Zadnja izgrađena 1968.
2

Na davno dotrajalim tuzlanskim cestama sve je veći broj poginulih osoba

Piše: A. K.
Detalj tokom jedne od saobraćajnih nesreća nadomak Tuzle (Foto: Arhiv/Klix.ba)
Detalj tokom jedne od saobraćajnih nesreća nadomak Tuzle (Foto: Arhiv/Klix.ba)
Kako godine odmiču na cestama Tuzlanskog kantona događa se sve veći broj saobraćajnih nesreća, a nekoliko je ključnih razloga. Među njima je i neprilagođena vožnja na davno dotrajalim saobraćajnicama, a u devet mjeseci ove godine upravo tu je smrtno stradalo 25 osoba.

Na području Tuzlanskog kantona od januara do septembra ove godine u saobraćajnim nesrećama je smrtno stradalo 25 osoba.

Kao neke od razloga nastanka saobraćajnih nesreća nadležni navode vožnju automobila pod dejstvom alkohola, prekoračenje dozvoljene brzine, upotrebu mobilnih telefona za vrijeme upravljanja vozilom, ali i saobraćajnice koje nisu koncipirane za aktuelni protok vozila.

"Ovakve saobraćajnice ne mogu prihvatiti toliki broj motornih vozila, tako da često dolazimo u konfliktne situacije, teške tjelesnbe povrede, smrtnost i materijalne štete. Na području Tuzlanskog kantona, prema podacima iz 2023. godine, imamo 3.054 saobraćajne nesreće i u odnosu na 2022. godinu, to je povećanje", kaže pomoćnik ministra za saobraćaj TK Nenad Lukanović.

Tokom prošle godine na tuzlanskim cestama poginulo je 20 osoba, dok je za devet mjeseci ove riječ o njih 25.

"U ovoj godini imamo povećanje broja stradalih, dok su ostali pokazatelji, odnosno odnos, teške i lakše tjelesne povrede te materijalna šteta otprilike na prošlogodišnjem nivou", navodi Lukanović.

Razvoj saobraćajnica u Tuzlanskom kantonu ne prati sve veći broj motornih vozila, a prema podacima za prošlu godinu, u ovoj regiji naše zemlje je bilo registrirano njih 150 hiljada.

Iako se godinama govori o modernizaciji postojećih i izgradnji novih cesta, do danas skoro ništa konkretno nije urađeno po tom pitanju.

"Imali smo obećanja da će krenuti izgradnja brzih cesta i saobraćajnica višeg ranga. Tek je jedan dio projektne dokumentacije završen. Možemo očekivati da u nekom budućem periodu krene izgradnja autoceste Tuzla- Orašje. Dio dokumentacije je gotov, a krenulo se u eksproprijaciju zemljišta", pojašnjava Lukanović.

Inače, u protekle dvije decenije najmanje pažnje posvećeno je Tuzlanskom kantonu, koji nema izgrađen nijedan centimetar brze ceste ili autoputa, iako se iz ove regije naše zemlje najviše izdvaja za tu namjenu.

Dotrajale saobraćajnice veliki problem stvaraju i privrednicima, posebno prijevoznicima kojima bi velika olakšica bila u sanaciji postojećih, ali i izgradnji novih putnih pravaca.

Ministar saobraćaja, tuzima i trgovine TK Denis Bećirović u tom kontekstu navodi da ova regija naše zemlje kontinuirano apeluje na nadležna preduzeća u cilju ubrzanja procesa izgradnje novih saobraćajnica.

"Dajemo podršku privrednicima u rješavanju saobraćajne blokade, ne samo putne već i željezničke koja je za privredu krucijalna. Govorimo i o Y kraku, povezivanju Tuzlanskog i Sarajevskog kantona, od kojih je jedan industrijski, a drugi administrativni. Jedan bez drugog ne mogu ostvariti puni potencijal", ističe Bećirović, dodavši da nema novih zvaničnih informacija o saobraćajnoj deblokadi TK i pored svih zahtjeva i apela te molbi da se rekonstruišu i magistralni putevi .

U kakvom su položaju privrednici, ali is vi ostali učesnici u saobraćaju u Tuzlanskom kantonu, najbolje pokazuje činjenica da na tom području od 1968. godine nije napravljen nijedan kilometar novog puta.