Sve potrebno je poduzeto
345

Ministar o sanaciji tramvajske pruge: Ne želim vjerovati da kritike imaju veze što dolazim iz SDA

Dž. L.
Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba
Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adi Kalem oglasio se nakon istupa ministra iz bivšeg saziva Vlade KS Adnana Štete koji je za Klix.ba kritikovao rad sadašnje Vlade, a povodom sporne rekonstrukcije tramvajske pruge na "S" krivini na Marijin Dvoru.
Kako Kalem ističe, Štetini stavovi su zasnovani na potpunom nepoznavanju tehničko-tehnološkog procesa izvođenja radova. Za kritike radova potrebna je, kaže Kalem, diploma iz relevantne inžinjerske struke i mnogo rada u projektovanju, a posebno rada na samom gradilištu to jest "blata na čizmama".

"Na projektu rekonstrukcije pruge na 'S' krivini na Marijin Dvoru poduzeti su svi neophodni koraci da bi se organizovao normalan protok saobraćaja na ovom lokalitetu. Obavijest je publikovana u danima prije početka radova, kako za izmjenu režima saobraćaja tako i za saobraćaj vozila javnog linijskog prijevoza putnika. Izmjenu režima saobraćaja su radili inžinjeri saobraćaja sa višegodišnjim iskustvom, a scenarij kretanja vozila u ovom dijelu grada je realiziran kroz stručni elaborat", rekao je Kalem.

Nadležni iz Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo su na jučerašnjem hitnom sastanku, u koordinaciji s načelnicima Općine Centar i Općine Novo Sarajevo, usaglasili dodatnu alternativnu rutu preko Vilsonovog šetališta u cijeloj dužini, gdje će se u punom kapacitetu saobraćaj nesmetano odvijati od ponedjeljka do petka. U danima vikenda, s obzirom na lijepo vrijeme i potrebe građana, Kalem kaže kako nisu željeli uskraćivati mogućnost korištenja Vilsonovog šetališta za pješake.

"Dakle, od ponedjeljka će građani moći koristiti bez ograničenja i ovaj alternativni pravac to jest pravac Dolac Malta - Most Suade Dilberović, do samog centra grada. Raskrsnice će biti propisno obilježene privremenom horizontalnom i vertikalnom signalizacijom", dodao je Kalem.

Noćno izvođenje radova

Ministar se osvrnuo i na noćno izvođenje radova. Kako je kazao, noćni rad je planiran i organizovan.

"Određeni poslovi poput varenja šina, premazivanja epoxy smole i slično zahtijevaju odgovarajuću temperaturu prilikom izvođenja radova. S obzirom da je mjesec oktobar i da su temperature u noćnim satima niske, ovi poslovi se ne mogu izvoditi noću, a zbog posebnih i potrebnih tehnoloških uslova", pojasnio je Kalem.

Prema njegovim riječima, u prva tri dana izvedena je većina radova na prijelazu "S" krivine zbog čega je bila neophodna potpuna obustava saobraćaja. Ostatak radova će biti moguće izvoditi uz djelimičnu izmjenu režima saobraćaja koji će se odvijati kroz dvije lijeve trake u periodu od 6 do 18 sati, dok će u periodu od 18 do 6 sati dolaziti ddo obustave saobraćaja u ovom dijelu grada radi ubrzanja radova.

"Izvođač je prilagodio svoju dinamiku izvođenja radova novonastaloj situaciji, posebno na dijelu ‘S’ krivine, pridržavajući se zavarivanju i ugradnji šina prema evropskim standardima, te je u slučaju niskih temperatura, a zbog specifičnosti sistema varenja šina, koji se inače radi danju, osigurao neophodne mjere pokrivanja šina građevinskim šatorima i vještačko regulisanje temperature šina pomoću toplotnih topova da bi se šine zavarile pri odgovarajućoj temperaturi", kazao je Kalem.

Pokrenuto 87 gradilišta u KS

On dalje ističe da je prethodna Vlada KS uspjela sanirati jedan pružni prijelaz, na čemu im čestita, ali pojašnjava da je zbog nepoštivanja standarda danas loša situacija.

Tramvajska pruga na Marijin Dvoru
Tramvajska pruga na Marijin Dvoru

"Očigledno je da nekima smeta što je ova Vlada KS, kao i Ministarstvo saobraćaja na čijem sam čelu, hrabro pokrenula ovaj izazovni projekt na glavnoj saobraćajnici i to nakon pune 42 godine. Ponosan sam što smo proveli jasnu tendersku proceduru o izboru izvođača radova na način da smo dali do znanja da je transparentnost, uz obaveznu stručnost, naše opredjeljenje u izgradnji i unapređenju infrastrukture u saobraćaju, i javnom gradskom šinskom prijevozu, a sve kako bi građani imali sigurniji i kvalitetniji prevoz. Ne želim da vjerujem da nekom smeta što smo za samo šest mjeseci, uprkos koroni i manjku prihoda u budžetu, pokrenuli 87 aktivnih gradilišta, od kojih smo 50 već završili, što smo pokrenuli projekt postavljanja taktilnih traka za slijepa i slabovidna lica, što gradimo javne garaže, što nabavljamo nova vozila za javni gradski prevoz prilagođena za osobe sa invaliditetom, što ćemo graditi nove dionice pruge i trolejbuske mreže, što smo pripremili historijski sporazum za spas GRAS-a. Posebno ne želim da vjerujem da neutemeljene kritike, umjesto analize na bazi znanja i stručnosti, imaju veze što dolazim iz Stranke Demokratske Akcije, najveće i najjače stranke u Bosni i Hercegovini i da to determinira stav dijela javnosti prema meni i ovom projektu. Smatram da je vrijeme da sazrije svijest u našem društvu o potrebi kreiranja atmosfere u kojoj nije nužno bitno ko vodi procese, ko gradi niti ko rukovodi projektima. Važno mora biti isključivo da našim građanima pružimo što bolju i kvalitetniju infrastrukturu, prijevoz i uslove za život u Kantonu Sarajevo. Na kraju, naglašavan da smo sve svoje kapacitete, znanje, iskustvo i reference stavili u funkciju ostvarivanja misije, da Sarajevo bude funkcionalniji, bolji, uređeniji i na koncu ljepši grad. Na tom putu nećemo posustati i nećemo se umoriti", zaključio je Kalem.