Olakšan pristup informacijama zbog telefonske linije za savjetovanje tražitelja azila
Pojava pandemije COVID-19 imala je negativan efekat i na pristup informacijama, podršci i pravnom savjetavanju o procesu azila u BiH.
Stoga je otvaranje besplatne linije za savjetovanje bio važan korak u jačanju komunikacija i poboljšanju pristupa uslugama u situacijama kada je mogućnost ličnog savjetovanja reducirana ili obustavljena zbog mjera uzrokovanih pandemijom koronavirusa.
"U ovom razdoblju je registrovano blizu 600 poziva, od kojih su 67 poziva uputile osobe koje tvrde da su maloljetne. Ovaj alat im je pomogao da uspostave direktan kontakt sa Udruženjem Vaša prava BiH, što nam omogućava da se povežemo sa ljudima u nevolji", rekao je programski menadžer tog udruženja Dragan Vujanović.
Ovaj mehanizam pravnog savjetovanja dostupan je svakog radnog dana, od 8:00 do 20:00 sati. Ipak, automatizirani sistem razmjene poruka koji nudi više od šest različitih jezika, uključujući engleski, farsi, paštu, urdu, arapski i kurdski, na raspolaganju je 0/24 - svaki dan u sedmici. Ako ne odmah, nadležni advokati provjeravaju i odgovaraju na zahtjeve što je prije moguće.
Aktivnosti besplatnog pozivnog centra su sufininsirane kroz zajednički projekat UNHCR i IOM "Jačanje socijalne kohezije u zajednicama u kojima borave ljudi u pokretu", finansiranog sredstvima Instrumenta Evropske unije za doprinos stabilnosti i miru (IcSP), saopćeno je iz Udruženja Vaša prava BiH.