Roditelji su očajni jer njihova djeca nemaju adekvatno školovanje. Grupa nacionalnih predmeta je izbačena iz školskog plana i programa, a zastupljenost roditelja u upravnim odborima škola je neprilagođena broju učenika. Da bi situacija bila gora, djeca u Konjević Polju nemaju vode u školi i sanitarni uvjeti su veoma loši.
"Kada sam čuo probleme s kojima se suočavaju roditelji koji šalju svoju djecu u školu Petar Kočić, bio sam negativno iznenađen procesom diskriminacije bošnjačke djece u sistemu osnovnog obrazovanja. Kada vam dijete dođe iz škole i kaže da je na času geografije učilo da se BiH sastoji iz Srbije i FBiH, onda svaki roditelj sebi treba postaviti pitanje u kakvu to obrazovnu instituciju šalje svoje dijete da izučava geografiju, historiju, jezik... Ako vam dijete koje upišete u prvi razred osnovne škole donese udžbenik na kojem piše Srpski jezik, a djeca žele da izučavaju bosanski jezik, ali nemaju udžbenik, niti nastavnika, onda je time prekršen Zakon o osnovnom obrazovanju i vaspitanju RS i Okvirni sporazum iz 2002. godine, kojim se garantira da ne može biti diskriminacije u osnovnom i srednjem obrazovnaju", rekao je Adil Osmanović, federalni ministar za izbjeglice i raseljene osobe.
Ministar Osmanović razgovarao je danas s roditeljima kako bi im pokušao pomoći u rješavanju ovog problema. Produžna škola Petar Kočić u Konjević Polju ima 158 učenika, svi su bošnjačke nacionalnosti. U njoj radi 36 uposlenika, od kojih je samo troje nesrpske nacionalnosti.
"To je nešto što čini da se zapitamo da li Vlada RS-a uistinu želi biti vlada svih građana u tom entitetu i ovim putem pozivam vlasti u RS-u i resornog ministra da, u skladu sa zakonom, riješi pitanje osnovnog obrazovanja bez daljnjeg odgađanja", uputio je apel Osmanović.
Ministar je istakao kako je u ovom slučaju napadnuta najosjetljivija grupa povratnika, među kojima su mladi bračni parovi koji školuju svoju djecu, a da se nad njima vrši pritisak kako bi ih se obeshrabrilo.
"Oni žele osiromašiti našu djecu i poručuju da im naši povratnici ne trebaju na tim područjima. Nama su tu poruku dali uz pomoć Adila Osmanovića, predsjednika Skupštine Opštine Bratunac, koji, iako je bošnjačke nacionalnosti, vrši diskriminaciju, ne dozvoljava da se našoj djeci vrati pitka voda i pomogao je u raseljavanju Bošnjaka iz tih područja", rekao je roditelj Vehid Begić, koji je s drugim roditeljima došao u Sarajevo da potraži pomoć.
Direktor Osnovne škole Petar Kočić, Savo Milošević, kazao je roditeljima kako su do sada pisane hiljade peticija za uvođenje grupe nacionalnih predmeta, ali da se ništa nije promijenilo. Roditelji tvrde kako je odluka o njihovom ukidanju stigla iz Bratunca.
"Mislili su da je i ovo neozbiljna stvar. Razgovarali smo s roditeljima i donijeli odluku da to uokvirimo. Da smo pisali trebale bi nam četiri stranice A4 formata da napišemo šta su oni uradili našoj djeci i kako se prema njima ponašaju", rekao je Begić.
Također, nezadovoljni su zastupljenošću roditelja po nacionalnoj pripadnosti u upravnim odborima škola. Tvrde kako bi zastupljenost trebala biti 4:3 u korist Bošnjaka, ali spremni su na kompromis.
"Tražimo da se poboljšaju sanitarni uslovi i da djeca dobiju vodu, da se uvede grupa nacionalnih predmeta i da roditelji imaju veću zastupljenost u upravnim odborima škola", rekao je Muhamed Ahmetović, predsjednik Savjeta roditelja OŠ Petar Kočić.
Ministar Osmanović uputio je protestno pismo Uredu visokog predstavnika u BiH, ambasadama zemalja članica Upravnog odbora Vijeća za provedbu mira, Misiji OSCE-a, predstavništvu UNHCR-a, UNICEF-u, Helsinškom komitetu za ljudska prava u BiH i Instituciji ombudsmena za ljudska prava u BiH, kojim je ukazao na aktuelna dešavanja i probleme s kojima se suočavaju djeca bošnjačke nacionalnosti u RS-u.
Pozvao je međunarodne predstavnike da u okviru njihovih ovlasti utječu na institucije Republike Srpske da dosljedno provode zakonske propise u oblasti obrazovanja i poštuju deklaracije, sporazume i međunarodne akte iz oblasti ljudskih prava, nediskriminacije i prava djece na obrazovanje i upotrebu maternjeg jezika u obrazovnim institucijama i nastavnom procesu.