Ovo je nacrt novog kurikuluma za sarajevske đake: Da li će konačno dobiti adekvatno znanje?
Za svakog od njih su istaknuti opis, ciljevi učenja i podučavanja, oblasna struktura, odgojno-obrazovni ishodi, učenje i podučavanje, te način vrednovanja stečenog znanja.
Preko ove web stranice moguće je učestvovati u javnoj raspravi - dati mišljenje o predloženom za svaki predmet odgovorom na navedena pitanja.
Korisničko ime i pristupna šifra su isti i glase: kurikulum.
"Đaci će dobiti upotrebljivo znanje"
Kantonalna ministrica za odgoj i obrazovanje Naida Hota-Muminović je izjavila da bi kurikulumi trebali biti centralni dio reforme nastavnog plana i programa, koji je planiran za implementiranje od septembra sljedeće godine.
Naglasila je da je cilj da učenici dobiju znanje koje će biti primjenjivo u svakodnevnici.
"Nastojimo gledati cjelovitost procesa reforme obrazovanja i da upravo tako vodimo proces obrazovne reforme. Sve što se podučava i uči u učionici mora imati svoju podršku u svim drugim vannastavnim, školskim, a također i društvenim prilikama, procesima, poduhvatima i aktivnostima. To su odgojni koncepti koje treba oživjeti, sinhronizirati i prilagoditi djeci i učenicima i njihovim potrebama", rekla je resorna ministrica u srijedu, 14. aprila, kada je predstavljena online platforma.
Voditeljica Ekspertne radne grupe Azra Nizić je istakla da će se na ovaj način pokušati doprinijeti tome da školarci ostvaruju bolje rezultate na PISA i TIMSS istraživanju. Potcrtala je da su u novim kurikulumima nastojali primijeniti preporuke i smjernice dobijene ovim istraživanjima.
Članica Ekspertne radne grupe iz Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje Bosne i Hercegovine Žaneta Džumhur je napomenula da postoji visok nivo funkcionalne nepismenosti i nada se da će novi kurikulum poboljšati školstvo.
Reforma se ne odnosi samo na djecu, već i na same škole, prosvjetne radnike i direktore
Istaknuto je da kurikularna reforma podrazumijeva i sistematične programe podrške nastavnicima, programe profesionalnog razvoja direktora, dodjeljivanje markica školama koje su lideri u inovacijama te školama u koje učenici rado idu.
Definisani su i instrumenti za evaluaciju ukupne školske infrastrukture, kao i uspostavljanje veza sa svim drugim servisima i oblastima društva koji će obrazovnom sistemu dati svrsishodnost za postizanje ugodnog i funkcionalnog ambijenta za rast i razvoj, saopćili su iz Ministarstva za odgoj i obrazovanje KS.
Bivši resorni ministar Anis Krivić iz Saveza za bolju budućnost (SBB) je potcrtao da su na kurikularnoj reformi radili Ekspertna radna grupa, Stručni tim, Tim za vođenje i praćenje eksperimentalne nastave i Stručni tim za izradu predmetnih kurikuluma.