Zasluge Vlade RS
35

Pola milijarde gore-dolje: Kako je evoluirala cijena gradnje autoputa Banja Luka - Doboj

Piše: I. Č.
Foto: ATV
Foto: ATV
Vlada Republike Srpske je prvobitnu cijenu izgradnje autoputa Banja Luka-Doboj bez ikakvog obrazloženja povećala za 503 miliona KM, pa je u odluci, koja je sada na ratifikaciji u institucijama Bosne i Hercegovine, navedena cijena od 1,17 milijardi KM.

Predsjednik Partije demokratskog progresa (PDP) Branislav Borenović, koji je iznio dokaze za navedenu tvrdnju, kazao je za Klix.ba da još uvijek nema povratnih informacija Vlade RS na taj paradoks, a da su se Autoputevi RS očitovali neuvjerljivim demantijem.

"Autoputevi RS su nekim tankim demantijem pokušali predstaviti stvari onakve kakve nisu, što govori da su informacije koje smo mi iznijeli potpuno tačne. Mi imamo dokumentaciju za to", kazao je Borenović.

Podsjetio je na odluku iz marta 2012. godine, po kojoj je cijena autoputa Banja Luka-Doboj iznosila 670 miliona KM, ili po kilometru 9,3 miliona KM.

"Konačna cijena koja je sada navedena u odluci koja je na ratifikaciji u zajedničkim institucijama BiH je 1,17 milijardi KM. U tom dokumentu je Vlada tražila da se cijena koriguje", naveo je Borenović.

Dodao je da se iz ugovora o finansiranju između BiH, RS, Evropske investicione banke i preduzeća Autoputevi RS vidi da su, prema procjeni banke, ukupni troškovi projekta 565 miliona eura, a da je Vlada Republike Srpske tražila da se taj iznos zaokruži na 600 miliona eura.

"To dovodi do toga da će autoput koštati pola milijarde KM više nego što je planirano. Nevjerovatno je da o tome nema ništa u odluci koju smo dobili u Narodnoj skupštini prije nekoliko dana", rekao je Borenović.

U demantiju Autoputeva RS stoji da će za izgradnju autoputa Banjaluka-Doboj, kao najznačajnijeg infrastrukturnog projekta u Republici Srpskoj, biti utrošeno oko 402 miliona eura, koliko je osigurano kroz kreditne sporazume sa EBRD-om i EIB-om.

"Zbog dodatnih radova, nepredviđenih okolnosti na samoj trasi, kao i zbog posljedica katastrofalnih poplava iz 2014. godine, preduzeće Autoputevi RS zatražilo je dodatna sredstva kod obje banke i to 10 miliona eura kod EBRD-a i 47 miliona eura kod EIB-a, kako bi projekt u potpunosti bio završen sredinom ove godine", stoji u saopćenju.