Savremeni pristupi
179

Kurikularna reforma obrazovanja u KS: Učenici će usvajati znanja za čitav život

Klix.ba
Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija
Svjesni smo stanja u kojem se nalazi bosanskohercegovačno društvo, a posebno mladi ljudi u našoj državi. Odliv stanovništva, a posebno mladih iz BiH, pokazatelj je da je neophodno mijenjati politiku prema ovoj najosjetljivijoj kategoriji našeg društva. Promjene je potrebno vršiti iz temelja, a temeljni stub svakog društva je obrazovanje, navodi se u tekstu "Kurikulara reforma obrazovanja u KS".

Trenutni obrazovni sistem ne pruža sve mogućnosti koje bi pospješile napredak i odgovorile savremenim tokovima života naše mlade populacije. Ponuditi bolju perspektivu mladim ljudima i učiniti ih aktivnim sudionicima društva u kojem će razvijati svoje kompetencije i znanja, osnovni je zadatak koji je pred sebe postavilo Ministarstvo obrazovanja, nauke i mladih Kantona Sarajevo. Shodno tome, ovo Ministarstvo je, u saradnji s OSCE-om, pokrenulo značajne aktivnosti u vezi s izradom Kurikuluma Kantona Sarajevo.

Cilj kurikularne reforme jeste osiguranje jednakog pristupa obrazovanju i veću uključenost svih građana u obrazovne procese. Činjenica je da se sadašnji odgojno-obrazovni sistem mora prilagođavati savremenim životnim tokovima. Stoga je neophodno osavremenjivanje nastave te iskorištavanje svih prednosti novog doba.

Kako bi se ovaj veliki reformski projekat uspješno realizirao, u njegovu izradu će biti uključen veliki broj stručnjaka iz različitih oblasti obrazovanja za sve nastavne predmete. Kako je najavio ministar obrazovanja, nauke i mladih Kantona Sarajevo Elvir Kazazović, kurikularna reforma obrazovanja zahtijevat će potpunu posvećenost, savjestan i konstruktivan rad svih učesnika odgojno-obrazovnog procesa, ali i veću uključenost roditelja u obrazovne aktivnosti škole kao i veću povezanost škola sa lokalnom zajednicom. S tim u vezi, najavio je da će u narednom periodu biti raspisan javni poziv te biti izvršen izbor stručnjaka koji će biti angažirani u ovom procesu za pojedine nastavne predmete.

U proteklom periodu na ovom projektu angažirano je petnaest profesionalaca koji su izvršili detaljnu analizu trenutnog stanja obrazovanja u KS. Identificirani su propusti i nedostaci te su analizirani obrazovni sistemi svih evropskih zemalja, pri čemu su izdvojeni najbolji modeli i prednosti u obrazovanju koji se mogu primijeniti u obrazovnom sistemu KS, na svim nivoima.

Vođa Stručnog tima za izradu kurikularnih dokumenata Benjamin Hedžić smatra da se kurikularnom reformom mijenja pogled na obrazovni sistem te da će kroz novi sistem u svakom momentu biti poznato kakvi su planovi s djecom, odnosno s učenicima u njihovom odgoju i obrazovanju.

"Važno je usmjeravati učenike gdje da pronađu znanja, naučiti ih kako koristiti nove tehnologije i saznanja u obrazovnom sistemu te im pružiti praktična znanja koja su važna u vremenu u kojem živimo", istakao je, između ostalog, Hedžić.

Analiza stanja pojedinih nivoa obrazovanja jasno ukazuje na potrebu za kurikularnom reformom u vidu kreiranja jedinstvenog kurikuluma za odgoj i obrazovanje, na svim nivoma. Cilj je osposobiti djecu i mlade za svijet promjena, stjecanje kompetencija za obavljanje profesionalnih zadataka, što stavlja u novi kontekst dovisokoškolsko obrazovanje koje, u cilju ostvarivanja navedenog, mora biti kurikulumski organizirano.

Kurikulum predstavlja okvir obrazovnih standarda ranog i predškolskog, osnovnog i srednjeg odgoja i obrazovanja, kao i odgoj i obrazovanje djece s poteškoćama u razvoju i nadarenih učenika. Bit će to savremen pedagoški koncept zasnovan na naučnim i stručnim dotignućima odgojno-obrazovne teorije i prakse.

Stručna savjetnica u Ministarstvu za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo Nihada Čolić, ističe da će akcent biti na odgoju i obrazovanju mladih u ranom djetinjstvu, budući da je to najbolja investicija za društvo i pojedinca.

"Kurikulum će, između ostalog, biti usmjeren na mjerljive ishode učenja i pružit će priliku nastavnicima i školama da dinamiku, tempo, način rada i sadržaje prilagođavaju specifičnim potrebama djece i mladih. Osiguravat će se školsko okruženje u kojem će djeca i mladi biti aktivni učesnici i razvijati sposobnosti za učenje cijeloga života", zaključila je Čolić.

Bitno je istaknuti da će se kroz proces učenja i podučavanja djeca i mladi osposobljavati za rješavanje problemskih situacija i samostalno zaključivanje. Kurikularnom reformom stvorit će se sistem odgoja i obrazovanja koji će predstavljati okruženje u kojem će se dijete razviti u obrazovanu osobu, odgovornog građanina, efikasnog saradnika i poduzetnog pojedinca.