Taksisti sa sarajevskog aerodroma i dalje naplaćuju po ilegalnom cjenovniku: 40 KM do Baščaršije
Problem s taksistima na štandu na aerodromu traje više od decenije, a periodično se javljaju ogorčeni građani i turisti koji tokom vožnje saznaju da su prevareni.
Ministarstvo nije upoznato o cjenovniku
Naime, nakon ulaska u vozilo koje je propisno označeno TA registarskim tablicama i oznakom Sarajevo taxija i počinjanja vožnje, vozač upoznaje mušteriju kako na ovom štandu važe posebni cjenovnici i da su "malo skuplji" od ostalih, ne uključujući taksimetar. Potom mušteriji pokazuju cjenovnik koji nema logo, pečat niti potpis predsjednika udruženja. Cijene su od ranije poznate: 10 KM za područje Novog Grada, 20 KM za područje Novog Sarajeva, 30 KM za područje Centra, 40 KM za područje Starog Grada itd. Iste brojke nalaze se i na drugom dijelu cjenovnika koji je predviđen za strane mušterije, samo što pored iznosa stoji oznaka za euro.
Kako su nam kazali u Ministarstvu saobraćaja Kantona Sarajevo, oni nisu izvršili ovjeru posebnog cjenovnika za taksi prijevoznike koji rade na taksi stajalištu Međunarodni aerodrom Sarajevo, niti su imali takav zahtjev. Također, nisu imali zvaničnih prijava za naplatu taksi usluga mimo taksimetra. Za prijave je zadužena Inspekcija za cestovni prijevoz KS.
Moraju uključiti taksimetar u KS
"Članom 16. Zakona o taksi prijevozu u Kantonu Sarajevo precizirano je da se taksi vozač i putnik prije vožnje mogu dogovoriti o fiksnoj cijeni za taksi uslugu, ali za vožnju čije je krajnje odredište izvan područja Kantona Sarajevo. U tom slučaju vazač je prije otpočinjanja vožnje dužan putniku izdati račun za dogovorenu uslugu. Za vožnju na području Kantona Sarajevo taksi vozač je dužan uključiti taksimetar po ulasku putnika u taksi vozilo, što i sami putnici mogu sugerirati vozaču", rečeno nam je u Kantonalnoj upravi za inspekcijske poslove KS.
Ističu kako njihovi inspektori redovno vrše nadzor nad pružanjem usluga taksi prijevoza na području cijelog KS i u dnevnim i noćnim terminima te skreću pažnju putnicima da "U slučaju da taksi vozač ne uključi taksimetar na početku vožnje, putnik nije u obavezi platiti cijenu usluge prijevoza".
"Preporučujemo da prijave koje se odnose na predmetne nepravilnosti oštećeni putnici mogu izvršiti nadležnim službama taksi prijevoznika koje rješavaju po njihovim žalbama, kao i nadležnoj saobraćajnoj inspekciji. Međutim, kako bi se mogao izvršiti nadzor konkretnog taksi vozila i vozača, neophodno je da prijava sadrži registarsku oznaku taksi vozila, jer se ova vrsta prekršaja može sankcionisati samo prilikom neposrednog nadzora saobraćajnog inspektora", kazali su iz KUIP-a.
Dodaju da u posljednjem periodu nisu imali sličnih prijava, što znači da mušterije koje dožive neugodnost nisu prijavile ove slučajeve.
U razgovoru s jednim od sarajevskih taksista saznajemo kako ova praksa samo nakratko prestane kada su učestali nadzori inspekcije, a da za nju svi znaju, pa i u Udruženju Sarajevo taxi. Isti problem dešavao se i na štandu Autobuske stanice.
Izradili ga bez dozvole
Predsjednik udruženja Enver Suljagić kazao je da na štandu na aerodromu stoje taksisti isključivo ovog udruženja, ali da njima nije dozvoljeno da kreiraju bilo kakav cjenovnik osim onog koje je izdalo i ovjerilo udruženje. Ponovio je da su važeće cijene 1,90 KM polazna cijena, 1,20 KM po pređenom kilometru, sat čekanja 12 KM, prtljag po komadu 2 KM. Ako se radi o vožnji van kantona, onda se cijena uvećava za određeni procent.
"Njima niko nije dozvolio da prave vlastiti cjevnovnik. Svi članovi udruženja se moraju pridržavati cjenovnika koje je izdalo udruženje", kazao je Suljagić.
Dodao je kako problem prave i ilegalni taksisti, ali da oni budu parkirani ili na parkingu ili u blizini aerodroma te da su vozila njihovog udruženja jasno označena.
Podsjećamo građane da ovakve slučajeve mogu prijaviti samom udruženju ili inspekciji, a u prijavi trebaju priložiti broj taksija, ime taksi službe i broj registarskih oznaka. Ukoliko kao dokaz imate i izdat račun, priložite i njega. Račun mora biti ovjeren pečatom taksi prijevoznika - pravne osobe, odnosno taksi prijevoznika - fizičke osobe, a taksi vozač ga mora potpisati.