Rekonstrukcija tramvajske pruge: Iako su radovi "oslabili", ministar tvrdi da je sve po planu
Ovo je izjavio za Klix.ba nakon što je primjetno da je intenzitet radova slabiji u odnosu na proteklih mjesec i po od kada su radovi i počeli. Najavio je da će u petak, 15. oktobra, posjetiti gradilište kako bi imao uvid šta je do sada urađeno.
U međuvremenu, početkom ovog mjeseca počela je i rekonstrukcija tramvajske stanice u Nedžarićima u smjeru centra grada. Rekonstrukcija bi trebala trajati do sredine decembra, a nakon toga bi trebala biti poput one u naselju Otoka.
Podsjećamo, rekonstrukcija pruge u dužini po 3,5 kilometara u oba smjera počela je 26. augusta i planirano je da traje 60 dana ili do kraja oktobra. Kompanija podizvođač Bosman uklonila je stare tračnice i počela je pripremati teren za postavljanje novih. Stare šine, koje se nalaze u krugu tramvajskog terminala na Ilidži, još nisu uklonjene.
Ministar Šteta je ranije u izjavi za Klix.ba potvrdio da će stare šine biti prodate licitacijom, a novac bi trebao biti iskorišten za plaćanje dugova u preduzeću GRAS. Tokom rekonstrukcije pruge od Nedžarića do Ilidže planirana je i gradnja nove raskrsnice kod stambenog naselja Bulevar.
Glavni izvođač radova je konzorcij kineskih kompanija China Shandong International Economic&Technical Cooperation Group Ltd. i China Railway No.10 Enginerring Group. Po završetku rekonstrukcije od Nedžarića do Ilidže, ona će se nastaviti od Nedžarića do Čengić Vile, a potom od Čengić Vile do Marijin-Dvora. Ukupno će biti rekonstruisano 21,4 kilometra pruge, a za šta je kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) osigurano 20,4 miliona eura.
Ovo će biti prva rekonstrukcija tramvajske pruge u Sarajevu nakon više decenija i trebala bi biti u potpunosti završena 2023. Početkom ovog mjeseca je potpisan i ugovor o kupovini 15 potpuno novih tramvaja švicarskog Stadlera, a koji će biti plaćeni 34 miliona eura. Novac je osiguran također kreditom EBRD-a.
Izgledno je da novom prugom, kao ni novim tramvajima i trolejbusima neće upravljati GRAS, odnosno da ova infrastruktura neće biti registrovana na ovo preduzeće zbog dugovanja od više stotina miliona KM.
U anketi Klix.ba pitali smo čitatelje da li namjeravaju više koristiti javni prijevoz nakon što se završi rekonstrukcija tramvajske pruge i nabave nova vozila. Na pitanje je odgovorilo više od 6.640 čitatelja. Njih 2.220 ili 33,47 posto je odgovorilo da će to učiniti, 3.470 je poručilo da to neće učiniti, dok je skoro 940 ili 14,15 posto navelo da im je svejedno.