Na rekonstruisanoj pruzi od Ilidže do Čengić Vile danas počeli saobraćati tramvaji
Uskoro bi trebala početi rekonstrukcija pruge od Čengić Vile do Marijin Dvora, tj. do Željezničke stanice. Osim toga, autobusi, koji su se koristili kao zamjenski prijevoz tokom rekonstrukcije od Ilidže do Čengić Vile, saobraćat će od Ilidže do Baščaršije. Na dosadašnjoj rekonstrukciji pruge bila su angažovana 262 radnika.
"Izuzetno sam zadovoljan i sretan. Zahvalan sam svim radnicima na trudu, radu i energiji koju su uložili, a građanima na razumijevanju i strpljenju. Mijenjamo sliku Sarajeva i ponosan sam što sam dio ovog projekta. Bilo je mnogo izazova, što je i očekivano, s obzirom da je riječ o najvećem infrastrukturnom projektu. Građani zaslužuju kvalitetan javni prijevoz i uspjeli smo pokrenuti sve projekte kojima će se to konačno i omogućiti", izjavio je ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta (SDP).
Izgrađen je potpuno novi kolosjek ukupne dužine 12 kilometara u oba pravca, zamijenjene su stare šine, za koje je resorni ministar ranije isticao da godinama nisu bile sigurne, niti funkcionalne. Naglašava se da su građani dobili kvalitetnu, sigurnu i funkcionalnu dionicu pruge, a najavljeno je da će rekonstrukcija pruge od Čengić Vile do Marijin Dvora početi u narednom periodu. Istaknuto je da su korišteni materijali koji ispunjavaju evropske standarde i kojima se garantuje kvalitet.
Na dionici od Ilidže do Čengić Vile rekonstruisane su sve raskrsnice, pješački prelazi, biciklističke staze te su obnovljene tramvajske stanice koje nisu bile sigurne, njih deset. U narednom periodu očekuje se nastavak uređivanja pojasa oko tramvajske pruge na ovoj dionici.
U toku su radovi na rekonstrukciji tramvajske okretaljke na Čengić Vili, a okretaljka na Ilidži će se rekonstruisati tokom izgradnje tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice.
Podsjećamo, izvođač radova na projektu rekonstrukcije tramvajske pruge je konzorcij dvije kineske kompanije China Shandong International Economic & Technical Cooperation Group Ltd. i China Railway No.10 Engineering Group, podizvođač je kompanija Bosman, a nadzor nad projektom vrše kompanije PPG Sarajevo i Yuksel Proje.
Projekat je finansiran kreditom od Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), putem koje su provedene sve tenderske procedure. Rekonstrukcija tramvajske pruge je počela 26. augusta prošle godine, a rok za završetak radova je dvije godine.
Osim ovog projekta, kada je riječ o tramvajskom saobraćaju, pokrenut je projekat izgradnje tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice (za izvođača radova izabran je konzorcij dvije turske kompanije Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi A.S. i Yapiray Demiryolu Insaat Sistemleri ve Ticaret), potpisan ugovor za studiju izvodljivosti za izgradnju tramvajske pruge do Šipa i Dobrinje te su naručeni novi tramvaji švicarskog proizvođača Stadler, za koje se očekuje da će na ulicama Sarajeva biti krajem sljedeće godine. Osim toga, po uspostavljanju adaptivnog upravljanja saobraćajem, tramvaji će imati prednost prilikom kretanja kroz raskrsnice, tj. na mjestima na kojima se saobraćaj reguliše semaforima.