Počelo uspostavljanje sistema za značajno smanjenje saobraćajnih gužvi u Sarajevu
Ukazao je da će 163 raskrsnice imati adaptivno upravljanje saobraćajem te da su radovi počeli nakon što su izvršena snimanja raskrsnica i nakon što su prikupljeni podaci.
Snimanja su podrazumijevala, kako je podsjetio Šteta, postavljanje kamera i radara specijaliziranih za prikupljanje podataka o tačnom broju vozila, prolascima vozila kroz raskrsnicu te skretanjima na raskrsnicama 24 sata dnevno.
Radovi su počeli u užem centru grada, na raskrsnici na Drveniji, a dalje, prema planu, u prvoj fazi izvodit će se na glavnoj gradskoj saobraćajnici dok su sporedne i ostale semaforizirane raskrsnice podijeljene na ostale faze.
Prema riječima resornog ministra, na svim semaforiziranim raskrsnicama bit će postavljena antikorozivna zaštita i farbanje semaforskih stubova, zamjena ili postavljanje novih stubova, kao i postavljanje potpuno nove kablovske i podzemne kanalizacije. Istakao je i ono za šta smatra da će Sarajevo svrstati među rijetkim evropskim gradovima.
"Izvršit će se instalacija novih LED semaforskih lanterni, kao i pješačkih tastera čiji će zvučni signal od sada biti u sklopu lanterni, kako ne bi bile predmet uništavanja i vandalizama, kao u godinama ranije. Na taj način Sarajevo će biti jedan od rijetkih evropskih gradova koji će imati tastere i zvučne signale za pješake na svim semaforiziranim raskrsnicama", naglasio je.
Osim toga, raskrsnice će imati, kako je naveo, različite detektore, kamere i senzore za detektovanje kolona vozila. Također je napomenuo da će adaptivnim upravljanjem saobraćajem biti poboljšano i saobraćanje tramvaja.
"Jedan od najbitnijih detektora bit će onaj za tramvaje, koji će prepoznavati približavanje tramvaja raskrsnici i davati im slobodan prolaz te će tramvajski saobraćaj na taj način imati prioritet prolaska na svim raskrsnicama", ukazao je.
Šteta je također podsjetio da postojeći sistem nema mogućnost automatizacije i prilagođavanja, ne postoji zeleni val te da su sve to razlozi zbog kojih dolazi do zagušenja saobraćaja.
"U velikim evropskim gradovima, uvođenjem adaptivnog upravljanja saobraćajem, gužve i zagađenje su smanjeni do 30 posto, što se očekuje i za glavni grad Bosne i Hercegovine. Očekuje nas veliki posao i siguran sam da će Sarajevo ovim projektom doživjeti veliki napredak", izjavio je Šteta.
Tokom radova na raskrsnicama, istovremeno će se opremati, kako je naveo, savremeni centar za upravljanje saobraćajem. Radovi na raskrsnicama će se uglavnom biti u noćnim satima kako bi se u najmanjoj mogućoj mjeri utjecalo na saobraćaj te će se nastojati zadržati funkcionalnost postojećih semafora, koliko god je to moguće, do konačne zamjene na svim raskrsnicama.
Šteta je najavio da će građani biti obaviješteni o radovima na svim raskrsnicama, a očekuje se da će radovi na svim raskrsnicama biti završeni tokom sljedeće godine, kada će sistem u potpunosti i zaživjeti.
"Ovim projektom Sarajevo se stavlja rame uz rame sa evropskim gradovima po pitanju upravljanja semafornom signalizacijom, čime će se značajno pospiješiti tokovi saobraćaja i unaprijediti sigurnost svih učesnika u saobraćaju", konstatirao je ministar Šteta.
Vrijednost projekta je 9,5 miliona eura bez PDV-a, a sredstva su osigurana kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), po čijim pravilima i procedurama je provedena javna nabavka.