Obrazovnim ustanovama u KS poslane instrukcije za upis djece s teškoćama u prvi razred osnovne škole
Kako su saopćili iz Ministarstva za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo, u Instrukciji je naglašeno da se upis djece s teškoćama u prvi razred može odgoditi samo u iznimnim slučajevima i o tome direktor škole donosi odluku s detaljnim obrazloženjem.
U obrazloženju, kako su naglasili, mora biti istaknuto zbog čega se smatra da bi odgađanje upisa bilo u najboljem interesu djeteta. Osim toga, roditelj djeteta s teškoćama ima pravo na žalbu u vezi s odlukom direktora. Ovim pristupom, kako su istakli, žele zaustaviti diskriminaciju u ostvarivanju prava na obrazovanje djece sa teškoćama.
Napomenuli su da su prethodnih godina zaprimili više pritužbi roditelja djece s teškoćama, koji su ih obavijestili da su neke škole nepravedno procijenile da njihovo dijete nije spremno za školu, rezultirajući time da dijete ostaje kod kuće, bez odgovarajuće stručne podrške i stimulacija kojima bi se pomoglo u ostvarivanju njegovog punog potencijala.
"Značaj osiguranja adekvatne podrške djetetu u periodu ranog rasta i razvoja ima nemjerljive učinke za psihofizički rast i razvoj djeteta i njegovu dobrobit, zbog toga je važno da djeca s teškoćama na vrijeme budu uključena u predškolski odgoj i obrazovanje", napomenuli su u Ministarstvu za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo.
Prije uvođenja online upisa u vrtiće primijećen je i, kako su istakli, selektivni pristup prilikom upisa djece s teškoćama u predškolske ustanove, pri čemu su se roditelji često susretali s izazovom nedostatka mjesta u vrtićima. Sistemom EMIS predškolskoj djeci s teškoćama pruža dodatnih 10 bodova prilikom upisa u vrtiće kako bi se osiguralo da svako dijete dobije potrebnu podršku.
Kako su saopćili iz Ministarstva za odgoj i obrazovanje, Vlada i Skupština Kantona Sarajevo osigurali su potrebna sredstva za podršku inkluziji djece s teškoćama te je Ministarstvo dostavilo saglasnost za prijem asistenta u odjeljenju, logopeda, psihologa, edukatora-rehabilitatora i socijalnih radnika u školama.
Njihova posvećenost i rad doprinose, kako su naveli, podršci u odgojno-obrazovnom procesu kako bi svako dijete ostvarilo svoj puni potencijal.