Sve je viša nesreća u kojima učestvuju električni romobili: Treba ih regulisati, ali kako?
Problem je što korištenje nije zakonski regulisano, što nerijetko nesavjesni pojedinci na romobilima ugrožavaju druge učesnike u saobraćaju te što ne postoji odgovarajuća infrastruktura. To je posebno slučaj u Sarajevu, ali i drugim većim gradovima u zemlji, u kojima se koriste za vožnju do radnog mjesta, do škole ili za rekreaciju.
Romobile koriste i djeca, često bez nadzora roditelja, i to u dijelovima grada u kojima je saobraćaj vrlo gust. U takvim okolnostima dešavaju se nesreće koje imaju i fatalne posljedice.
Koliko su opasni za korištenje pokazala je i nedavno sprovedena studija u Finskoj, a kojom je utvrđeno da je više izgledno da će neko zadobiti povrede tokom vožnje električnog romobila, nego tokom vožnje motocikla ili bicikla.
Pomoćnik ministra komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Zoran Andrić je u izjavi za Klix.ba istakao da je formirana radna grupa koja bi trebala razmatrati pitanje regulacije.
"Formirana je radna grupa i postupku su imenovanja članova grupe. Svjesni smo problema i pratimo šta se dešava u drugim državama. Ti propisi se razlikuju od države do države. Nama su najbliže zemlje u okruženju, ono što one rade", ukazao je.
Prema Andrićevim riječima, postoje različiti pristupi urbanoj mobilnosti.
"Jedni su za regulaciju, drugi su protiv regulacije, jer smatraju da se time sprečava da se koristi ovakav oblik prijevoza", istakao je.
Međutim, smatra da je suština ovog pitanja na lokalnim zajednicama.
"One trebaju osigurati odgovarajući infrastrukturu, a to je u nadležnosti nižih nivoa vlasti. Zakonom o sigurnosti u saobraćaju se tretira ponašanje u saobraćaju. Mi ćemo nametnuti pravila, ali je suština u infrastrukturi", obrazložio je i konstatovao da je problem komplikovan.
Napomenuo je da pravno tretiranje ovih vozila podrazumijeva i tretiranje same vrste vozila (primjera radi, da li ima sjedište), da li treba biti određena minimalna starosna dob za korištenje, da li treba nositi zaštitnu kacigu, na kojim površinama se može kretati. Andrić je istakao da bi neki gradovi imali problema da implementiraju pravila koja bi se odnosila na električne romobile.
Smatra da je utemeljena bojazan da bi se pretjeranim regulacijama demotivisalo korištenje u trenutku kada se insistira na razvoju urbane mobilnosti.
Podsjećamo, Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo počelo je anketirati građane u cilju razvoja odgovarajuće infrastrukture za bicikla i električne romobile. Anketa je dostupna na ovom linku.