Predsjedničkim helikopterom OSBiH nije prevezen niko već četiri godine
Elman Ćosić, glasnogovornik Brigade zračnih snaga i protivzračne odbrane OSBiH, pokazao nam je unutrašnjost helikoptera. S kožnim sjedištima bež boje i drvenim stolovima, kabina ruskog Mi-8T izgleda baš kao predsjednička. Međutim, sve je zaštićeno prekrivačima i čini se, prema riječima vojnika, da će se ovaj helikopter načekati novih gostiju i posade.
"Prvobitna namjena helikoptera Mi-8T bila je da prevozi poznate i značajne zvaničnike iz naše države, kao i strane goste. Međutim, helikopter je poslije prebačen za obuku i rješavanje ostalih zadataka u našoj brigadi", kazao nam je Ćosić.
Generalpukovnik Anto Jeleč, načelnik Zajedničkog štaba OSBiH, pojasnio nam je da proteklih godina nisu imali ni potrebe ni zahtjeva za korištenje VIP helikoptera.
"On ima možda još sat vremena resursa i nadam se da ćemo ih moći obnoviti kada nestanu. Pored toga, moramo štedjeti. Gorivo koje dobijemo moramo čuvati za vanredne misije gašenja požara i transporta, kao i za jačanje kapaciteta i sposobnosti pilota. Imamo mi zahtjeva za određene letove koji ne spadaju u VIP. Problem nije nerješiv, ali u ovom trenutku nije baš jednostavno da prevozimo zvaničnike ili predsjednike. Nije jeftino voziti se helikopterom", kaže Jeleč.
On dalje ističe kako se resursi helikoptera moraju obnavljati, a OSBiH, kako kaže, već duže imaju problem s tim.
"Pored devet helikoptera koji su operativni, sada smo u fazi raspisivanja tendera za održavanje i remont još nekoliko helikoptera. Uglavnom su to helikopteri za potrebe civilnog stanovništva kao što su gašenje požara ili transport", rekao nam je Jeleč.
Mi-8T je transportni dvomotorni helikopter s osovinskom turbinom koji je proizvođen u bivšem Sovjetskom savezu, a danas ga proizvode u Rusiji. Prvi prototip ovog helikoptera s jednim motorom uzletio je 9. juna 1961. godine, a godinu dana kasnije je uzletio i drugi primjerak sa dva motora. Mi-8T danas se koristi u pedesetak država kao vojno i civilno sredstvo transporta.