Intervju / Reuf Bajrović, kandidat za načelnika Općine Centar: Namjeravam se baviti ozbiljnim infrastrukturnim projektima
Nije jednostavna odluka kandidirati se za načelnika općine, šta vas je potaknulo na ovaj čin?
Na kandidaturu sam se odlučio jer želim nastaviti radikalan obračun s korupcijom koji sam započeo dok sam bio ministar energetike, rudarstva i industrije. Tada sam pokazao da je moguće suprotstaviti se vladajućem kriminalnom kartelu i napraviti korake ka razbijanju mašinerije koja služi samo njihovim sopstvenim interesima.
Kao načelnik Općine Centar napravio bih isto tako radikalne promjene kojima bih depolitizovao rad javne uprave i uveo apsolutnu transparentnost u svim sferama rada općine.
Ne zaboravite da ovi izbori u Centru imaju historijski značaj. Naime, SDA nije uspjela ovladati ovom općinom niti jedan jedini put u 21. vijeku. Stoga smatram da je Nedžad Ajnadžić koji dolazi iz SDA apsolutno neprihvatljiva opcija za načelnika. Ta organizacija je više kriminalna hobotnica nego politička stranka. Svim se silama mora spriječiti da "nazadluk" SDA i njene mašinerije bude realnost građana Centra. Smatram da sam ja jedini ozbiljan kandidat koji to može spriječiti.
Vrijeme predizborne kampanje iskoristit ćete za predstavljanje svog programa kojim ćete se voditi ako dobijete načelničku poziciju. Koji su to glavni problemi s kojim ćete se uhvatiti ukoštac ako vam građani ukažu povjerenje?
Suštinski najveći problem je to što se od cijelog Sarajeva pravi palanka. Grad i općina su dinamične sredine koje lako mogu odlutati u stranputicu ako ne postoji kvalitetan menadžment. To se danas vidi u kolapsu kakav imamo po pitanjima saobraćaja, urbanizma, brige o sportu i kulturi, o socijalnim potrebama ugroženih kategorija... Prljavi i prenatrpani kontejneri za smeće, zapuštena igrališta koja se čiste samo zbog izbora, auti parkirani na svakom dostupnom kvadratnom metru, fizičke prepreke za kretanje ljudi, nedostatak kulturne inicijative, poražavajuća estetika grada, odumiranje sporta - sve to nije proizvod nekakve više sile, zlih ljudi ili međunarodne zavjere, već rezultat lošeg upravljanja i nerada ljudi koji cijeli život primaju platu kako se upravo ovakve stvari ne bi dešavale.
Imate li u planu pokretanje novih infrastrukturnih projekata i koji od njih će bit prioritetan?
Naravno. Inače mislim da je općina Centar veoma zapuštena kada je riječ o izgradnji infrastrukture. Smiješno je da se pod "jačanjem infrastrukture" podrazumijevaju stvari poput izgradnje potpornih zidova, sanacije asfalta ili izgradnje rukohvata. Kada neko u 21. vijeku razvojem podrazumijeva postavljanje ulične rasvjete i rukohvata na stepenice onda znate da smo u dubokom problemu.
Namjeravam da se bavim ozbiljnim infrastrukturnim projektima, počevši od hitne intervencije vezane za odvijanje saobraćaja, parkiranja i kretanja pješaka cijelim područjem općine Centar. Radit ćemo na tome da označimo parkirna mjesta, povećamo njihov broj, proširimo zonu naplate parkinga tamo gdje je to logično i neophodno i izgradimo sistem nulte tolerancije na nepropisno parkiranje. Potrebno je unaprijediti horizontalnu signalizaciju. Planiramo osmisliti novi koncept autobuskog i minibuskog prijevoza za padinske dijelove te da napokon izmjestimo terminal Sutjeska na normalnu i primjerenu lokaciju.
Također želimo izgraditi Nultu transferzalu, tj. ulicu Vrbanja, kako je to predviđeno regulacionim planom. Želim izvršiti pritisak da se počne graditi Prva transferzala, što je inače kantonalna nadležnost, i da u punom formatu i sa trajnim rješenjem u naredne četiri mandatne godine "dobacimo" bar do tunela Ciglane i riješimo ulaz u Velešiće.
Što je najvažnije, radit ćemo na tome da poboljšamo mogućnost kretanja pješaka i osoba u kolicima, što je ogroman problem u općini Centar. Ja sam, srećom zbog roditeljstva, iskusio problem kretanja trotoarom sa dječijim kolicima. Kada samo pomislim na teško pokretne osobe ili osobe u kolicima osjetim bijes zbog nepravde koja im se svakog dana čini ograničavanjem pokretljivosti. U poslijeratnim projektima na koje su se trošili milioni maraka pitanje mobilnosti i dostupnosti očito nije bilo razmatrano. Dovoljno je pogledati rekonstrukcije ulica Čekaluša, Koševo, Kulovića, Bjelave... "Rekonstruisani" trotoar u 90 posto ulica ne omogućava kretanje osoba u kolicima ili šetnju sa dječijim kolicima zbog loše postavljenih uličnih znakova, preuskih trotoara i slično.
U želji za daljim poboljšanjem kvaliteta života porodica, kako onim koji žive u općini Centar, tako i onim koji je posjećuju, planiram od Centra napraviti "Općinu prijatelja djece". Poboljšat ćemo postojeće i izgraditi nove dječije zone, s akcentom na sigurnosti djece. Promijenit ćemo dosadašnji krajnje neuspješan i propali koncept Parka Jezero i time povećati kapacitete za rekreaciju. Želim da sve devastirane objekte za ovu populaciju stavimo u funkciju.
Od onih stvari koje donose istinsku ljepotu življenja planirali bismo da produžimo Vilsonovo šetalište do Skenderije i Obalu Maka Dizdara do mosta Drvenija, što je već decenijama zapisano u prostorno-planskoj dokumentaciji. Natkrili bismo Koševski potok u onih preostalih 100 metara korita na Skenderiji i time dobili novi prostrani park kod zgrade Općine Centar. Želim da riješimo višedecenijski problem Stare Centrale, da radom sa propalom firmom IRIS Computers deblokiramo taj lokalitet pa da izgradimo ili predloženi tehnički muzej ili neki drugi javni objekat. Želim da zajedničkim radom sa Gradom Sarajevom pokrenemo obnovu Austrijske kuće i tamo napravimo gradski umjetnički paviljon. Volio bih da izgradimo spomenik odbrani Sarajeva i BiH onog sudbonosnog 2. maja te da u parku Hastahana izgradimo Muzej opsade prema izvanrednom projektu FAMA.
Puno je ideja. Mislim da planova i želje za radom neće nedostajati i da će se rezultati vidjeti.
Kako ste zadovoljni dosadašnjim radom općinskih službi i kako komentarišete dosadašnje način trošenja budžetskih sredstava (da li je on optimalan ili pak imate određene zamjerke)?
Već sam govorio o nedostatku upravljanja i izostanku vizije. Samim tim i način trošenja budžeta je ogledalo tog problema. Ima puno, ali zaista puno prostora za napredak. Međutim, i postojeća administracija je sigurno bila bolja nego bilo kakva SDA uprava. Sve je bolje od SDA.
Kojeg kandidata doživljavate najozbiljnijim konkurentnom za načelničku poziciju?
Nedžad Ajnadžić je trenutno u najboljoj poziciji jer je puno kandidata na lijevom centru. Neki od njih i rade na tome da on pobijedi. Međutim, kada budu izašli na birališta, građani Centra treba imati u vidu da glasajući za kandidata u isto vrijeme glasaju i za stranku iz koje dolazi. SDA je odgovorna za katastrofalno stanje u kojem se nalazi čitavo društvo. Glas za Ajnadžića je podrška tom stanju u srcu urbanog Sarajeva.
Uvjeren sam da ćemo mi koji smo zagovornici građanske BiH postići dogovor i pred izbore imati jednog kandidata. Mislim da sam ja jedina razumna opcija jer sam pokazao da imam i znanja i volje i hrabrosti da politiku vodim drugačije nego što to rade ostali. Za manje od tri mjeseca tokom kojih sam kao federalni ministar energetike i industrije primao platu iz javnog budžeta, uradio sam nešto što je do tada bilo nezamislivo. Poslao sam finansijsku policiju u 26 državnih firmi, odbio da u njihove upravne odbore postavim podobne, a nekompetentne članove po političkoj naredbi te tužio Vladu Federacije Ustavnom sudu kada se u pokušaju da me u spriječi poslužila neustavnim metodama.
Šta poručujete svojim biračima, ali i generalno stanovnicima općine?
Poruka je naš izborni slogan, jednostavno smo rekli "Život ne čeka!". Godine prolaze, a mi naivno čekamo i dalje da neko ko u javnoj upravi prima platu počne raditi svoj posao. Ja svoje glasače vidim među onima koji nisu zadovoljni trenutnim stanjem i želim da im poručim da ništa nije nepromjenjivo! Dokazao sam svojim dosadašnjim radom i inicijativama da se politika može voditi za dobrobit drugih, a ne samo za sopstveni interes kako to rade čelnici SDA.
Šta ćete promijeniti u odnosu građanin-načelnik?
Po tom pitanju ću uvesti sastanke građana sa načelnikom svake prve srijede u mjesecu, gdje će mi stanovnici općine Centar moći iznijeti svoje prijedloge i kritike direktno, a ja i moja administracija ćemo biti obavezni na njih formalno odgovoriti. Od svojih saradnika ću zahtijevati da ozbiljno shvate prijavljene probleme, zahtjeve i molbe, jer vjerujem da niko ne sjedne tek tako i pošalje dopis općini bez valjanog razloga.
Inače, ja sam čovjek koji, za razliku od velike većine političara, rijetko koristi automobil. Sa mnom možete uvijek popričati kada me sretnete. Ja ću i dalje na posao najčešće dolaziti pješke, kao što sam dolazio i kada sam bio ministar, pa će uvijek biti prilike sa mnom razmjeniti koju riječ.