaciju u kojoj fazi razmatranja su predloženi zakoni, kako bi u najkraćem roku došli na dnevni red Vijeća ministara BiH, a nakon toga i u Parlamentarnu skupštine BiH", naveo je.
Na kraju je kazao kako ne zna da li je "uopšte potrebno trošiti riječi na besmislene i lažne tvrdnje opozicije o nekakvoj političkoj trgovini, o tome da je SNSD odustao od zaključaka skupštine Republike Srpske i slične nebuloze, kojima zamajavaju javnost."
"To su isprazne populističke priče istih opozicionih aktera koji su iz skupštinskih klupa bježali glavom bez obzira uvijek kada je trebalo odlučivati o važnim nacionalnim pitanjima", zaključio je.
Kako je Klix.ba nedavno saznao, ključne izmjene zakona o Ustavnom sudu BiH predviđaju da za sudiju Ustavnog suda BiH može biti izabran samo državljanin Bosne i Hercegovine te da bi to bi značilo da Predstavnički dom Federacije BiH bira šest sudija, a NSRS troje.
Trojici stranih sudija bi, prema prijedlozima, prestao mandat okončanjem procedure izbora troje domaćih sudija (dva iz FBiH i jedan iz RS-a).
Prema onome na čemu insistiraju iz SNDS-a, ali i HDZ-a, Ustavni sud BiH bi odlučivao većinom glasova svih sudija, ali koja uključuje uključuje najmanje jedan glas sudije iz reda svakog konstitutivnog naroda i iz jednog entiteta kada se donose odluke u određenim slučajevima kada se spore institucije BiH i entiteti ili entiteti međusobno ili s Brčko Distriktom i slično.
Odlučivanje, a to je novost, u nekim prijedlozima nije ograničeno na pitanja poput toga da li je odluka jednog entiteta da uspostavi specijalne paralelne odnose sa susjednom zemljom u skladu sa ustavom, uključujući i odredbe koje se odnose na suverenitet i teritorijalni integritet BiH kao i da li je neka odredba ustava ili zakona jednog od entiteta u skladu sa Ustavom.