BiH
191

Maya Sar: Budite zadovoljne sobom, a ono što možete danas ostavite za sutra

Piše: A. Džaferović
Maya Sar (Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba)
Maya Sar (Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba)
U svijetu od raka dojke godišnje oboli 1,3 miliona žena, a umre ih 458 hiljada. To je najčešći zloćudni tumor kod žena, a oktobar je mjesec obilježavanja borbe protiv ove bolesti u cijelom svijetu. Mjesec je to kada se žene pokušavaju osvijestiti da redovno idu na preglede, te da se i same pregledaju, jer svaka bolest je izlječiva ako se na vrijeme otkrije.

I BiH se već godinama uključuje u ovu akciju, te se kroz različite aktivnosti ženama pokušava približiti važnost redovnih pregleda i prevencije raka dojke.

Kompanija "Avon" se i ove godine uključila u borbu protiv raka dojke, a u kampanji čije zaštitno je lice poznata bh. kantautorica, Maya Sar, ženama poručuju: "Voli se. Pregledaj se. Budi zdrava".

Maya Sar u razgovoru za portal Klix.ba ističe da nikada nije dovoljno podcrtavati ozbiljnost tako rasprostranjenog problema, kao što je rak dojke, vodeći uzročnik smrtnosti kod žena.

"Godinama su kampanje ovog tipa zastupljene u cijelom svijetu, posebno u oktobru, kada se obilježava Međunarodni mjesec borbe protiv raka dojke. Kao i u svemu, kada postoji kontinuitet, ljudi se počnu navikavati da neke teme više nisu tabui, da odlazak ljekaru ne predstavlja sramotu, nego obavezu i odgovornost prema samom sebi. Najvažniji saigrači u toj misiji su mediji. Takođe, postoje mnoga udruženja kod nas i u regiji, koja pružaju podršku oboljelim korisnicama i članovima njihovih porodica, te organizuju različite programe tokom cijele godine. Jedna od specifičnosti ove kampanje je posebno kreirana web stranica www.budizdrava.com, putem koje dame mogu da se prijave, kako bi redovno dobijale podsjetnike za samopreglede i preglede dojki, što predstavlja prvi korak prevencije što im može spasiti život", ističe naša sagovornica.

U kampanju se uključila iz ličnih uvjerenja i želje da pomogne jer, kako kaže, ne postoji veće zadovoljstvo od toga.

"Benefit mog poziva je veći medijski prostor i auditorij do kojeg će stići osnovna ideja o važnosti podizanja svijesti o prevenciji raka dojke i poruka, koja je ujedno slogan kampanje, 'Voli se. Pregledaj se. Budi zdrava'".

Mayi ovo nije prvi put da se društveno angažuje, posebno kada su u pitanju bolesti koje pogađaju žene. Upravo je ona prije prije tri godine inicirala kampanju "Moj je život moja pjesma" za koju je dobila i nagradu Evropske asocijacije za borbu protiv raka grlića materice. Kroz ovaj projekt je, kaže spoznala važnost ovakvih akcija.

"Prošle godine taj projekt je proglašen najboljim evropskim projektom za borbu protiv raka grlića materice. Najveća nagrada za mene, a vjerujem i za sve koji su učestvovali, jeste podatak o porastu redovnih ginekoloških pregleda za 10 posto što nije zanemarivo. Naravno, ovo nije krajnji cilj kojim se trebamo zadovoljiti (ako uzmete u obzir da je u razvijenim zemljama ta bolest iskorijenjena), ali je svakako dobar prvi korak. To znači da kampanje i angažovanost definitivno imaju smisla i daju rezultate", kaže Maya.

Okosnicu kampanje "Budi zdrava" čini pjesma "Oda grudima" koju je Maya otpjevala sa Sanjom Doležal i ženama koje se bore s rakom dojke.

"Ines, Silvija, Lidija, Nevenka, Sanja i Ana, ponijele su se kao kao pravi profesionalci. Uz puno smijeha i šala na sopstveni račun, pokupile su simpatije svih na setu. Želim da im se zahvalim za nezaboravno iskustvo", kaže Maya.

U BiH godišnje od raka dojke oboli oko 1.300 žena, a čak 500 ih izgubi bitku za život, što je donekle poražavajuće, jer je rak dojke izlječiv ako se otkrije na vrijeme. Zbog toga su redovni pregledi veoma važni. Međutim, žene danas nerijetko zanemare sebe i svoje zdravlje zbog obaveza prema porodici i karijeri.

"Savremeni trendovi života nameću ženama dosta velik teret, da moraju biti savršeno uspješne u svakom segmentu, da bi bile dovoljno vrednovane. Po prirodi, žene puno obaveza preuzimaju na sebe, često si postavljamo prevelike ciljeve. Bitno je pronaći mjeru u svemu. Spoznati svoje kvalitete, biti zadovoljna i sretna sama sa sobom. Takvo stanje unutrašnjeg zadovoljstva se automatski reflektuje i na porodicu i na posao, i oko sebe stvarate jedno opšte pozitivnije okruženje, za kojim svi vapimo. Čini mi se da bi staru izreka bilo danas pametnije primijeniti u obliku 'Što možeš danas, ostavi za sutra'", odgovara Maya na naše pitanje kako balansirati između posla i porodice.

Maya je za kraj uputila poruku ženama koje se bore s rakom dojke:

"Vaša snaga je inspiracija, a vaša borba putokaz mnogim ženama. Niste same".