Obnova tunela Crnaja će koštati znatno više zbog osiguravanja alternativnog puta
Tunel Crnaja nalazi se na najfrekventnijoj dionici u Hercegovini na potezu Konjic - Jablanica zbog čega se predviđaju višesatna čekanja i duge kolone, poput onih pred Vrandukom, kada krenu radovi na rekonstrukciji.
Međutim, iako su pripremni radovi na tuneu Crnaja već započeli, iz Cesta FBiH za Klix.ba su rekli kako rekonstrukcija još neće započeti.
"S obzirom na negativan stav javnosti u pogledu izvođenja radova na tunelu Vranduk, a ne uzevši pri tome u obzir nužnost rekonstrukcije tog tunela i potencijalne neželjene posljedice, na zahtjev Vlade Federacije BiH, JP Ceste je pristupilo izradi varijanti dodatnih alternativnih tehničkih rješenja za rekonstrukciju tunela Crnaja koja bi bila evidentno finansijski zahtjevnija. Zbog nepostojanja alternativnih putnih pravaca ili obilaznice u blizini tunela Crnaja koji bi se mogli koristiti za preusmjerenje prometa tokom izvođenja radova na rekonstrukciji, a s obzirom da je Vlada FBiH ponudila mogućnost iznalaženja finansijskih sredstava koja budu nedostajala, JP Ceste trenutno radi na izradi dodatnih alternativnih rješenja koja bi podrazumijevala izgradnju novog tunela i novih mostova te se procjenjuje da bi se radilo o investiciji koja bi bila znatno veća od postojeće", kazali su nam iz Cesta FBiH.
Stoga rekonstrukcija tunela Crnaja neće započinjati prije završetka radova na tunelu Vranduk, odnosno prije puštanja u promet dvosmjernog saobraćaja kroz tunel. Podsjećamo, izvođač radova nedavno je obećao kako da će do 1. novembra završiti dio radova koji je neophodan za nesmetano odvijanje saobraćaja.
"Zbog problema koje smo imali na tunelu Vranduk i nemogućnosti alternativnog odvijanja prometa u tunelu Crnaja, u ovome trenutku postoji mogućnost odustajanja od postojećeg projekta rekonstrukcije tunela Crnaja, sve do odabira optimalnog alternativnog rješenja za koje će saglasnosti dati Federalno ministarstvo prometa i komunikacija i Vlada FBiH", dodali su iz JP Ceste FBiH.
Prema prvobitnom projektu, vrijednost ugovora o rekonstrukciji tunela Crnaja je 12,8 miliona KM s PDV-om, a radovi bi se finansirali iz kreditnih sredstava Međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD) i Evropske investicijske banke (EIB).
Hoće li Ceste FBiH uspjeti osigurati alternativni pravac i koja će biti trasa puta za sada nije poznato.