Privrednici ogorčeni zbog spore sanacije tunela Ormanica, moguće tužbe protiv Cesta FBiH
Tunel Ormanica nalazi se na dijelu magistralnog puta Tuzla - Orašje, a njegova sanacija u vrijednosti od skoro dva miliona konvertibilnih maraka je počela u maju ove godine s planom okončanja radova za pet mjeseci.
Međutim, zbog problema s eksproprijacijom zemljišta za alternativne putne pravce, investitor je bio prinuđen pomjeriti planirani rok za završetak radova koji sada ulaze u iduću godinu.
Iz Javnog preduzeća Ceste Federacije BiH za Klix.ba su potvrdili da se radovi na sanaciji tunela Ormanica odvijaju otežano i pod prometom jednom trakom, naizmjenično.
"Do sada je urađena zamjena temelja i desna strana zidova s hidroizolacijom i odvodnjom. Planirano je da se druga strana zidova izvodi pod prometom i završi do 10. decembra 2019. godine", kazali su nam iz Cesta FBiH koje su investitor.
Nakon toga, saobraćanje u obje trake kroz tunel će biti dopušteno do marta 2020. godine, a potom slijedi potpuna obustava, uz korištenje alternativnih putnih pravaca.
"Radovi na kaloti (hidroizolacija i sekundarna betonska obloga) bi se izvodili od 1. marta 2020. godine i završili za dva mjeseca, uz totalnu obustavu prometa kroz tunel. Alternativni putni pravci su: obilaznica oko tunela za teški te lokalni put Donje Srnice – Cerik (Špionica) za laki promet", istaknuli su za Klix.ba iz Cesta FBiH.
Ovaj tunel predstavlja žilu kucavicu privrede Tuzlanskog kantona kada se govori o povezanosti s Evropskom unijom, a dnevno kroz njega prođe više od 20.000 vozila. Samo u prošloj godini u tunelu je zabilježen promet od 2,4 miliona tona robe uz 1,8 miliona putnika.
Zbog aktuelne sanacije u unutrašnjosti tunela saobraćaj se odvija naizmjenično, jednom trakom, a spor intenzitet radova posebno je frustrirajući za privrednike tuzlanske regije koji su izvozno orijentisani.
Predsjednik Upravnog odbora Grupacije poslodavaca Tuzlanskog kantona Ramiz Karić za Klix.ba je kazao da su poslodavci iz ovog kantona i prije samog početka projekta sanacije tunela Ormanica rok izvođenja radova od pet mjeseci smatrali krajnje neozbiljnim.
"Na svu žalost tada iskazane sumnje u rok su se obistinile. Za koji dan će isteći šest mjeseci od početka radova, a oni nisu ni upolovljeni. Na očigled cjelokupne javnosti, radovi su se izvodili veoma komotnom dinamikom i u vrlo malim intervalima tokom 24 sata. Poslodavci smatraju da se radovi na ovakvim objektima, gdje je veoma visok intenzitet saobraćaja, trebaju odvijati neprekidno, 24 sata, izuzev kada to tehnološki postupak ne dopušta. Tokom dosadašnjeg izvođenja radova na svu sreću nije bilo većih zastoja i saobraćaj se odvijao gotovo nesmetano", kaže Karić.
Poslodavci iz tuzlanske regije, poučeni dosadašnjim iskustvom strahuju od trenutka kada će radovi biti nastavljeni na ovom projektu i kada će uslijediti potpuno zatvaranje tunela za saobraćaj.
"Zbog složenosti preostalih radova i dinamike koja je bila do sada strahuje se da bi potpuna obustava saobraćaja trajala duže nego što je dosadašnji rok izvođenja radova, što bi, prije svega na poslodavce, ali i građane TK imalo nesagledive posljedice. Ne smije se iz vida izgubiti činjenica da je privreda Tuzlanskog kantona izvozno orijentisana, a kvalitet, cijena i rokovi isporuke su faktori koji određuju poziciju poslodavaca s područja kantona na međunarodnom tržištu i svako povećanje troškova, posebno troškova transporta, negativno će utjecati na rezultate poslovanja i konkurentnu sposobnost privrede ovog kraja", naglašava Karić.
Odgovornost za drastično probijanje rokova izvođenja radova, prema Karićevim riječima je isključivo na strani investitora.
"Mi apelujemo na investitora da u nastavku radova preduzme sve neophodne radnje i mjere za nesmetano odvijanje radova tokom cijela 24 sata, kako bi se preduprijedile štete. Ako tako ne bude sasvim sam siguran da će poslodavci s područja TK ustati tužbama protiv investitora u cilju zaštite svojih ekonomskih prava. Nadati se da do toga neće doći", zaključio je Karić.
U ranijem periodu veliki problem na lokalitetu tunela Ormanica predstavljali su nervozni i nesavjesni vozači koji nisu mogli čekati u kolonama za prolazak, te su kršeći postavljenu saobraćajnu signalizaciju te prolaskom kroz crveno svjetlo na semaforu ugrožavali svoje i živote drugih učesnika u saobraćaju.
Međutim, ovakvom ponašanju ukraj su stali policijski službenici koji su neodgovornim učesnicima u saobraćaju izdavali prekršajne naloge.