Kako saznajemo, pokrenuta je inicijativa u Ministarstvu odbrane BiH kako bi došlo do izmjena Pravilnika o letačkim dodacima, odnosno Pravilnika o naknadama i dodacima na platu Ministarstva odbrane BiH.
Izmjenama predviđenim u novom Pravilniku predviđa se ukidanje pomenutih naknada pilotima koji su u posljednje vrijeme revnosno radili. Već dvije godine uspješno interveniraju u gašenju požara, spašavanju ugroženih u poplavama ili pak prilikom hitnih medicinskih intervencija.
No, u Ministarstvu odbrane BiH za Klix.ba su kazali kako izmjene Pravilnika još uvijek nisu na snazi te da će se piloti pitati za mišljenje o izmjenama u ovom slučaju. Naglašavaju kako Ministarstvo ima itekako pozitivan odnos sa ovim jedinicama oružanih snaga BiH.
Aktivni piloti pokazali izvanredne sposobnosti
"Naši piloti svojim aktivnostima zaista pokazuju izvanredne sposobnosti i odlično su se pokazali u teškim situacijama koje su nas zadesile u posljednje vrijeme. Dvije godine se već bore sa požarima u Jablanici i drugim krajevima, prošle godine su sjajno reagovali u vrijeme poplava i u potpunosti odgovorili zadatku. Ja sam ih na kraju godine i pohvalio", kazao je za Klix.ba Zekerijah Osmić, državni ministar odbrane.
Prema njegovim riječima, piloti Oružanih snaga BiH su zaista kadrovski i svojim sposobnostima iznad materijalnih sredstava kojima ministarstvo raspolaže.
"Imamo veliki broj letjelica koje nisu ispravne, naši helikopteri prilično su zastarjeli po godinama proizvodnje i u lošem su stanju, ali su piloti bez obzira na to sjajno reagovali na poplave, izvlačili sa krovova majke sa djecom, u Brčkom iz zraka bacali metalne ježeve teške 1800 kilograma kako bi zatvorili nasip koji je pukao na Savi. Radili su druge značajne stvari poput transporta pacijenata iz zabačenih sela kod Konjica za Sarajevo ili iz Sarajeva za Ljubljanu. Ovo oslikava pozitivan odnos ministra i samog ministarstva prema njima", kazao je Osmić.
Piloti u kancelarijama primaju letačke naknade
"Međutim, imamo mali broj helikoptera, a analizom rada pilota u okviru Oružanih snaga BiH ja sam došao i do drugih podataka. Naime, imamo veliki broj pilota koji ne lete, a ipak primaju letačke nadoknade. Ti piloti su u Briselu ili su pak predstavnici u NATO-u, ili jednostavno sjede u administraciji po 10 godina, ali uredno primaju letačke nadoknade i druge beneficije", kazao nam je Osmić.
Školovanje i držanje jednog pilota u zraku košta, kaže on, a novac se daje onima koji sjede u kancelarijama. Tamo mogu sjediti i drugi, ali se piloti, kako se čini, požele baš kancelarija.
"Razlikujem ja aktivne pilote i one koji to nisu, koji godine provode u administraciji. Vjerujem da se ovo neće privesti kraju za vrijeme mog mandata, ali sam bio spreman ući u ovu raspravu bez predrasuda i pozivam i one kojih se ovo tiče da učine isto. Jer se ovdje mora uvesti neki red", kazao nam je Osmić.
Inače, kako saznajemo, Oružane snage BiH raspolažu sa 7 funkcionalnih letjelica, a u Ministarstvu odbrane BiH zaposleno je blizu 70 pilota.