Sve zavisi od situacije
500

Krivić: Postoje planovi da se djeca vrate u škole, ali nema smetnji ni da se nastava završi online

FENA
Foto: D. S./Klix.ba
Foto: D. S./Klix.ba
Ministar obrazovanja u Vladi Kantona Sarajevo Anis Krivić istaknuo je da su svi sudionici u odgojno-obrazovnom procesu pokazali odgovornost i visok nivo zalaganja i truda da se omogući kontinuitet i obrazovanje kakvo učenici zaslužuju, unatoč svim problemima u novonastaloj situaciji.

Zadovoljan je kvalitetom nastave koja se zbog pamdemije virusa korona odvija online, a aktivnost i prisustvo učenika čak je i veća nego je to bilo u redovnom nastavnom procesu.

"S obzirom da se online nastava dosad skoro nikako nije koristila u nastavnom procesu u osnovnim školama u Kantonu Sarajevo, možemo reći da je i iznad naših očekivanja", kazao je u razgovoru za Fenu.

Po izvještajima o realizaciji online nastave, koje škole redovno dostavljaju Ministarstvu, zainteresiranost i motiviranost učenika je na visokom nivou.

"Učenici savladavaju gradivo na način blizak njihovim interesima i potrebama. Online nastava kod učenika podstiče razvijanje odgovornosti, empatije, solidarnost i snalažljivost. Učenici su više motivirani za samostalan istraživački rad, samostalno izrađuju digitalni sadržaj, a nerijetko pripremaju kratke video uratke i dostavljaju nastavnicima i ostalim učenicima", naglasio je.

Ministar Krivić kaže da su, prije samog donošenja odluke o prelasku na provođenje online nastave u Kantonu Sarajevu, bili svjesni da nema zajedničke platforme za učenje na daljinu.

"Osim toga određeni broj škola nema online prakse, niti platformu za izvođenje tog vida nastave. Ni menadžmenti ni nastavnici pojedinih škola nemaju dovoljna znanja i kapaciteta za takav način rada koji zahtijeva digitalnu pismenost ne samo za korištenje platforme već i za pripremu digitalnih materijala koje je bilo potrebno osigurati u kratkom roku i uz to redovno komunicirati s učenicima", kazao je.

Po riječima ministra Krivića nedostatak digitalnih materijala i dalje je jedan od najvećih izazova, a trenutno se rješava pojačanim radom nastavnika, međusobnom podrškom i pomoći koju nastavnici pružaju jedni drugima.

Ministarstvo je, kako kaže, počelo i s realizacijom serije webinara kojom će se educirati nastavni kadar, u oblastima za koje iskažu interes.

Ocjenjivanje učenika vršit će se u skladu s Pravilnikom o dopunama Pravilnika o praćenju, vrednovanju i ocjenjivanju učenika osnovnih i srednjih škola u Kantonu Sarajevo. Donesen je zbog novonastale situacije, a predviđa da ministar može u izuzetnim okolnostima instrukcijom utvrditi izmijenjene kriterije o praćenju, vrednovanju i ocjenjivanju učenika osnovnih i srednjih škola u Kantonu Sarajevo.

"Online nastava, u ovom obliku i pod ovim okolnostima, zahtjevna je i kompleksna u svim segmentima djelovanja. Stoga, nastavnici treba da budu posebno fleksibilni tokom ocjenjivanja i vrednovanja učeničkog rada. Potrebno je to izvršiti nakon detaljne analize rada učenika, uz što bolju motivaciju za dalji rad", naglasio je.

Ministar Krivić istaknuo je i ulogu pedagoga u procesu realizacije online nastave, a u mnogim školama formirane su i pedagoško-psihološke službe kao podrška i pomoć nastavnicima, učenicima i roditeljima.

U cilju čuvanja mentalnog zdravlja učenika u mnogim školama se organizira i psihosocijalna podrška, kao individualni savjetodavni rad s učenicima.

"Pedagozi, zajedno s ostalim akterima u školi, pomažu i u pripremi odgovarajućih digitalnih sadržaja i materijala za učenike koji nastavu pohađaju po IPP-u", naglasio je.

Krivić ističe da Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade KS kontinuirano prati načine realizacije online nastave u regiji i svijetu, a primjenjuje korisne primjere dobre prakse.

"U Kantonu Sarajevo za kratak period podignut je cijeli sistem online nastave. Pokazao se uspješan, a i dalje se kontinuirano radi na unaprjeđenju", istaknuo je.

Podsjeća da je Ministarstvo već ostvarilo kontakt s kantonima u Federaciji BiH u cilju saradnje, podjele iskustava u realizaciji online nastave i primjera dobre prakse.

Ministar kaže da neki planovi o povratku djece u učionice u ovoj školskoj godini postoje, ali naglašava da sve zavisi od epidemiološke situacije.

"Još se ne može o tome govoriti. Naš primarni cilj je sigurnost djece", naglasio je.

Budući da se bliži i kraj školske godine, ministar ističe da nema smetnji da se nastava u osnovnim i srednjim školama okonča online.

U proces realizacije online nastave u Kantonu Sarajevo uključeno je oko 52.000 učenika i 5.110 nastavnika.

Ministar Krivić u razgovoru za Fenu informirao je i roditelje/staratelje djece školskih obveznika za školsku 2020./2021. godinu da će se upis vršiti elektronskim putem, dostavljanjem popunjenog prijavnog obrasca na e-mail adresu škole (potrebno je da obrazac bude dostupan u word formatu da bi roditelj/staratelj mogao unositi tražene podatke).

"Obaveznu dokumentaciju za upis djece u prvi razred osnovne škole roditelji/staratelji dostavljat će po okončanju stanja prirodne i druge nesreće zbog opasnosti od širenja zarazne bolesti uzrokovane koronavirusom (COVID 19). Tada će i školske komisije vršiti procjenu djece", naglasio je.

U prvi razred školske 2020./2021. godine upisuju se djeca koja do 1.3. 2020. godine imaju navršenih 5 i pol godina života. Škola može omogućiti upis i djetetu mlađem od starosne dobi utvrđene za početak obaveznog odgoja i obrazovanja, uz pismeni zahtjev roditelja/staratelja djeteta i ako škola, nakon što razmotri preporuke Komisije za upis učenika u prvi razred, bude sigurna da je to u interesu djeteta.

Upis djeteta mlađeg od utvrđene starosne dobi može se izvršiti samo ako dijete do kraja kalendarske godine puni šest godina života. Zakonom o osnovnom odgoju i obrazovanju propisana je novčana kazna od 500 KM za roditelja djeteta, ako ne upiše dijete u školu. Ako ni poslije kazne roditelj ne upiše dijete u školu odnosno ako dijete redovno ne pohađa nastavu kazne se ponavljaju.