Veliki planovi
513

Šteta najavio novi vozni park GRAS-a, gradnju modernih stajališta, ekspres linije i trolejbus do Vogošće

E.S.H.
Adnan Šteta (Foto: H. M./Klix.ba)
Adnan Šteta (Foto: H. M./Klix.ba)
Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta u razgovoru za Klix.ba obznanio je velike planove svog tima kada je riječ o javnom prijevozu, poboljšanju saobraćajne infrastrukture i boljim uslovima za građane Kantona Sarajevo.

Na početku razgovora je kazao da je javni prijevoz rak-rana Kantona Sarajevo, ali da je plan da se situacija znatno popravi. Najavljeno je da će đaci i studenti uskoro moći koristiti kupone u GRAS-ovim i Centrotransovim vozilima te da će vozni park biti obnovljen.

"Zatekli smo poprilično neuredno stanje u svim segmentima, krenuli smo u sanaciju onoga što se moglo uraditi. Nakon mnogo godina smo građanima vratili 22 linije, 12 minibuskih linija u općini Stari Grad i 10 drugih linija u ostalim dijelovima KS. Druga stvar je bila korištenje mjesečnih kupona u oba prijevoznika. Prvi put su GRAS i Centrotrans s ministarstvom potpisali sporazum da penzioneri mogu ući u vozila i jednog i drugog prijevoznika s istom kartom. Uskoro ćemo potpisati i sporazum za korištenje kupona za đake i studente u svim vozilima", kazao je Šteta.

Nabavka novih vozila

Činjenica je da je vozni park GRAS-a u veoma lošem stanju, prosječna starost autobusa i trolejbusa je 35 godina, a tramvaja iznad 40 godina. Poduzeti su kratkoročni koraci, nabavljeno je sedam trolejbusa koji nisu novi, ali kako kaže Šteta, u boljem su stanju od onih koje GRAS ima. U toku je i nabavka 10 minibusa i 10 zglobnih autobusa.

"Napravljen je javni poziv za kupovinu 25 novih trolejbusa, očekujemo da ćemo uskoro imati potencijalnog dobavljača. To znači da bismo na proljeće mogli imati prvi novi trolejbus od Olimpijade u Sarajevu i nakon toga svaki mjesec po tri nova trolejbusa, tako da bismo do kraja godine imali ukupno 25 novih vozila. Istovremeno radimo na projektu vraćanja trolejbusa u Vogošću. Novost je i da će novi trolejbusi moći voziti 10 kilometara bez kontaktne mreže, na baterije. Tako da ćemo i s ekološkog aspekta poboljšati kvalitet života u Sarajevu", ispričao nam je ministar i najavio rekonstrukciju kompletne tramvajske pruge, dakle 26 kilometara i to u šest etapa.

Rekonstrukcija pruge Ilidža - Marijin Dvor je u završnoj fazi, a u septembru će biti raspisan javni poziv preko EBRD-a te se očekuje da će do kraja godine biti poznati izvođači radova.

"Bitno je reći da bi se odmah na proljeće radila ta rekonstrukcija pruge, a tramvajski saobraćaj bi bio prebačen na trolejbuski ili autobuski saobraćaj. Na posljednjem rebalansu budžeta smo dobili podršku za zaduživanje kod svjetskih banaka za kupovinu novih tramvaja. Kada počne rekonstrukcija pruge krenut ćemo u nabavku tih tramvaja koje godinama čekamo", otkrio je ministar Šteta i najavio planove vezano za gradnju novih stajališta.

Uskoro nova stajališta i ekspres linije

U ovoj godini je planirana i gradnja dva nova stajališta i to na Otoci i Nedžarićima u pravcu Ilidže. Kako je rekao ministar, to su najsavremenija stajališta koja će biti veličine 200 kvadrata s nadstrešnicom veličine 12X2 metra, a imat će predulaz i ulaz.

"U oktobru bismo mogli početi te radove kako bismo ih prije zime završili. Iduće godine ćemo završiti još 22 stajališta, a do tada ćemo raditi sanaciju i čišćenje svih postojećih koji su u lošem stanju jer nismo imali upravitelja. Sad je i to riješeno", kazao je naš sagovornik.

Novost je i uvođenje ekspres linija. Uskoro će krenuti jedna takva linija od Hrasnice do Drvenije.

"Sljedeće sedmice ćemo imati sve detalje vezano za tu liniju, stajališta, cijenu karte i slično, a u planu imamo i uspostavljanje ekspres linije koja bi vozila s manjim brojem stajališta i brže kako građani ne bi mijenjali više prijevoznih sredstava za dolazak u grad", plan je ministra Štete.

U pripremi zakon o saobraćaju KS

Šlag na tortu bi bio zakon o javnom prijevozu Kantona Sarajevo na kojem se intenzivno radi s najboljim evropskim i svjetskim konsultantima.

Kako je kazao ministar, očekuju da bi sredinom 10. mjeseca na Skupštini mogli imati nacrt zakona.

GRAS (Foto: Arhiv/Klix.ba)
GRAS (Foto: Arhiv/Klix.ba)

"Dok to radimo, radimo i na sanaciji GRAS-a. Poslat ćemo uskoro prijedlog otplate dugovanja na rate kako bi do kraja godine GRAS bio konkurentan u utrci za javni prijevoz. GRAS od 2011. godine nema zvaničnu, već privremenu licencu koju mu godišnje daje Vlada KS kako bi mogao obavljati javni prijevoz", podsjetio je ministar i napomenuo da se puno radi i na cestovnoj infrastrukturi, gradi se na svakom dijelu Kantona Sarajevo, i po danu i po noći.

Najavljena je i sanacija isključnih traka na semaforima, planirano je širenje trake prvo na Stupu i na Socijalnom, kako bi više vozila moglo stati u te trake s ciljem rasterećenja saobraćaja.

Adaptivno upravljanje semaforima

Jedan od strateških ključnih projekata Ministarstva saobraćaja za ovu godinu je i adaptivno upravljanje semaforima. To znači izgradnja saobraćajnog centra iz kojeg će se upravljati semaforima, tačnije to je kompletna zamjena semafora na glavnom magistralnom putu u KS.

"U fazi smo izrade projekta, imamo izazova zbog nejasnoća iz određenih oblasti različitih nivoa vlasti. Da bismo promijenili semafore moramo promijeniti panele na kojima stoje, što znači da se moraju kopati temelji. Da bismo to mogli, moramo imati glavni projekt i dobiti građevinsku dozvolu od svake općine. Ove birokratske stvari znatno usporavaju projekte koliko god mi željeli raditi, imali završene projekte i osiguran novac za njih. Neki projekti ne idu dinamikom kako sam obećavao, ali ne predajemo se. Komuniciramo sa svim nivoima vlasti i tražimo olakšice. Teško je objasniti građanima zašto semafori rade po starom principu i da je trajanje zelenog vala isto u tri ujutro kada nema nikoga i kada su saobraćajne gužve. Ceste prolaze kroz puno općina pa nam je bitna njihova podrška i razumijevanje", naglasio je ministar saobraćaja KS.

Adnan Šteta je rekao da je oblast saobraćaja zatečena u nejasnom stanju bez ikakvih zakonskih regulativa. Nakon sedam mjeseci vlasti kaže da je ključni problem društva javna uprava.

"Ovakva javna uprava je toliko kompleksna i nejasna da uvijek neko može imati alibi da nije nešto uradio, a da nije kriv. Ja sam došao da radim i ne tražim alibi, pokušavamo raditi na sve moguće načine. Građani su prioritet i ne možemo dozvoliti da cesta nije asfaltirana, nebitno kome pripada, ne možemo dozvoliti da stajališta nisu natkrivena, da nemamo nove semafore... Potrebno je više vremena nego što sam mislio na početku. Trudit ćemo se da promijenimo sve što možemo kako bismo olakšali da se svi projekti mogu raditi brže, jednostavnije, transparentnije i da građani to mogu vidjeti", zaključio je u razgovoru za Klix.ba ministar saobraćaja KS Adnan Šteta.