BiH
147

Sat programiranja: Kako naučiti djecu vještinama zbog kojih će ostati u BiH, a raditi za svjetske kompanije

Piše: Š. B.
Treću godinu zaredom učenici osnovnih škola iz BiH pridružuju se globalnom edukativnom događaju "Sat programiranja/kodiranja" u kojem je ove godine učestvovalo rekordnih 30.000 mladih iz više od 260 škola.

Budući da je najtraženiji i najplaćeniji sektor u našoj zemlji i šire svakako IT sektor, cilj "Sata programiranja" bio je djeci kroz igru i zabavu približiti programiranje i naučiti ih osnovama.

Djeca su kroz igrice kao što su Minecraft i Frozen tokom protekle sedmice učila osnove programiranja, a mnogi od njih su iskazali sreću i zadovoljstvo te rekli kako su im ovi časovi programiranja bili najinteresantniji časovi do sada.

Organizator "Sata kodiranja/programiranja" u BiH je Centar za promociju civilnog društva (CPCD)), još od 2014. godine djeluje kao internacionalni partner i zvanični predstavnik "Sata kodiranja" u Bosni i Hercegovini. U prve dvije godine CPCD zajedno sa partnerima uključio je preko 40.000 učenika iz više od 300 škola i nevladinih organizacija širom Bosne i Hercegovine, koji su učili osnove kodiranja, i ušli u svijet programiranja.

Sat kodiranja u BiH podržala su ministarstva nadležna za obrazovanja i zavodi, Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanja, te mnogobrojne društveno odgovorne kompanije, ambasade i donatori .

Jedan od njih je i Microsoft BiH. Ova globalna kompanija je prije nekoliko godina izvršila akviziciju Minecrafta upravo zbog razloga da bi djeci omogućila uvid u programiranje koje je danas veoma prilagodljivo i ne predstavlja veliki problem.

Djeca su u početku prestrašena te pružaju otpor programiranju, smatrajući ga "baukom". Upravo su ovi satovi programiranja "omekšali" djecu i njihovo shvatanje modernih tehnologija.

Interes za programiranje sve je veći u našoj zemlji, a mogao bi postati i velika razvojna šansa za BiH. Programiranje, odnosno rad u IT sektoru, jedan je od načina da se mladi zadrže u BiH, a da istovremeno rade za velike svjetske kompanije.

Budući da Kanton Sarajevo već neko vrijeme intenzivno radi na informatizaciji obrazovanja, putem uvođenja dodatnih časova informatike u škole, uvođenjem mobilnih elektronskih učionica i elektronskog dnevnika koji bi se mogao početi koristiti u drugom polugodištu ove školske godine, uhvatili su se ukoštac i sa bitnim faktorom koji pruža otpor edukaciji učenika.

Taj faktor predstavlja nastavno osoblje sa umanjenim ili nepostojećim informatičkim kompetencijama pa je tako i sa učiteljima i nastavnicima u posljednje vrijeme putem Microsofta BiH vršena doedukacija i prekvalifikacija kadra, koja će se nastaviti i u budućnosti.

Rana edukacija učenika potrebna je kako bi se moglo adekvatno odgovoriti na potrebe IT sektora. Djeca će, ukoliko počnu kroz igru, prije ulaska u sistem izučavati određene predmete koji su realno neophodni, kao što su informatika i engleski jezik, lakše savladavati te predmete u školi, kroz ozbiljnu edukaciju.

Rezultate "Sata programiranja" sa djecom u BiH danas su na konferenciji za štampu iznijeli predstavnici Kantonalnog ministarstva obrazovanja, Microsofta BiH, kao i Centra za promociju civilnih društva.

Jedan od glavnih govornika bio je i Adin Begić, inovativni profesor informatike Microsofta BiH koji je educirao nastavni kadar, kao i djecu.

On navodi kako su djeca kroz igru, redajući blokove i prelazeći zadatke, proširila vidike, oslobodila se straha te našla nešto zabavno u cijelom tom procesu. Na ovaj način su se pripremili i za programiranje s kojim će se susresti u srednjoj školi i na fakultetu, a naredne godine male programere ponovo očekuje "Sat kodiranja/programiranja".

Vezani članci