Zvanični podaci
43

Rast broja vozila u Sarajevu drastično veći od rasta broja stanovnika: Donosimo pregled po općinama

B. R.
Sarajevo (Foto: I. Š./Klix.ba)
Sarajevo (Foto: I. Š./Klix.ba)
Stopa rasta broja vozila u Kantonu Sarajevo je značajno veća od stope rasta broja stanovnika u ovom kantonu. To je najvidljivije u saobraćajnim gužvama za koje stručnjaci navode da su rješive poboljšanjem javnog prijevoza, ali i drugim mjerama.

Od 2013. godine, kada je proveden posljednji popis stanovništva u Bosni i Hercegovini, u Kantonu Sarajevo je bilo 413.034 stanovnika dok je 2021. bilo 419.918 stanovnika. To znači da je broj stanovnika u periodu od 2013. do 2021. porastao za 6.325 ili 1,53 posto.

S druge strane, prema podacima Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka (IDEEA), 2013. je bilo 98.490 registrovanih vozila dok je 2021. bilo 158.307 registrovanih vozila. To znači da je broj vozila u periodu od 2013. do 2021. porastao za čak 59.817 ili 60,7 posto. Godišnja stopa rasta broja vozila u Kantonu Sarajevo iznosi 6,55 posto.

Pregled po općinama

U svim sarajevskim općinama, pa i u onima u kojima se u navedenom periodu smanjio broj stanovnika, povećao se broj vozila.

Najveći rast broja vozila od 2013. do 2021. bio je u Hadžićima i Vogošći - iznosio je 86 posto. Naime, taj broj je 2013. u Hadžićima iznosio 5.118 vozila dok je 2021. iznosio 9.521. S druge strane je u Hadžićima u navedenom periodu smanjen broj stanovnika za 683 ili 2,86 posto.

Broj vozila u Vogošći je 2013. iznosio 5.839 dok je 2021. iznosio 10.411. S druge strane je u Vogošći u navedenom periodu povećan broj stanovnika za 2.744 ili 10,42 posto.

Broj vozila u Ilijašu je 2013. iznosio 4.054 dok je 2021. iznosio 7.241, što je rast za 3.187 ili 78,6 posto. S druge stane je u Ilijašu u navedenom periodu povećan broj stanovnika za 1.113 ili 5,68 posto.

Broj vozila u Novom Gradu je 2013. iznosio 23.922 dok je 2021. iznosio 42.003, što je rast za 18.081 ili 75,5 posto. S druge strane je u Novom Gradu u navedenom periodu povećan broj stanovnika za 3.837 ili 3,24 posto.

Broj vozila u općini Ilidža je 2013. iznosio 15.739 dok je 2021. iznosio 26.955, što je rast za 11.216 ili 72,9 posto. S druge strane je u općini Ilidža u navedenom periodu povećan broj stanovnika za 4.066 ili 6,01 posto.

Broj vozila u Trnovu je 2013. iznosio 603 dok je 2021. iznosio 978, što je rast za 375 ili 62,1 posto. S druge strane je u Trnovu u navedenom periodu povećan broj stanovnika za 137 ili 9,12 posto.

Broj vozila u Novom Sarajevu je 2013. iznosio 16.268 dok je 2021. 24.312, što je rast za 8.044 ili 49,4 posto. S druge strane je u Novom Sarajevu u navedenom periodu smanjen broj stanovnika za 1.503 ili 2,32 posto.

Broj vozila u Centru je 2013. iznosio 17.635 dok je 2021. iznosio 24.934, što je rast za 7.299 ili 41,3 posto. S druge strane u Centru u navedenom periodu smanjen broj stanovnika za 2.340 ili 4,24 posto.

Broj vozila u Starom Gradu je 2013. iznosio 9.312 dok je 2021. iznosio 11.952, što je rast za 2.640 ili 28,3 posto. S druge strane je u Starom Gradu u navedenom periodu smanjen broj stanovnika za 2.412 ili 6,52 posto.

Osim registrovanih vozila, tu su i neregistrovana vozila, vozila onih koji iz drugih dijelova Bosne i Hercegovine i inostranstva dolaze u Kanton Sarajevo, kao i vozila koja su u tranzitu kroz Kanton Sarajevo.

Rješenja za saobraćajne gužve

Stručnjaci smatraju da će se saobraćajne gužve dijelom ublažiti izgradnjom saobraćajnica poput Prve transverzale, Južne longitudinale i gradskog autoputa te izgradnjom parkinga.

Međutim, jednako značajno, ako ne i značajnije od izgradnje saobraćajnica, jeste poboljšanje javnog prijevoza te biciklističke infrastrukture. Očekuje se da će se time smanjiti potreba za korištenjem ličnih vozila. Na to je u intervjuu za Klix.ba ukazala i direktorica Zavoda za izgradnju Kantona Sarajevo Belma Barlov.

"Najpotrebnije je napraviti kvalitetan javni prijevoz i potrebnu infrastrukturu. Sarajevo je longitudinalni grad u kojem se teško razvijati u širinu. Zbog toga je potreban linijski saobraćaj", kazala je Barlov.

Nadalje, tu su i druge mjere za demotivisanje korištenja vozila, među kojima je veća naplata parkinga i rast same cijene parkinga.