Nemila na petlji razvoja ili depopulacije: 15.000 ljudi i privrednici čekaju odluku Vlade FBiH

Na nastavku šeste redovne sjednice Predstavničkog doma Federalnog parlamenta usvojen je zaključak koji je prvi korak ka izmjeni trase na Koridoru 5C kod Zenice, a tiče se izgradnje i ključne petlje za mještane Nemile.
Potreba za isključno/priključnom petljom postoji od onog trenutka kada je odlučeno da trasa ne ide iznad Nemile već da će Koridor 5C podijeliti ovo mjesto na dva odvojena dijela, a poljoprivredna dobra i potencijalne poslovne zone da će biti pretvorene u cestu.
Alen Kapković, predsjednik Mjesne zajednice Nemila, ističe napore zajednice kako bi dobili veoma značajno isključenje/uključenje za Nemilu i naglašava gubitke koje ovo mjesto trpi.

"Inicirao sam ovu borbu 2020. godine kad smo saznali za trasu, a isključenje tražimo kako bismo zadržali potencijal za nove investicije. Turističko naselje Bistričak propada jer investitori brinu o udaljenosti od sarajevskog aerodroma", kazao je Kapković te dodao da bi s isključenjem oživjeli taj potencijal, zadržali mještane i privukli nove poslovne mogućnosti.
Situacija je ozbiljna, s brojem stanovnika u opadanju s obzirom na to da je danas u nemilskom slivu oko 15.000 mještana, a Kapković poziva na brže akcije kako bi se izbjegla daljnja depopulacija i očuvali potencijali mjesta te pravovremeno reagovalo s obzirom na to da je ova dionica trase već u izgradnji.
"Prostora za uključenje/isključenje ima, i to bi trebalo biti na mjestu bivše benzinske INA-e. Zahvaljujem kolegama na podršci, ali sada trebamo djelovati brzo. Ovo su ranije inicirali na višim nivoima Kenan Uzunović i Almir Babajić, a sada Kenan Uzunović i Arnel Isak koji su naš glas. O ovome se sigurno treba čim prije izjasniti Vlada FBiH jer je izgradnja trase u toku i za mjesec-dva će možda biti i prekasno", kaže Kapković.
Ismet Begić, vlasnik firme Almy, izražava svoje nezadovoljstvo trenutnim stanjem, naglašavajući nedostatak petlje koja bi povezala Nemilu s važnim saobraćajnicama i privredom BiH.

"Apsurdno je da Nemila nema vlastitu petlju, i ako je ne bude mi ćemo iz našeg proizvodnog pogona kod Vranduka morati ići u Žepče ili u Zenicu, a tu su još desetine poslovnih subjekata. Prvobitno su planirali da Koridor 5C zaobiđe Nemilu, pa sada prolazi kroz Nemilu. Ovo je mjesto koje se bavilo poljoprivredom, a izgradnjom petlje imali bismo priliku za razvoj privrede u nekim drugim poljima", kaže Begić.
Potreba za izmjenama i razvojem
Uprkos nevoljama, Nemila krije potencijal za prosperitet. Osim privrednika poput Begića, Kapković priliku vidi i za revitalizaciju turističkog naselja Bistričak, gdje bi mogla biti nova radna mjesta, ali i gdje bi moglo doći do povratka onih koji su napustili Nemilu.
"U nekoliko godina otišlo je 4-5 hiljada ljudi. S isključenjem bismo mogli privući nove poslovne mogućnosti i zadržati mještane. Prostor za to postoji, a vrijeme je ključno. Ako ne djelujemo sada, mogli bismo suočiti s trajnim gubicima i depopulacijom", zaključio je Kapković.