Tramvaji u Sarajevu neće se zadržavati na raskrsnicama, uvijek će im biti upaljeno zeleno svjetlo
Kako je na današnjoj konferenciji objasnio premijer Edin Forto, adaptivno upravljanje, između ostalog, podrazumijeva da za tramvaje uvijek bude upaljeno zeleno svjetlo na raskrsnicama. Na taj način, ovaj vid prijevoza bit će znatno ubrzan.
"To je automatizacija svih semafora u gradu. Jedna od najvećih posljedica implementacije ovog projekta će biti da tramvaj koji dolazi na raskrsnicu dobiva zeleno svjetlo, neće biti stajanja i čekanja na crvenom, što značajno uspotava transport od Ilidže do Baščaršije. Ovo će značajno ubrzati i učiniti privlačnijim tramvajski prijevoz", kazao je Forto.
U sastav tima za vođenje pregovora s EBRD-om imenovani su ministri finansija i saobraćaja KS Davor Čičić i Adnan Šteta.
"Vlada KS ne boji se zadužiti za ovako važne projekte u oblasti javnog prijevoza, što smo više puta i isticali. Riječ je o kapitalnim projektima koji su uvršteni u Program javnih investicija za period 2021 - 2023. godine, a čija realizacija dijelom predviđa osiguranje i kreditnih sredstava u iznosu od oko 37 miliona EUR-a. Projekti su usklađeni sa strateškim ciljevima Vlade i Ministarstva saobraćaja koje ih treba implementirati”, istakao je ministar Čičić.
Za realizaciju projekta “Adaptivno upravljanje saobraćajem“ planirano je kreditno zaduženje u iznosu od sedam miliona eura, a podrazumijeva uspostavljanje učinkovitijeg sistema upravljanja saobraćajem u odnosu na standardni.
Projekt podrazumijeva nabavku najmodernije senzorske opreme, kao što su radarski detektori, koji će u realnom vremenu snimati potpunu saobraćajnu sliku grada, te omogućiti detaljne informacije bitne za dalje planiranje saobraćajne infrastrukture.
“Svrha je nabavka savremenog sistema za upravljanje i nadzor saobraćajem koji uključuje komponente inteligentnog sistema upravljanja sa prioritetima javnog prijevoza, videonadzornog sistema i videodetekcije incidenata zasnovane na najnovijim tehnologijama. Projekt također podrazumijeva i izradu centra za upravljanje, gdje bi se mogla pratiti situacija na saobraćajnicama u svakom trenutku, te poduzimati odgovarajuće mjere za rješenje saobraćajnih gužvi na pojedinim raskrsnicama, kao i rješavanje incidentnih situacija”, naveo je, između ostalog, ministar Šteta.
Precizirao je da je za relizaciju Projekta „Izgradnja tramvajske pruge Ilidža-Hrasnica“ planirano kreditno zaduženje u iznosu od 20 miliona KM.
Za nabavku novih tramvaja Kanton će se kreditno zadužiti 10 miliona eura.
"Radi se nabavci dodatnog broja tramvaja, s obzirom da se uskoro očekuje potpisivanje ugovora za isporuku 15 tramvaja za čiju je nabavku Vlada ranije sklopila ugovor o kreditnom zaduženju u iznosu od 30 miliona KM sa EBRD-om", kazao je ministar Šteta.