Ministar Šteta otkrio detalje o rekonstrukciji tramvajske pruge: Radovi od jula na Ilidži
Za izvođenje radova konkurisali su i kompanija Aypiray Joint Venture, konzorcij firmi Euro-Asfalt i Duha, Strabag i Gulemark. Šteta je istakao razloge zbog kojih je odabran kineski konzorcij.
"Bio je međunarodni tender, koji je objavio EBRD. Na njega su se mogle prijaviti kompanije iz cijelog svijeta, a koje su zadovoljavale tražene kriterije. Kineski konzorcij je zadovoljavao sve kriterije i dao je najpovoljniju ponudu. Njihova ponuda je bila znatno povoljnija", rekao je.
Na pitanje da li to znači da će raditi isključivo kineski radnici, odgovorio je da ovaj konzorcij ima podizvođače u Bosni i Hercegovini, koji će uraditi dio posla, dok će preostali dio posla direktno uraditi sam konzorcij.
Prvo će se rekonstruisati pruga od Ilidže do Nedžarića
Najavio je da će rekonstrukcija početi na Ilidži, tj. prvo će se rekonstruisati pruga od Ilidže do Nedžarića te je objasnio i zašto.
"Upravo smo danas u ministarstvu završili elaborat i prva dionica pruge koja će biti rekonstruisana je dionica od Ilidže do Nedžarića. Prema ugovoru, izvođač mora početi radove 28 dana od potpisivanja ugovora, tako da bi radovi trebali početi sredinom jula", kazao je Šteta.
Naglasio je da će se rekonstrukcija raditi u tri lota, a prvi lot je od Ilidže do Nedžarića. Prema njegovim riječima, radovi na prvom lotu bi trebali biti završeni za 60 dana.
Drugi lot je rekonstrukcija od Nedžarića do Čengić Vile, a treći od Čengić Vile do Marijin-Dvora. Napomenuo je da je stanje tramvajske pruge najlošije u dijelu od Ilidže do Čengić Vile te da su zbog toga prioritet u rekonstrukciji.
"Posebno je kritičan dio od Ilidže do Nedžarića, gdje se tramvaji kreću brzinom od 10 do 15 kilometara na sat. Kada uradimo rekonstrukciju, brzina kretanja će se udvostručiti, a u nekim dijelovima će se kretati i brže", potcrtao je.
Šta će se rekonstruisati
Istakao je da je riječ o potpunoj rekonstrukciji, tj. da će tramvajska infrastruktura biti u potpunosti zamijenjena.
"Nova pruga će biti na betonskim pločama, a završni sloj će biti od tucanog kamena. Time će se stvoriti pretpostavka da se nekad u budućnosti na njoj može odvijati saobraćaj motornih vozila, a to bi se postiglo nivelacijom ceste i pruge. Da bi se to desilo, bilo bi potrebno podići nivo postojeće saobraćajnice. Kada se bude radila rekonstrukcija glavne ceste, onda bi se na pojedinim dionicama mogla povezati s prugom. Ali, to se sada neće desiti", objasnio je Šteta.
Ukazao je na to da će se uraditi rekonstrukcija obje tračnice - od Ilidže do Marijin-Dvora te od Marijin-Dvora do Ilidže. Kako je naveo, to će podrazumijevati i rekonstrukciju do Željezničke stanice i unutar sjedišta preduzeća GRAS - Remize.
Kako će biti organizovan alternativni prijevoz i da li će biti saobraćajnih gužvi
U izjavio za Klix.ba je poručio da će građani imati osiguran alternativni prijevoz. Pozivajući se na spomenuti elaborat, tokom radova od Ilidže do Nedžarića saobraćat će osam zglobnih autobusa.
"To će raditi jedan od dva prijevoznika, a možda i oba. Sve zavisi od njihovih kapaciteta. Građani neće osjetiti nedostatak tramvaja i bit će dovoljan broj autobusa", rekao je.
U nastavku je govorio o utjecaju rekonstrukcije na saobraćanje motornih vozila. Pojedini građani strahuju da će radovi izazvati veliku saobraćajnu gužvu, a to se desilo upravo tokom prošlogodišnje rekonstrukcije tramvajske "S" krivine na dužini od nekoliko desetaka metara.
Kako je kazao, elaboratom je uređeno i pitanje drumskog saobraćaja. Obećava da neće biti saobraćajnih blokada te da će javnost biti na vrijeme informisana o početku radova. Nešto manji broj vozila na cesti tokom godišnjih odmora je istakao kao jedan od razloga za početak rekonstrukcije od Ilidže do Nedžarića.
"Ne bi se smjelo desiti ništa drastično", dodaje.
"Na glavnoj cesti će biti napravljena i nova raskrsnica"
Najavio je da će tokom radova na pruzi od Ilidže do Nedžarića biti napravljena i nova raskrnica, i to u blizini novog stambenog naselja Bulevar. Obrazložio je zašto će biti napravljena ova raskrsnica.
"Pravit ćemo i novu raskrsnicu na 13. transverzali, a shodno starim projektima. Time ćemo riješiti gužvu koju imamo na raskrsnici kod Energoinvesta. Dosta ljudi je primorano voziti do Energoinvesta, a da bi mogli krenuti od Ilidže u smjeru grada. Ta raskrsnica će znatno ubrzati saobraćaj", izjavio je Šteta za Klix.ba.
"Novom prugom novi tramvaji će se moći kretati brže od 60 kilometara na sat"
Tema razgovora je bilo i to šta će građani dobiti rekonstrukcijom pruge i kupovinom 15 novih tramvaja. Tako je podsjetio da se trenutno tramvaji kreću prosječnom brzinom od 20 do 30 kilometara na sat. To će se drastično promijeniti nabolje.
"Novom prugom i novim tramvajima brzina kretanja bi trebala biti skoro jednaka brzini motornih vozila. Novi tramvaji će moći voziti i više od 60 kilometara na sat, ali to nećemo dozvoliti zbog saobraćajnih uslova. To znači da ćemo prepoloviti vrijeme putovanja. Ako je vožnja trajala 40 minuta, onda će biti upola manje, 20 minuta", ukazao je.
Ponovio je da je s izvođačem radova dogovoreno da ponovo rekonstruiše asfaltnu površinu na tramvajskoj "S" krivini koja je obnovljena prošle godine. To će se morati učiniti jer asfaltni sloj nije nanesen kako treba, a troškove ponovnih radova, kako je rekao Šteta za Klix.ba, će snositi izvođač radova.
"Nadzorom radova je utvrđeno da asfalt nije urađen kako treba te je s izvođačem radova dogovoreno da se to ponovo uradi jedan vikend tokom šestog ili sedmog mjeseca, a o trošku izvođača", naveo je.
Kada će biti izabrana kompanija od koje će biti kupljeni novi tramvaji
Ponude za kupovinu novih tramvaja poslale su kompanije Alstom iz Francuske, CAF iz Španije, Škoda Transportation iz Češke, špansko-češki konzorcij Stadler i Durmazlar Makina Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi iz Turske. Za ovu kupovinu je osigurano 30 miliona eura od EBRD-a.
Očekuje da će u prvoj polovini sljedećeg mjeseca biti odabrana kompanija od koje će tramvaji biti kupljeni. Podsjetio je da to ne ovisi samo o Ministarstvu saobraćaja Kantona Sarajevo, već i o EBRD-u.