Kandidat Četvorke
3.2k

Nermin Muzur: Talas pozitivnih promjena na Ilidži niko ne može zaustaviti

B. R.
Muzur: Talas pozitivnih promjena na Ilidži niko ne može zaustaviti (Foto: Nermin Muzur)
Muzur: Talas pozitivnih promjena na Ilidži niko ne može zaustaviti (Foto: Nermin Muzur)
Nermin Muzur je kandidat Četvorke za načelnika Općine Ilidža i tim povodom je govorio za Klix.ba. Obrazložio je svoje viđenje kako treba izgledati lokalna zajednica u kojoj živi i šta misli o političkim protivnicima.

Bio je općinski vijećnik Stranke demokratske akcije (SDA) i direktor Turističke zajednice Kantona Sarajevo. Od osnivanja je član Naroda i pravde (NiP), stranke koja ga je i predložila za načelničkog kandidata. Na posljednjim općim izborima je izabran za zastupnika u Zastupničkom domu Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine.

Osvrnuo se na razliku između NiP-a i SDA, podršku ostalih stranaka iz Četvorke - Socijaldemokratske partije (SDP), Naše stranke (NS) i Nezavisne bosanskohercegovačke liste (NBL), šta želi postići kao načelnik, gradnju tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice, govorio o tome da li Ilidža treba biti poseban grad ili dio Grada Sarajeva, o turizmu na Ilidži i načelničkoj plati u pandemiji koronavirusa.

Bili ste član SDA, a sada ste član NiP-a. Vaši politički protivnici smatraju da skoro i ne postoji razlika između ove dvije stranke te da zbog toga ne možete donijeti promjene na Ilidži. Kako namjeravate birače uvjeriti da to nije tako?

Ogromna je razlika između NiP-a i SDA, apsolutno jedan različit koncept. NiP je stranka uglavnom mlađih ljudi koji svoj rad temelje na konkretnim ciljevima, jasno definisanim mjerama.

U NiP-u svako ima pravo na svoje mišljenje, uvažavamo stavove jedni drugih, a da pri tome svi znamo u čemu smo jedinstveni, a to je prije svega borba protiv korupcije i nepotizma. Sve dok tako djelujemo nikada nam se neće desiti jedna političko-koruptivna afera "Asim" ili afera "Respiratori".

Također, načelo transparentnosti je ono za što se svi zalažemo, jer samo na taj način stičemo povjerenje građana. Tako da birače ne treba puno uvjeravati, birači to gledaju svojim očima već neko vrijeme i jedva čakaju nedjelju da pokažu svoju opredijeljenost.

Da je ovo pravi put pokazali smo u vladi Šestorke kada je vrlo brzo ovakav nastup postao prepoznatljiv i među biračima.

Na Ilidži postoje glasine da dio članstva i simpatizera SDP-a nije bio zadovoljan što vas je ova stranka podržala kao kandidata za načelnika. Vjerujete li da je podrška vama ove, ali i preostalih stranaka iz Četvorke iskrena?

Ti blijedi SDA-ovi spinovi su zastarjele udbaške metode. Režimski mediji koje pri plasiranju tih svojih spinova koriste su diskreditovani do te mjere da ih ljudi više uopće ne tretiraju.

Četvorka, ne samo na Ilidži, nego i u svim drugim općinama, nikada nije bila jača i to smo pokazali kroz cijelu našu kampanju. Mi to znamo, a svjesni su toga i ovi koji pokušavaju plasirati priču o našoj podijeljenosti.

Talas pozitivnih promjena je krenuo i nikakva amaterska priča te vrste ga ne može zaustaviti.

Četvorka na Ilidži i u ostatku Kantona Sarajevo je mnogo obećala. Šta je ono za šta ste uvjereni da možete uraditi tokom svog načelničkog mandata na Ilidži?

Četvorka nigdje nije obećala ono u što nije sigurna da će, ukoliko pobijedi, i ostvariti. Konkretno na Ilidži, gdje živim cijeli svoj život, tačno sam znao šta se mora i može bolje i drugačije.

Naš plan je precizan i jasan. Želimo uspostaviti menadžersko upravljanje općinom, razviti industrijske zone, zabraniti nelegalnu gradnju, posvetiti se našim privrednicima i razviti međusobni partnerski odnos s njima te na taj način inicirati otvaranje novih radnih mjesta, obogatiti turističku ponudu Ilidže, osigurati sigurnost građana itd.

Dakle, ništa od nabrojanog nije neostvarivo, samo je potrebna vizija i kvalitetan tim vrijednih, mladih i sposobnih ljudi koji žele isto.

Gradnja tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice se decenijama obećava građanima. To je posebno slučaj u izbornim godinama. Međutim, postoji dio struke koji misli da je nije isplativo graditi i da bi prihvatljivije bilo kupiti električne autobuse koji bi saobraćali na ovoj relaciji. Da li biste odustali od ovog projekta kada bi se zaista ispostavilo da nije opravdano graditi prugu?

Uopće nije upitno da Hrasnicu treba spojiti s ostatkom općine i grada. Ti ljudi zaslužuju da obećanje konačno postane djelo nakon decenija.

Muzur: Građani žele tramvajsku prugu od Ilidže do Hrasnice (Foto: Nermin Muzur Facebook)
Muzur: Građani žele tramvajsku prugu od Ilidže do Hrasnice (Foto: Nermin Muzur Facebook)

Žičara za Igman koja bi se nadovezala je također sasvim izvjestan projekt. Od ova dva važna projekta za Ilidžu ne mislim odustajati, jer su oni želja naših Ilidžanaca, Hrasničana, ali ovim projektima mora prethoditi razvoj industrije, proizvodnje i svega onoga što godinama stagnira u ovoj lokalnoj zajednici.

Nedavno je aktuelni načelnik Općine Ilidža Senaid Memić poručio da bi Ilidža trebala biti poseban grad. S druge strane, prije nekoliko sedmica gradonačelnik Sarajeva Abdulah Skaka je istakao da bi Ilidža i Vogošća trebale biti dio grada Sarajeva. Šta vi mislite - treba li Ilidža biti poseban grad ili dio grada Sarajeva?

Prije svega mislim da to nije nije pitanje o kojem će odluku i sud donositi ni Abdulah Skaka ni Senaid Memić, niti bilo koji drugi načelnik.

Muzur: Građani će odlučiti da li će Ilidža biti dio grada ili poseban grad (Foto: Nermin Muzur Facebook)
Muzur: Građani će odlučiti da li će Ilidža biti dio grada ili poseban grad (Foto: Nermin Muzur Facebook)

To je pitanje o kojem se trebaju i o kojem će se izjašnjavati građani Ilidže. Oni su ti koji će dati konačnu riječ o toj temi.

Bili ste direktor Turističke zajednice Kantona Sarajevo. Ilidža je među vrlo posjećenim turističkim lokacijama. Kako namjeravate poboljšati ovu oblast?

Ilidža je biser kada je riječ o turističkom potencijalu. Nju vrlo rado posjećuju brojni turisti tokom cijele godine, ali je i jedna od omiljenih lokacija u koju svakodnevno dolaze građani iz cijelog Sarajeva.

Muzur: Ilidža je turistički biser (Foto: Nermin Muzur Facebook)
Muzur: Ilidža je turistički biser (Foto: Nermin Muzur Facebook)

Moramo sve potencijale Ilidže maksimalno iskoristiti. Od prirodnih bogatstava do kulturno-historijske baštine Ilidže. Malo ko zna da samo na Ilidži imamo 11 nacionalnih spomenika.

Sve je ovo potrebno urediti, mapirati i uklopiti u jedan turistički proizvod ove općine. Kada govorimo o razvoju turizma, naš prvi partner će biti privrednici iz oblasti turizma i ugostiteljstva čije kapacitete općina do sada nije uspjela pratiti, ali i to ćemo mijenjati od 16.11.

Prema pojedinim izvorima, plata aktuelnog načelnika Ilidže iznosi 4.100 KM neto. Naravno, tu su i mnoge druge beneficije. Istovremeno, veliki broj građana teško živi. Posebno je to izraženo sada tokom pandemije koronavirusa.

Da li biste bili spremni praviti uštede na svoj račun - znatno smanjiti sebi platu, umjesto službenim vozilom, od kuće do posla ići javnim prijevozom, biciklom, električnim romobilom - što je dobro i za okoliš?

Moram priznati da ni u jednom trenutku nisam razmišljao o visini plate načelnika. Generalno ničim ne kalkulišem, nisam takav tip, u sve idem srcem prije svega.

Da sam kalkulisao i da mi je to bilo važno, vjerovatno bih ostao u SDA ili bih sada zadržao poziciju zastupnika u Federalnom parlamentu, tako da naravno da bih bio spreman praviti uštede na svoj račun.

Kada govorimo o drugom dijelu pitanja, cijeli svoj život se vozim svojim vozilom, pa mi to ne bi ni ubuduće predstavljalo problem, mada je ovo pitanje generalno, od jedne veoma lijepe poruke koju bi trbalo da pošalje, postalo prepoznatljivo kao "populističko pitanje" i samim tim izgubilo na svojoj težini i važnosti.

Muzur: SDA demonstrirala silu skupocjenim vozilima, mi smo općinu obilazili biciklima (Foto: Nermin Muzur)
Muzur: SDA demonstrirala silu skupocjenim vozilima, mi smo općinu obilazili biciklima (Foto: Nermin Muzur)

U svakom slučaju, volim voziti bicikl. Za razliku od onih koji su na Ilidži demonstrirali silu svojim skupocjenim automobilima, ja sam vrijeme sa svojim timom u kampanji proveo upravo u vožnji bicikla obilazeći svaki dio naše općine. Niti je to nama smetalo, a što je još važnije, nismo ni mi nikome smetali.