Završeni projekti
1.2k

Pogledajte kako će izgledati zatvorena tramvajska stajališta u Sarajevu

Piše: M. N.
(Foto: Klix.ba)
Vlada Kantona Sarajevo najavila je da će ove godine zatvoriti tramvajska stajališta KJKP GRAS kako bi, osim estetskog uređenja, povećali naplatu karata i sigurnost putnika. Ranije je saopćeno kako su planirana sredstva u budžetu, a međunarodni tender bit će raspisan do kraja aprila, odnosno početkom maja, saznaje Klix.ba.

Prema urađenoj analizi, još uvijek 30 posto građana Sarajeva ne kupuje karte za tramvajski saobraćaj, što bi se zatvorenim stajalištima promijenilo. Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo formiralo je tim koji se sastoji od predstavnika ovog ministarstva, KJKP GRAS i vanjskog eksperta, a koji je uradio projekt. U projektu je jasno navedeno šta treba sadržavati tenderska dokumentacija kada je riječ o zatvaranju tramvajskih stajališta i elektronskoj naplati karata.

Sigurnost putnika

Ministarstvo saobraćaja KS izdvojilo je za sada 2,4 miliona KM za ovaj projekt. U KS postoje 44 tramvajska stajališta, a zatvarat će se dio po dio. Prema procjenama tima, zatvaranje jednog stajališta košta blizu 170.000 KM, a troškovi mogu biti manji ukoliko se budu postavljali aparati za kupovinu elektronskih karata.

Bitno je istaći da će stajališta izgledati uglednije. Osim vršenja kontrole putnika i mogućnosti kupovine elektronske karte, postojat će poseban ulaz za invalide, bit će postavljeni ekrani koji će prikazivati vrijeme dolaska tramvaja, kamere će snimati područje cijele stanice i putnike te će biti postavljen brojač putnika kako bi se znalo koliko putnika je u vozilu.

U svako vozilo GRAS-a bit će ugrađen GPRS sistem koji će u centralnoj sobi prikazivati gdje se koje vozilo nalazi, što će poboljšati kontrolu potrošnje goriva. Cilj je u svakom momentu znati koliko putnika se nalazi u kojem vozilu te broj vožnji koje vozila obave.

Završeno 12 glavnih projekata

Do sada su urađeni glavni projekti za stanice Pofalići (prema Ilidži A i prema gradu B), Otoka (B), Čengić Vila (A i B), Dolac Malta (A i B), Socijalno (A), Otoka (A), Nedžarići (A i B) te RTV Dom (A) i proslijeđeni su općinama za izdavanje urbanističkih dozvola.

Međunarodni tender trebalo bi da bude raspisan 30. aprila, a najkasnije od 10. maja.

Osim zatvaranja stajališta, planirano je i renoviranje ostalih stajališta. Početak radova je predviđen u ljetnom periodu ove godine. Što se tiče potencijalne izgradnje trolejbuskih, autobuknih i minibuskih stajališta s kontrolisanom naplatom, to će uveliko zavisiti od konfiguracije terena.

Elektronske karte

Elektronska naplata karata uvedena je već odavno u GRAS-ove "komercijale". Prodaja i dopune elektronskih karata sada se najviše vrše kod vozača i na trafikama, a povećava se i broj korisnika koji dopunu vrše putem interneta i dostupnih aplikacija putem mobilnih uređaja.

Riječ je o savremenom sistemu naplate koji je jednostavan za korištenje, a dovoljno je da putnik prilikom ulaska u vozilo prisloni karticu na poništač i na ekranu će biti prikazano koliko novca ima na karti, a s nje će biti skinuto 1,60 KM, koliko košta jedna vožnja.

Korisnici za prvu kupovinu kartice za elektronsko plaćanje prijevoza trebaju izdvojiti 3,60 KM, a u cijenu su uračunati troškovi izrade kartice i jedna vožnja od 1,60 KM. Kartica je trajnog karaktera i može se kupiti na kioscima GRAS-a, Duhanprometa i kod vozača.

Dopunu kartice moguće je izvršiti na navedenim kioscima GRAS-a i Duhanprometa te putem interneta na dopuni.citycard.ba. Iznos dopune kartice je izbor svakog korisnika, s tim da na kartici ne može biti manje od 1,60 KM ukoliko žele koristiti prijevoz.