Nastavak radova na gradskom kolektoru u Mostaru: Mikrotuneliranje se prvi put primjenjuje u BiH
Gradonačelnik Mostara Ljubo Bešlić potpisao je ugovor vrijedan 10,6 miliona KM s njemačkom kompanijom Ludwig Pfeiffer Hoch-und Tiefbau GmbH & Co. KG iz Kassela, za izgradnju projekta T3-tuneli i obrnuti sifoni. Pomenuta kompanija specijalizirana je za ovakvu vrstu poslova, a projekat je bio prezahtjevan za bh. građevinare.
"Ovo je najveći ugovor u projektu izgradnje kolektora, svjedoci ste da smo imali problema oko pribavljanja sredstava jer je studija predviđala manji iznos za ovu fazu, ali smo razliku pokrili zahvaljujući švedskoj vladi i njihovoj razvojnoj agenciji SIDA koja učestvuje u finansiranju s milion i po eura", kazao je Bešlić na potpisivanju ugovora te napomenuo da je dio finansiran iz Federalnog fonda za zaštitu okoliša te proračuna Grada Mostara.
"Gradnjom ovog dijela, gradnja kolektora će u najvećoj mjeri biti završena", dodao je na Bešlić.
Mikrotuneliranje prvi put kod nas
Slobodan Pilipović, regionalni menadžer Ludwig Pfeiffera kazao je da je počastvovan da njegova kompanija gradi jedan ovako zahtjevan projekat u Mostaru, potpuno novom tehnologijom za ove naše prostore.
"Mikrotuneliranje nije uobičajeni način implementiranja kanalizacijske infrastrukture kod nas, ali je u evropskim gradovima kao što je Pariz uobičajena. Na taj način se čuva kulturna baština, nema pretjeranog iskopa te i sa strane izvođača molim stanovništvo da bude strpljivo prema graditeljima", kazao je Pilipović.
Uz gradnju tzv. 'obrnutog sifona' sjeverno od mosta Franje Blaževića kojim se glavni lijevoobalni kolektor sifonom ispod rijeke Neretve spaja s glavnim desnoobalnim kolektorom, te na lokaciji ispred mosta Musala odnosno hotela Bristol gdje se kolektor iz kišnog preljeva KP3 spušta prema rijeci Neretvi, posebno je interesantan dio koji predviđa povezivanje tunelom Lučkog mosta i Narodnog pozorišta.
Pored Starog mosta kopaju tunel duži od 300 metara
Pomenuta lokacija na ulici Maršala Tita prolazi pored samog Starog mosta, u gusto nastanjenom područuju starog dijela grada, izuzetno saobraćajno opterećena, bit će pravi izazov za graditelje. Potrebno je iskopati tunel duži od 300 metara.
Radovi se izvode specijalnom tehnologijom mikrotuneliranja koja se u ovom obimu do sada nije koristila u Bosni i Hercegovini.
Mikrotuneliranje je tehnologija čiji nam naziv jasno kazuje da je namijenjena za izradu manjih tunela. Radi se prvenstveno o gradnji cjevovoda većeg promjera, od 150 do 3.800 mm i više, a također i većih dužina, koje u određenim uslovima mogu premašiti čak i nekoliko kilometara. Najvažnija razlika između gradnje tunela i mikrotuneliranja jeste u tome što se kod ovog još uvijek radi o mašinama na daljinsko upravljanje koje služe potiskivanju cijevi u horizontalnom smjeru.
Saobraćajna preregulacija zbog kopanja na ulici Maršala Tita
Znajući koliko je za saobraćaj Mostara važna ulica Maršala Tita, upitali smo gradonačelnika kakav će utjecaj na saobraćaj imati gradnja na tom lokalitetu.
"Ne može se napraviti jedan historijski objekat, a da nema saobraćajnih problema. Mi činimo sve sa svoje strane da tih problema bude manje, da se promet odvija sa najmanje poteškoća i da budemo najmanje nezadovoljni", odgovorio je Bešlić.
Ulica Maršala Tita važan je koridor za saobraćaj Mostara, jednosmjerna prometnica o kojoj direktno ovise mnoge institucije, kao što su Narodno pozorište, Općinski sud, Porezna uprava i brojne druge.
"U nekom trenutku bit će sigurno potpuno blokirana glavna ulica, ali mi ćemo se truditi da to bude vrlo kratko. Sigurno će se pojaviti određene saobraćajne poteškoće, ali mi tražimo alternativne pravce. Kad posao krene, nadam se da ćemo moći povremeno puštati promet. Sigurno ćemo nastojati napraviti jedan dobar plan da građani budu što je moguće manje nezadovoljni", na kraju je dodao gradonačelnik Bešlić.